Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba

Tušíme, že tohle auto by naprostá většina lidí na ulici prostě přehlédla. A pokud by si jej někdo přece jen všiml, leda by si o něj opřel kolo. Velká chyba - ač na to ani v nejmenším nevypadá, je to velmi výjimečná a také velmi drahá věc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba

11.11.2022 | Petr Miler

Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba

/

Foto: Jorcar, publikováno se souhlasem

Tušíme, že tohle auto by naprostá většina lidí na ulici prostě přehlédla. A pokud by si jej někdo přece jen všiml, leda by si o něj opřel kolo. Velká chyba - ač na to ani v nejmenším nevypadá, je to velmi výjimečná a také velmi drahá věc.

Nissan Sunny N14 obecně neplatí za auto snů. Má legrační jméno, nudný a dávno zastaralý design a prostou techniku obvykle spojující malé čtyřválcové motory s předním náhonem. Ve své době to byl naprosto tuctový vůz a dnes si jej jako ojetý koupí snad jen někdo, kdo chce levnou a aspoň trochu spolehlivou náhradu autobusu. Nic proti takovým modelům, emoce ale v člověku zkrátka neprobouzí.

Zřejmě právě proto je verze GTi tohoto modelu tak málo známá a nedoceněná, i když šlo o jeden z nejlepších hot hatchů první poloviny 90. let. O tom se ale dočtete na více místech, občas člověk nějaký Sunny GTi na prodej potká a není důvod, aby byl nějak extrémně drahý, i když je ve velmi dobrém a kompletně sériovém stavu. Vůz na fotkách níže ale přijde na 49 500 Eur a prodávající nehodlá slevit ani o cent. To odpovídá 1,2 milionu korun, zbláznil se snad? Nebo si dělá legraci, přepsal se o nulu či dvě?

Nic z toho kupodivu není pravdou, dotyčný jen ví, co mu uvízlo mezi prsty. Jde totiž o Nissan Sunny GTi-R, homologační speciál pro rallyovou skupinu A. Kde má „standardní” Sunny GTi přední náhon a atmosférickou osmnáctistovku o 140 koních, nabídne GTi-R unikátní provedení legendárního dvoulitrového turba SR20DET o 230 koních a 284 Nm a čtyřkolku ATTESA. Tento vůz vznikal v letech 1990 až 1994 a s hmotností 1 220 kg zrychlil na stovku za 5,4 s, jako maximální rychlost je pak uváděna hodnota 232 km/h.

Na kompaktní hatchback z počátku 90. let jsou to až brutální čísla. Považte, že v roce 1991, kdy vůz na fotkách níže vznikl, BMW pořád ještě vyrábělo M3 E30 s atmosférickým čtyřválcem a stovkou za 6,5 sekundy. Sunny GTi-R by si M3 dal k svačině, přitom šlo o auto jiné třídy. Více srovnatelný Golf GTI měl tehdy 152 koní a stovku dával za 8,1 s, i vrcholná verze VR6 potřebovala na tuhle disciplínu 7,4 sekundy.

Sunny GTi-R se prodával ve dvou specifikacích, GTi-RA a GTi-RB. Ta první měla ve standardu elektrická okna, ABS a klimatizaci, byla to luxusnější, cestovní verze. GTi-RB tyhle komfortní prvky nedostala, stejně jako pár dalších zbytečností. Měla kratší převodové poměry a mechanický samosvorný diferenciál a vážila o 30 kg méně oproti RA. Byla to varianta připravená pro skupinu N v rallye - a také tam mnoho kusů jezdilo v rukou soukromých týmů s podporou Nissanu. Komě toho jezdily další, tovární GTi-R ve skupině A.

Celkem se během pětiletého produkčního cyklu údajně vyrobilo až 15 tisíc modelů Sunny/Pulsar GTi-R (mimo Evropu se Nissan Sunny jmenoval Pulsar). Není známo, jakou část tvoří verze RA a RB. Vizuálně tyhle varianty odlišné nejsou, dají se poznat pouze podle VIN, a před sebou máme Sunny GTi-RA, který je na prodej v Portugalsku. A je to kousek, jaký se nevídá, třebaže jeho nájezd má k nulovému daleko.

Jak jsme již zmínili, je z roku 1991 a má za sebou 91 tisíc kilometrů. Jeho výjimečnost spočívá už v tom, že je nejen přijatelně ojetý, ale také téměř zcela originální a velmi zachovalý. Vyrobeno mělo být jen asi 1 000 exemplářů GTi-R s volantem vlevo, takže jakýkoli z nich v podobné kondici je dnes velmi výjimečný. Jak na tom je mechanicky, budete muset zjistit sami, prodávající ale říká, že vše je v perfektním stavu.

Jestli je to za 1,2 milionu korun dobrá koupě, posuďte sami, na každý pád je to v tomto stavu naprostá rarita, která se nevidí. A také vzpomínka na minulost, která se optikou dnešní existence Nissanu zdá být skoro neuvěřitelná. Proto jsme vám ji také chtěli přiblížit.


Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 1 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 01Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 2 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 02Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 3 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 03Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 4 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 04Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 5 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 05Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 6 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 06Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 7 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 07Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 8 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 08Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 9 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 09Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 10 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 10Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 11 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 11Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 12 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 12Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 13 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 13Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 14 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 14Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 15 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 15Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 16 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 16Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 17 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 17Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 18 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 18Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 19 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 19Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 20 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 20Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 21 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 21Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 22 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 22Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 23 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 23Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 24 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 24Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 25 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 25Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 26 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 26Všedně působící, 31 let starý ojetý hatchback se prodává za 1,2 milionu Kč? Není to vtip ani chyba - 27 - Nissan Sunny GTI-R 1991 zachovaly prodej 27
Nissan Sunny GTi-R je opravdová vzácnost a dodnes rychlé auto, podle toho ovšem také stojí. Přes 1,2 milionu Kč za takto nudně vyhlížející třídvéřový kompakt s 31 léty a 91 tisíci km na tachometru je vskutku tučná suma. Foto: Jorcar, publikováno se souhlasem

Zdroj: Auto Compraevenda

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše