Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější krok Porsche ukazuje, jak moc nová pravidla EU dusí automobilky
18.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že nová pravidla Evropské unie trápí výrobce aut, víme už nějaký čas. Až současný krok relativně malého Porsche ale ukazuje, jak tvrdý dopad nová pravidla na automobilky mají.
Není tajemstvím, že automobilový svět letos čekají velké změny. Platit přestávají měřicí procedury NEDC, na jejichž místo 1. září 2017 nastoupil nový cyklus WLTP. Ten má i s testy z provozu daleko více reflektovat realitu než dosavadní laboratorní procedury, což lze přivítat. Jeho rychlé zavedení pod tíhou kauzy Dieselgate ale dostalo automobilky do leckdy bezvýchodné situace.
Od 1. září 2018 totiž v Evropě nebude možné prodávat auta, která nejsou homologována v souladu s novými pravidly. A protože homologovat je třeba každé provedení vozu zvlášť a ve stejnou dobu vstupují v platnost i náročnější emisní normy Euro, není divu, že to z nabídek automobilek vybíjí jeden zajímavý vůz za druhým. Mysleli jsme si, že to je celá, byť nemalá oběť. Že automobilky jednak nebudou s to dostat některé modely do souladu s normami vůbec, a tak je z nabídky vyřadí nadobro. A u jiných z nedostatku času sáhnou po dočasném vyřazení z nabídky a homologují je později. Jenže realita je zjevně ještě složitější.
Svědčí o tom aktuální krok Porsche, které pozastavilo objednávky všech nových modelů. Pokud si tedy chcete specifikovat na míru třeba novou 718, 911, Cayenne, Macan, Panameru, prostě cokoli, máte nyní smůlu. Vybírat si po nějaký čas budete moci jen z vyrobených skladových vozů a je otázkou, jak dlouhý ten čas bude. Důvodem tohoto radikálního kroku je právě příchod WLTP a nutnost znovu homologovat celé portfolio.
Je to překvapivý krok ukazující v plné nahotě, jak moc složité je dostat nabídku „do latě” s novými pravidly. Však Porsche je vlastně malá automobilka, nabízející pár modelů v relativně omezeném množství verzí. Navíc je to dobře situovaná firma žijící v područí obřího koncernu se skoro neomezenými kapacitami. Přesto ani ono není s to jednoduše „za pochodu” jednotlivé verze svých vozů nově homologovat a nijak neomezit svou nabídku. Výroba Porsche teď stojí a nějakou chvíli stát bude.
Nebude to navíc celý dopad. Mluvčí značky uvedl, že „s ohledem na dobu, již tato procedura (nová homologace - pozn. red.) zabere, některé modely nemusí být od 1. září k dispozici“. Ani zde Porsche nebylo s to být konkrétnější, očekávejme ale totéž, co u jiných výrobců - minimálně dočasné okleštění nabídky o celkově hůře prodávané deriváty, takový Macan omezení stihne jen stěží.
Lze samozřejmě namítnout, že o změně měřicí procedury nebylo rozhodnuto včera, pročež měly automobilky čas, aby na změnu zareagovaly. Nicméně ve světě aut se velké změny plánují na mnoho let dopředu a na urychlení nástupu WLTP výrobci zjevně nebyli s to efektivně reagovat. Ani ti malí, jako je Porsche. Změn je zkrátka naráz příliš a ve výsledku dopadají i na zákazníky. Komu za to děkovat, snad netřeba dodávat...
Pokud aktuálně chcete zadat do výroby jakékoli nové Porsche, máte smůlu. Vystačit si je třeba se skladovými zásobami, třeba těmito 18 novými 911 GT3, které kdysi „přeskladnil” jeden z dealerů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz