Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč?

24.11.2016 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Nissan Sunny je běžně autem, o které v bazarech pomalu nezavadíte a pokud, stojí drobné. Tato verze je ale velmi výjimečná a také velmi, velmi drahá.

Nissan Sunny není vůz, který by platil za auto snů. Legrační jméno, dávno zastaralý design a prostý přední náhon. Obyčejně si Sunny koupí člověk, který chce levnou, ale aspoň trochu spolehlivou náhradu autobusu. Bylo to tak i v dobách, kdy tohle auto bylo nové - a právě proto je verze Sunny GTi, dost možná jeden z nejlepších hot hatchů první půlky 90. let, tak málo známý a tak nedoceněný.

O tom se ale dočtete na více místech, občas člověk nějaký Sunny GTi na prodej potká a není důvod, aby byl nějak extrémně drahý ani pokud je v dobrém a kompletně sériovém stavu. Takových je v Evropě opravdu hrstka. Vůz na fotkách níže ale vypadá, že rukama tunera prošel, ale přesto stojí 16 950 Eur, tedy téměř 460 tisíc korun. Zbláznil se prodávající?

Nikoliv, jen ví, co nabízí. Je to totiž Sunny GTi-R, homologační speciál Nissanu pro rallye skupiny A. Kde má „standardní” Sunny GTi přední náhon a atmosférickou osmnáctistovku o 140 koních, nabídne GTi-R dvoulitr SR20DET v unikátní verzi 54C o 230 koních a 280 Nm a čtyřkolku ATTESA. Byl vyráběn v letech 1990 až 1994 a s hmotností 1 220 kg zrychlil na stovku za 5,6 vteřiny a maximálka byla 232 km/h.

Opakujeme - hatchback a první půlka 90. let. Nejsou to oficiální čísla, ta Nissan nikdy nezveřejnil, nýbrž data naměřená japonským magazínem Best Motoring. V době, kdy Sunny GTi-R nabídl takové parametry, měl Golf GTI 152 koní a na stovku mu to trvalo 8,1 s. I vrcholná verze VR6 potřebovala na tuhle disciplínu 7,4 vteřiny.

Sunny GTi-R se prodával ve dvou specifikacích, GTi-RA a GTi-RB. Ta první měla ve standardu elektrická okna, ABS a klimatizaci, byla to luxusnější, cestovní verze. GTi-RB tyhle komfortní prvky nedostala, stejně jako pár dalších zbytečností. Měla kratší převodové poměry a mechanický samosvorný diferenciál a vážila o 30 kg méně oproti RA. Byla to varianta připravená pro skupinu N v rallye - a také tam mnoho kusů jezdilo v rukou soukromých týmů s podporou Nissanu. Komě toho jezdily další, tovární GTi-R ve skupině A.

Celkem se během pětiletého produkčního cyklu údajně vyrobilo 12 - 15 tisíc vozidel Sunny/Pulsar GTi-R; mimo Evropu se Nissan Sunny jmenoval Pulsar. Není známo, jakou část tvoří verze RA a RB. Vizuálně tyhle varianty odlišné nejsou, dají se poznat pouze podle VIN, a před sebou máme Sunny GTi-RA, který je na prodej v Nizozemsku.

Je z roku 1991 a má za sebou téměř 163 tisíc kilometrů. Nijak málo, ale údajně bylo vyrobeno jen asi 1 000 kusů GTi-R s volantem vlevo. Tenhle vůz byl jako nový prodán v Nizozemsku, není to šedý dovoz. A i po čtvrt století jistě nijak pomalé jízdy vypadá podle fotek ve velmi slušném stavu. Jak na tom je mechanicky, se zjistí při zevrubné prohlídce. Nabídku případně najdete zde.

Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 1 - nissan sunny gti-ra prodej 00Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 2 - nissan sunny gti-ra prodej 01Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 3 - nissan sunny gti-ra prodej 02Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 4 - nissan sunny gti-ra prodej 03Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 5 - nissan sunny gti-ra prodej 04Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 6 - nissan sunny gti-ra prodej 05Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 7 - nissan sunny gti-ra prodej 06Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 8 - nissan sunny gti-ra prodej 07Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 9 - nissan sunny gti-ra prodej 08Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 10 - nissan sunny gti-ra prodej 09Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 11 - nissan sunny gti-ra prodej 10Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 12 - nissan sunny gti-ra prodej 11Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 13 - nissan sunny gti-ra prodej 12Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 14 - nissan sunny gti-ra prodej 13Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 15 - nissan sunny gti-ra prodej 14Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 16 - nissan sunny gti-ra prodej 15Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 17 - nissan sunny gti-ra prodej 16Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 18 - nissan sunny gti-ra prodej 17Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 19 - nissan sunny gti-ra prodej 18Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 20 - nissan sunny gti-ra prodej 19Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 21 - nissan sunny gti-ra prodej 20Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 22 - nissan sunny gti-ra prodej 21Proč stojí tento 25 let starý Nissan se 162 000 km půl milionu Kč? - 23 - nissan sunny gti-ra prodej 22
Sunny GTi-R je opravdová vzácnost a dodnes rychlé auto

Zdroj: Marktplaats.nl

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše