Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, červenec a srpen 2016: propad následoval další růst
19.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální evropské registrace jsou ve znamení pozitivních výsledků spojených skoro se všemi trhy i značkami. Překvapí jen klesající Volvo.
Prodejům nových aut na evropských trzích jsme se delší dobu nevěnovali, ne však z vlastní lenosti. To si jen asociace výrobců, která má zveřejňování dat na starosti, vzala jako každý rok letní prázdniny. Nyní jsou ovšem lidé z ACEA zpět, pročež si můžeme projet výsledky nejen za poslední dva měsíce, ale rovněž za celý letošní rok. Začneme přitom celkovým souhrnem od ledna do srpna, kdy prodáno bylo 9 787 760 nových aut, tedy o 8,1 procenta více než loni touto dobou.
Na tomto výsledku se výraznou měrou a především pozitivním způsobem podílely všechny hlavní evropské trhy. Ve Francii byl růst 6,1procentní, v Německu 5,7procentní, v Itálii 17,4procentní a ve Velké Británii 2,8procentní. Kromě toho se nemalou měrou zlepšily registrace také ve Španělsku (+11,3 %), nejlepší růst pak za sebou má Kypr (+33,3 %). Zde se ovšem jedná o cca 2 200 nových vozů.
V červenci Evropa kopírovala vývoj v České republice, po dlouhé době tedy došlo k poklesu, a to 1,4 procenta. Dáno je to především menším počtem pracovních dnů, na sedmý letošní měsíc totiž připadalo pět víkendů. Pokles se tak dotkl i výše jmenované Francie či Německa, ovšem taková Itálie, Španělsko či Velká Británie mířily lehce do plusu. Výsledkem je tak 1 124 361 registrací.
Přesunout se můžeme do srpna, který již můžeme označit jako nadmíru pozitivní. Prodej 819 126 nových aut je totiž nejlepším výsledkem od roku 2007. Ve srovnání s loňskem byl zaznamenán 10procentní růst, ke kterému opětovně přispěly veškeré výše zmiňované hlavní trhy. Tedy jak Francie (+6,7 %), tak Německo (+8,3 %), Itálie (+20,1 %), Španělsko (+14,6 %) a Velká Británie (+3,3 %).
Pokud přijde řeč na jednotlivé automobilky, pak registrace v červenci i srpnu odpovídají výkyvům trhu. První zmíněné období je tedy spojeno zejména s poklesem, zvláště u koncernů VW Group a PSA. Renault byl oproti nim v plusu, ovšem především díky Dacii. U FCA pak došlo ke kýženému obratu k lepšímu, a to i u Alfy Romeo. Nicméně rozhodně nejde o růst, který by značku spasil.
Růst si připsaly také BMW či Mercedes, stejně jako se situace zlepšovala u Lexusu. Nahoru míří i Kia, a to mnohem razantněji než mateřské Hyundai. Kromě toho si polepšily i značky jako Suzuki, Honda, Land Rover či Jaguar, kterého můžeme již po několikáté jmenovat „Skokanem měsíce“. Prodeje celé skupiny se tak již začínají přibližovat na úroveň Volva (to rostlo jen nepatrně).
Pokud červenec byl měsícem růstu i poklesu, pak v srpnu můžeme mluvit téměř jen o pozitivních výsledcích. Ty negativní jsou totiž spojeny pouze s některými značkami, konkrétně s Mitsubishi (-15,2 %) a Lancií/Chryslerem (-11,1 %). Kromě toho nezabodoval ani Citroën (-0,3 %), o poznání překvapivější je ale pád Volva (-14,8%), který se dosavadním trendům vymyká.
Ve všech ostatních případech tu ale máme růst, přičemž mezi značkami německého koncernu si nejvíce polepšil Seat (+19 %), a to nejspíše díky úspěchu nového SUV Ateca. Dacia (+36,7 %) pak opětovně pomáhá Renaultu do výrazného plusu, Kia znovu zválcovala Hyundai (+16,9 % versus +11,7 %) a Jaguar je opět nejrychleji rostoucí značkou měsíce.
Prodeje nových aut v červenci se nesly ve znamení poklesu, jenž byl dán menším počtem pracovních dnů než v loňském roce
Srpen byl již spojen pouze s pozitivy, byť propad u značky Volvo asi nikdo nečekal
Celkový vývoj za letošní rok a srovnání s roky předchozími
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva