Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém

Americká automobilka dosud neměla ve světě prakticky žádnou relevantní konkurenci. Porsche Taycan bude první soupeř, s nímž se bude muset vypořádat. Problémy s ním má už teď.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém

12.3.2019 | Petr Prokopec

Americká automobilka dosud neměla ve světě prakticky žádnou relevantní konkurenci. Porsche Taycan bude první soupeř, s nímž se bude muset vypořádat. Problémy s ním má už teď.

Už už to vypadalo, že Tesla má nejhorší etapu ve své historii za sebou. Dosáhla zisku, začala s vývozem Modelu 3 do Evropy a navíc představila jeho levnou základní verzi. Jenže zdání klame, na obzoru jsou nové mraky. A ty by mohly věčný kalifornský start-up spláchnout tak, že už by to automobilka nemusela rozdýchat. Řeč je o konkurenci, která sice až do letošního roku nechávala Teslu na trhu osamocenou, nyní však hodlá tlačit hned na několika frontách.

Důkazem je vskutku enormní poptávka po chystaném Porsche Taycan. Němci svou elektrickou prvotinu v produkčním hávu představí ještě letos, od roku příštího pak rozjede sériovou výrobu. Původně počítali s produkcí 20 tisíc exemplářů ročně, vlna zájmu je však přiměla navýšit kapacitu na dvojnásobek. Je sice otázkou, na jaké míře se poptávka udrží v následujících letech, samotné množství ale ve výsledku není tím hlavním, co by Teslu mělo trápit.

Šéf německé automobilky Oliver Blume v rozhovoru pro magazín Autogazette uvedl, že 50 procent všech zájemců ještě nikdy v historii nevlastnilo Porsche. Elektrický Taycan tedy oslovuje přesně tu klientelu, kterou vozy jako 911, Cayenne či Panamera neměly nikdy šanci zaujmout. Co je ale nejzajímavější, Blume řekl, že většina zájemců o Taycan se rekrutuje z řad současných majitelů Tesel.

To je pro americkou firmu velmi špatná zpráva, neboť svědčí o omezené loajalitě zákazníků. Až dosud se totiž zdálo, že kdo si jednou Teslu koupil, už jí zůstane nadosmrti věrný, i kdyby se mu rozpadala pod rukama. Jenže jakmile se objevilo něco společensky ještě prestižnějšího, lidé začínají měnit názor. Náhle od nich začínají zaznívat stále hlasitější zmínky o tragické kvalitě, již se Tesle nedaří vylepšit ani po sedmileté výrobě Modelu S. Od Porsche ale naopak každý očekává jen zachování současných standardů, tedy více než prvotřídní stav.

Nejde navíc jen o kvalitu vozidel, ale i samotný přístup k zákazníkům. V případě Tesly lidé často nevědí, kdy dostanou nový vůz či jak dlouho bude trvat oprava jejich stávajícího. Porsche ale mrtvého brouka jistě hrát nebude. Blume na rovinu řekl, že kvůli enormnímu zájmu se natáhne čekací doba. Automobilka proto lidem bude nabízet některý ze stávajících plug-in hybridů, které budou moci využívat, než převezmou klíčky od ryzího elektromobilu.

Muska tak nejspíše nyní čekají opravdu krušné časy. Bude se muset vypořádat s tím, že movitá klientela není vůči němu ani zdaleka tak loajální, jak se po zveřejnění mnoha anket zdálo. Kromě toho vše působí dojmem, že počet lidí reálně chtějících elektromobily je stále velmi malý a velká část z nich už auto do zásuvky má. Nyní tak jen bude měnit kabáty a jednoduše zakotví u toho, který ji padne lépe a hned se nerozpadne.


Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém - 1 - Porsche Taycan a Walter Rohrl 2019 nove foto 01Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém - 2 - Porsche Taycan a Walter Rohrl 2019 nove foto 02Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém - 3 - Porsche Taycan a Walter Rohrl 2019 nove foto 03Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém - 4 - Porsche Taycan a Walter Rohrl 2019 nove foto 04Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém - 5 - Porsche Taycan a Walter Rohrl 2019 nove foto 05Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém - 6 - Porsche Taycan a Walter Rohrl 2019 nove foto 06
Chystané Porsche Taycan nedávno pochválil i Walter Röhrl. Jeho slovo sice na klientelu Tesly platit nebude, stávající klientelu značky z Zuffenhausenu ale přesvědčit ke koupi může

Zdroj: Autogazette

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše