Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové znovu mění Nürburgring, přestavují i nejsledovanější místo okruhu
3.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Severní smyčka Nürburgringu prochází vývojem po celou svou existenci, faktem ale je, že pod ruskou vládou se mění častěji než v předchozích letech.
Severní smyčka Nürburgringu je rájem motoristů, místem, kde se čerstvý vzduch krásné přírody pohoří Eifel mísí s výpary benzínu a pachem spálených brzdových destiček. Země zaslíbená, ikona závodních tratí a rodiště dnes snad většiny nových aut všeho druhu, těch německých nepochybně. Teď je ale tato Mekka automobilového nadšence zavřená kvůli zimní odstávce a při té znovu mění svou tvář.
Menší opravy probíhají na Ringu každou zimu, letos je jich ale přece jen více. Obecně jich v posledních letech od chvíle, kdy ruský miliardář získal vládu nad okruhem, citelně přibylo. Podle některých je to dobře, protože trať byla pod předchozí správou zanedbávaná, což s investicemi jiným směrem vedlo až ke krachu tehdejšího provozovatele. Podle jiných je to ale projev neúcty nových majitelů k tradici okruhu, neboť některé úseky jsou měněny tak, že se trať po dekádách minimálních změn stává stále rychlejší.
Ke kterému táboru se řadíte vy, zvažte sami, nic to ale asi nezmění na plánu opravit ještě letos 1 096 metrů povrchu Nürburgringu, z čehož 919 připadá na Severní smyčku a 177 na modernější Gran Prix Strecke. Nový asfalt v délce 425 metrů dělníci v těchto dnech položí v klikatém Hatzenbachu, poté na nejvyšší místo trati Hohe Acht padne 288 metrů a dále nový povrch v délce 206 metrů dostává i nesledovanější zatáčka vůbec, tzv. Youtube Corner, správně Brünchen. Zbývajících 177 metrů spolkne vedlejší trať pro Grand Prix v zatáčce Yokohama-S.
Kromě nového povrchu čtyř sekcí projdou úpravami i bariéry FIA, které jsou už nyní tak blízko, že se zdají být na dosah ruky. V reakci na smrtelnou nehodu v úseku zvaném Kesselchen vyrostou nové záchytné ploty ještě blíže k asfaltu, což se na první pohled nezdá jako nejlepší zpráva. Levotočivý Kesselchen odvážní jedinci projíždějí na plný plyn a méně zdatní bojují s touhou neubrat, ale FIA zřejmě ví, co dělá. Přiblížení bariér po pravé ruce možná bude nutit některé piloty ubrat tempo. V Hatzenbachu se objeví nový plot na levé straně, aby se zabránilo nečekaným výletům do blízkého lesa.
Zmíněný Brünchen prochází v krátké době opravou již podruhé. Všechny úpravy údajně směřují k tomu, aby okruh nadále zůstal bezpečnou zkušební dráhou automobilek, dějištěm závodů a nezapomenutelným místem pro každého, kdo se zde sveze. Vedení okruhu dále dodává, že při opravách je používán speciální asfalt, který splňuje přísné požadavky na přilnavost a rovnost konečného povrchu. Co si pod tím představit, nevím, i charakter povrchu ale pochopitelně bude mít vliv na dosahované časy.
Až nový rok ukáže, co úpravy reálně přinesly. Loňské modifikace sjezdu z okruhu přinesly jen problémy, parkování je horší než u béčkového nákupního střediska z dob minulých. Občerstvení zajišťuje dlouhá léta známý Devil's Diner, který je sice symbolem, ale má tak malou kapacitu, že se do něj ve špičce ani nedá dostat. Každoroční investice ovšem naznačují, že ikonický okruh unikl nejisté budoucnosti a dětem o něm snad už nebudeme muset jen vyprávět. Díky bohu alespoň za to...
Úpravy Nürburgringu jsou v plném proudu, taková auta na něm hned tak neuvidíte...
Grafika Dala Lomase z Bridge To Gantry ukazuje obrazem, kde a jak se okruh mění
Zdroj: Bridge To Gantry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz