Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém
12.3.2019 | Petr Prokopec
Americká automobilka dosud neměla ve světě prakticky žádnou relevantní konkurenci. Porsche Taycan bude první soupeř, s nímž se bude muset vypořádat. Problémy s ním má už teď.
Už už to vypadalo, že Tesla má nejhorší etapu ve své historii za sebou. Dosáhla zisku, začala s vývozem Modelu 3 do Evropy a navíc představila jeho levnou základní verzi. Jenže zdání klame, na obzoru jsou nové mraky. A ty by mohly věčný kalifornský start-up spláchnout tak, že už by to automobilka nemusela rozdýchat. Řeč je o konkurenci, která sice až do letošního roku nechávala Teslu na trhu osamocenou, nyní však hodlá tlačit hned na několika frontách.
Důkazem je vskutku enormní poptávka po chystaném Porsche Taycan. Němci svou elektrickou prvotinu v produkčním hávu představí ještě letos, od roku příštího pak rozjede sériovou výrobu. Původně počítali s produkcí 20 tisíc exemplářů ročně, vlna zájmu je však přiměla navýšit kapacitu na dvojnásobek. Je sice otázkou, na jaké míře se poptávka udrží v následujících letech, samotné množství ale ve výsledku není tím hlavním, co by Teslu mělo trápit.
Šéf německé automobilky Oliver Blume v rozhovoru pro magazín Autogazette uvedl, že 50 procent všech zájemců ještě nikdy v historii nevlastnilo Porsche. Elektrický Taycan tedy oslovuje přesně tu klientelu, kterou vozy jako 911, Cayenne či Panamera neměly nikdy šanci zaujmout. Co je ale nejzajímavější, Blume řekl, že většina zájemců o Taycan se rekrutuje z řad současných majitelů Tesel.
To je pro americkou firmu velmi špatná zpráva, neboť svědčí o omezené loajalitě zákazníků. Až dosud se totiž zdálo, že kdo si jednou Teslu koupil, už jí zůstane nadosmrti věrný, i kdyby se mu rozpadala pod rukama. Jenže jakmile se objevilo něco společensky ještě prestižnějšího, lidé začínají měnit názor. Náhle od nich začínají zaznívat stále hlasitější zmínky o tragické kvalitě, již se Tesle nedaří vylepšit ani po sedmileté výrobě Modelu S. Od Porsche ale naopak každý očekává jen zachování současných standardů, tedy více než prvotřídní stav.
Nejde navíc jen o kvalitu vozidel, ale i samotný přístup k zákazníkům. V případě Tesly lidé často nevědí, kdy dostanou nový vůz či jak dlouho bude trvat oprava jejich stávajícího. Porsche ale mrtvého brouka jistě hrát nebude. Blume na rovinu řekl, že kvůli enormnímu zájmu se natáhne čekací doba. Automobilka proto lidem bude nabízet některý ze stávajících plug-in hybridů, které budou moci využívat, než převezmou klíčky od ryzího elektromobilu.
Muska tak nejspíše nyní čekají opravdu krušné časy. Bude se muset vypořádat s tím, že movitá klientela není vůči němu ani zdaleka tak loajální, jak se po zveřejnění mnoha anket zdálo. Kromě toho vše působí dojmem, že počet lidí reálně chtějících elektromobily je stále velmi malý a velká část z nich už auto do zásuvky má. Nyní tak jen bude měnit kabáty a jednoduše zakotví u toho, který ji padne lépe a hned se nerozpadne.
Chystané Porsche Taycan nedávno pochválil i Walter Röhrl. Jeho slovo sice na klientelu Tesly platit nebude, stávající klientelu značky z Zuffenhausenu ale přesvědčit ke koupi může
Zdroj: Autogazette
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz