Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prémiové značky mají problém. Klesají jim prodeje, i když nabízí stále více modelů
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW kdysi nabízelo pár modelů, teď je nespočítáte ani prsty všech končetin a přibývají další. Přesto to nestačí k uchvácení dalších nových zákazníků.
Plány mluvící o budoucím růstu jsou tradiční součástí tiskových zpráv automobilek a tím i našeho zpravodajství. Není přitom důležité, zda se jedná o mainstreamovou či prémiovou značku - novými modely nás hodlají zahltit všichni od Volkswagenu přes Škodu až třeba po BMW. Právě mnichovská automobilka se rozhodně nehodlá držet u země, do konce příštího roku se od ní dočkáme hned 40 novinek. Cílem tohoto útoku je Mercedes, jehož portfolio také značně narostlo.
Tyto expanzivní plány jsou jedna věc, prodeje jiná. Ve Spojených státech v prvních třech měsících letošního roku BMW ještě zvládalo držet krok s loňskými výsledky, v dubnu a květnu prodeje nových aut výraznou měrou poklesly. Tyto měsíce navíc nebyly příznivé ani vůči Mercedesu, třícípá hvězda však alespoň od ledna do března dosáhla oproti loňsku náskoku, který ji daný pokles pomáhá kompenzovat.
Problémem ovšem je, že výhled na druhou polovinu roku není zrovna pozitivní. Dle analytiků by letos mělo být ve Státech prodáno o milion aut méně než loni. Prémiových značek jako BMW a Mercedes se tento pokles dotkne nejvíce, neboť třeba Toyota dosáhla letos v květnu v zámoří podstatného zlepšení (192 837 prodaných aut oproti 185 998), i když trh klesl o 3 %.
Je tedy zjevné, že Němci mají oproti Japoncům problém. To potvrzuje Shujaat Siddiqui, šéf dealerství Dave Walter BMW v americkém Ohiu. Dle něj bylo cílem značky „navýšení tržního podílu, nicméně nakonec jsme se dočkali jisté formy kanibalizace“. Zákazníci tak ve výsledku přeskakují mezi jednotlivými novými modely, dosud neoslovenou klientelu ale stále širší nabídka ve větší mÍře nezaujala.
Podle Williama Faye, výkonného viceprezidenta severoamerické divize Toyoty, bude navíc další boj o zákazníka ještě tužší. Připravit se na něj ostatně musí i Japonci, respektive jejich luxusní divize Lexus. Také ta začíná ve Státech ztrácet své pozice, za čímž stojí hlavně přesun zákazníků od tradičních karosářských variant ke crossoverům a SUV. „Dostáváme se do bodu, kdy na ně připadne 65 % trhu.“
Výrobci tedy musí urychleně změnit skladbu nabídky. Tu stávající je pak dle Faye třeba nabídnout se slevami, případně s výhodnějším leasingem. Acura a Infiniti tak již měly učinit, přičemž jejich červnové registrace po ohlášení firemních pobídek už narostly. Jessica Caldwell, analytička firmy Edmunds, pak rovněž dodává, že je potřeba změna strategie, s jakou se automobilky snaží zákazníky oslovit.
„Změnily se prvky, které definují luxusní značku. Dříve býval pro jakýkoliv prémiový vůz důležitý čas zrychlení z nuly na stovku. Ale když kupujete SUV s pohonem všech kol, akcelerace skoro nikoho nezajímá.“ Jsme tedy zvědavi, jak se věci v příštích měsících a letech vyvinou. Jedno je ovšem jisté - automobilový svět se razantně mění a výrobci se tomu musí přizpůsobit. A kvantita jako automatická cesta k růstu či alespoň zachování pozice na trhu zjevně přestává fungovat...







Nabídka BMW je sice aktuálně nejčlenitější v historii, registrace ale přesto začínají klesat
Zdroj: New York Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
