Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč fotbalisté na mistrovství světa sedí na střídačkách na sedadlech z aut?
14.7.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
A nesedí na nich jen nyní v Rusku, je to dnes obvyklé na většině stadionů. Sponzoring? Dnes často ano, tato věc má ale mnohem pozoruhodnější pozadí.
Pokud jste viděli alespoň nějaký zápas stále probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku, museli jste si toho všimnout. Hráči na střídačkách sedí přesně tak, jak ukazuje obrázek výše - na sedadlech, která vypadají, že by se ze všeho nejlépe vyjímala v nějakém sportovním automobilu. A pokud fotbal sledujete častěji než jen o mistrovství světa, patrně jste nepřehlédli, že to není nic mimořádného a ona sedadla ta automobilová jen nepřipomínají. Často je na nich k vidění logo firmy Recaro, zřejmě nejvýznamnějšího výrobce automobilových sedadel vůbec.
Sám jsem si toho všiml už dříve, po důvodu mě ale nenapadlo pátrat. Fotbal nesleduji zase tak často a považoval jsem to za za projev sponzoringu toho či onoho klubu od firmy z automobilového prostředí, což dává smysl - auta mají fotbalisté tuze rádi. Kolegové z Jalopniku ale byli zvědavější a rozhodli se pátrat po pozadí tohoto relativně moderního zvyku. A zjistili zajímavé věci.
Historie této dnes běžné úpravy střídaček se datuje do začátku 90. let, kdy majitel firmy Recaro, Ulrich Putsch, seděl také ve vedení fotbalového klubu 1. FC Kaiserslautern. Tou dobou jej jako trenér vedl Kalli Feldkamp, který si mu na schůzce vedení postěžoval na problémy se zády. A Putsche nenapadlo nic lepšího, než vzít sedadlo své firmy a dát jej Feldkampovi na střídačku, aby si jeho záda při sledování hry ulevila.
Musela to být velká úleva, protože po tomtéž začali rychle toužit i hráči sedící do té doby na jinak obyčejné lavici. Ulrich tak už pro sezónu 1994 nechal vyrobit pro Kaiserslautern kompletní střídačku vybavenou sedadly od Recara a teprve tím spustil tu pravou lavinu.
Mluvčí firmy dnes říká, že to další týmy okamžitě nadchlo a stejná sedadla chtěli mít na svých stadionech též. Tak se stalo, že po několik dalších let Recaro chystalo podobná řešení pro fotbalisty z celého světa a další výrobci se rychle přidali. Dnes je tedy docela obvyklé, když mezi sponzory fotbalového týmu patří nějaký výrobce sedadel, ne nutně jen automobilových, který svými produkty vybavuje střídačky či lóže pro diváky.
Firma Recaro je mezi nimi ale prý i dnes pravděpodobně jedničkou, je takto spojena s více jak 700 týmy z celého světa. A nejen fotbalovými, podobné věci se nyní vídají třeba také při basketbalových mačích. Důvod? Recaro v tom má jasno: „Jsou velmi komfortní a často jsou dodávána i s vyhříváním pro zimu. A vypadají skvěle,” říká mluvčí.
I když jde tedy dnes obvykle skutečně o součást sponzorských smluv mezi výrobci sedadel a fotbalovými kluby, asi bychom nic takového na stadionech nevídali, kdyby... jednoho muže na začátku 90. let nebolela záda a neměl to štěstí, že se v jeho blízkosti nacházel majitel jedné z největších firem na výrobu automobilových sedadel.
Sedačky z aut na fotbalových stadionech vypadají zvláštně, ale dávají perfektní smysl. A jejich použití má vskutku pozoruhodnou historii
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:18 - Truck Daškam
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry