Reklama

Šéf Mercedesu bez okolků přiznal, co bude s jeho diesely. Situace značky překvapí

 | 62 příspěvků | 21.2.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený SR

jsem pro..i u nás bych naf.. | 21.2.2018 19:21reagovat
avatar

jsem pro..i u nás bych naftu zakázal..samozřejmě že jsou alternativy..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kahnt

tvrdě do těch naftových zb.. | 21.2.2018 19:26reagovat
avatar

tvrdě do těch naftových zbohatlíků :DD

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: jsem pro..i u nás bych naf.. | 21.2.2018 19:37reagovat
avatar

To víš že jo, třeba koňské drožky, fiakry, bryčky a potahy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

No, bez dieslů se nám nebu.. | 21.2.2018 20:26reagovat
avatar

No, bez dieslů se nám nebude chtít ani umřít, jak

budeme zdraví...... :-)

Nepřihlášený honza

Lidové moudro praví, že žád.. | 21.2.2018 20:51reagovat
avatar

Lidové moudro praví, že žádná kaše se nejí horká po uvaření. Na druhou stranu, Němci jsou trochu magoři - když si něco vezmou do hlav, jdou za tím. Obzvláště ve věcech vyhlazování jsou nekompromisní, ať už se týká nevhodných ras, jaderných elektráren, nyní možná nafťáků...

papy

Nemci sú na tom este dobre.. | 21.2.2018 21:40reagovat
avatar

Nemci sú na tom este dobre. Väčšina aút nových, diesle plnia Euro 5, za chvíľu väčšina bude plniť 6. Aj Blava ešte relatívne dobre, samé nové firemne auta, ale príďte na východ a typické auto je 20 rokov starý vylagrovany sadzomet, čo hulí jak trafený messerschmitt. Čím skôr to v Nemecku zakážu, tým skôr bude u nás možné dýchať v meste, teda so spoždenim 20 rokov....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: To víš že jo, třeba koňské.. | 21.2.2018 23:00reagovat
avatar

Třeba benzín, CNG, LPG, hybridy, elektromobily. Diesel nepatří do aut.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Papírové hodnoty jsou hesk.. | 22.2.2018 07:52reagovat
avatar

Papírové hodnoty jsou heské ale skutečné emise jsou někde jinde

https://auto.idnes.cz/znecisteni-ovzdusi-emise-tunely-blan ka-fcw-/automoto.aspx?c=A171220_121321_automoto_fdv

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hnus

mercedes vydělá i za cenu.. | 22.2.2018 09:00reagovat
avatar

mercedes vydělá i za cenu rakoviny vlastních dětí

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Anton

Reakce na: mercedes vydělá i za cenu.. | 22.2.2018 10:25reagovat
avatar

Tak obecně je to jako v Čapkově Bílé nemoci, za prachy a moc i vlastní ženu nechat zemřít. Jak typická lidská vlastnost.

Nepřihlášený Pdtp

Problém jsou staré auta a.. | 22.2.2018 10:29reagovat
avatar

Problém jsou staré auta a ne jen diesely,ale i benziny.Nové auta zatím po těch starých vzduch nevyčistí.Nechápu,že někdo může kecat,že nafta patří do kamen a sám jede ve 20let starém benzinu v tragickém stavu po městě,které po jeho projeti leží v mlze.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Problém jsou staré auta a.. | 22.2.2018 11:11reagovat
avatar

Ale ve 20 let starém benzínu je to furt lepší, protože ta nafta už bude mít v prdeli filtr pev. částic (jestli nebude mít místo vejfuku jen trubku), atd.

Když projede některej dízl přes město, ženský si v létě nemusí opalovat nohy, to z benzínem nezažijou

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr 62

To že nastavené emisní lim.. | 22.2.2018 11:26reagovat
avatar

To že nastavené emisní limity jsou v reálném provoze nereálné to se ví dávno ale skutečně pro to něco udělat nechce nikdo ,zakázání jednoho druhu pohoné jednoty to neřeší . Kdyby skutečně chtěli něco dělat ,tak by se nastavila reálná metodika měření . V dnešní době jsou všechna měřidla vyrobena v přenosné verzi a není nic snažšího aby testované vozidlo bylo od výrobce dodáno s koulí a na vozíku může být celá aparatura a myslím že nadefinování reálné trasy měření taky není problém .

Možná by chom se divili co vyprodukují někým opěvované benzíny. Pánové , největší nebezpečí jsou splodiny které nejsou cítit tkzv. bez zápachu , vždyť ten diesel když smrdí tak vám říká nevdechujte mne, jděte pryč.

Nepřihlášený W.O.Prscley

Pdtp: benzíny jsou obrovsk.. | 22.2.2018 11:28reagovat
avatar

Pdtp: benzíny jsou obrovským problémem - přímovstřiková turba emitují obrovská množství jemných částic. Nikdo s tím nic nedělá a BFP začínají nasazovat až těď, ovšem částice ze spalování benzínů jsou tak jemné, že je BFP zachytí jen ze 75%. Dieselové DFP zachycují 99,99% částic, čistí de facto vzduch od pevných částic.

Nepřihlášený Jarda

Mám starého Peugeota 406,.. | 22.2.2018 11:29reagovat
avatar

Mám starého Peugeota 406,1.9.Td,olej nepapá-do výměny nedolévám,jezdí za málo a žádný čoud z výfuku se také nekoná. Můžete začít kamenovat...

J

Nepřihlášený

Petr 62: ale benzíny taky.. | 22.2.2018 11:31reagovat
avatar

Petr 62: ale benzíny taky smrdí ........ ale hlavně nafťáky jsou a byly démonizovány, protože kouř z výfuku BYL VIDĚT. přímovstřikové benzíny chrlí jemňoučké karbonové částečky, na které se nabalují nebezpečné nespálené organické chemikálie ...... ALE NIC NENÍ VIDĚT, protože dieselové částice jsou velké, velikost 10 mikronů, benzínoví jsou neviditelně malé, 1 mikron. I proto jsou dieselové snadno zachytitelné a benzínové jsou tak malé že projdou GFP/BFP.

Nepřihlášený ..

Pokud se budou dělat ST.. | 22.2.2018 11:46reagovat
avatar

Pokud se budou dělat STK ,tak jak se dělají ,za rohem je přistavený nafťák v kondici ,na který se udělaj emise,pak budeme dýchat saze do doby ,než ty starý krámy nepadnou.Když jedete v kopci za starou Tatrou,nebo něčím podobným ,máte o čistý luft vystaráno:-)

Nepřihlášený

Reakce na: jsem pro..i u nás bych naf.. | 22.2.2018 12:02reagovat
avatar

I u nákladních aut, která emitují zdaleka nejvíce škodlivin? To jsem zvědav na ty alternativy.

Nepřihlášený

Reakce na: tvrdě do těch naftových zb.. | 22.2.2018 12:14reagovat
avatar

Ty jseš ale závistivec,myslíš že jen zbohatlíci jezdí s naftou?????

Nepřihlášený JP

Jsem rád, že zakáží naftov.. | 22.2.2018 12:30reagovat
avatar

Jsem rád, že zakáží naftové motory. Užitková vozidla, dodávky, nákladní automobily, autobusy, někde i vlaky. Všechno zakázat. Doufám, že přezbrojí i všechny ty Leopardy pouze na benzínový pohon. Pak zavládne klid a mír na světě. Z jakých dotací se postaví zelené privátní elektrárny, nezávislé na jádru či uhlí. Kdo ovládá zásoby a distribuci zemního plynu. O kolik se zvýší celková spotřeba benzínu a jaký to bude mít vliv na cenu? Btw. komu to prospěje finančně, když žijeme v té nejlepší - kapitalistické, společnosti?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

Tak ty benziny maji delat.. | 22.2.2018 13:09reagovat
avatar

Tak ty benziny maji delat s neprimym vstrikem a dpf neni treba.

Nepřihlášený

Reakce na: Jsem rád, že zakáží naftov.. | 22.2.2018 13:20reagovat
avatar

No,pravda.

Nepřihlášený banesto

Hon na diesely je jenom po.. | 22.2.2018 13:22reagovat
avatar

Hon na diesely je jenom pokračující stupeň buzerace obyčejných lidí (STK, emise, zákaz kouření v putyce 4.cenové skupiny, diskutované zákazy sladkého, tučného, zákaz prodeje alkoholu po22. hodině). Když je benzíňák tak v pohodě, proč od příštího roku do něj budou povinně montovat filtr pevných částic ? Pár zelených křiklounů a jakej dělaj zmatek,tam, kde se objeví. Kdyby měli v hlavách mozek a ne jetel, dávno usilovali o zákaz leteckého a lodního provozu, motoristických sportů a pod., tam všude vzniká emisí násobně víc, jenže tam je silný zájem společností a ty se umí bránit líp než jedinec.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nemci sú na tom este dobre.. | 22.2.2018 13:57reagovat
avatar

Jenže za auta na východě Slovenska nemohou Němci, ale ti, kteří je na STK nechávají projít a hlavně žandári, kteří je nechávají jezdit...

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nemci sú na tom este dobre.. | 22.2.2018 14:13reagovat
avatar

Pokud vím, celá hysterie je založena na emisích CO2, tedy na pro člověka zdravotně neškodném plynu. Nařídily snižování jeho produkce, což je u aut dáno malou spotřebou paliva. Proto se tak udatně rozmohly diesely, protože mají menší spotřebu prakticky ve všech režimech provozu. Atak na spotřebitele automobilky řeší navyšováním výkonů motorů, které se dá pro daný objem dosáhnout přeplňováním a čím větší tlak, tím větší výkon, ale také vyšší teploty a tedy vyšší NOx. Cheme prodat, tak musíme nabídnout něco víc, než konkurence. A když to jinak nejde, musíme nějak švindlovat, aby se vlk nažral... Takže se našvindlují režimy pro měřící cyklus spotřeb a emisí a mimo ně to pak osolíme, protože auta využívají větší výkon mimo město a tam jaksi smrad "není vidět". A všichni včetně zelených telat s těmito auty jezdí, protože si myslí, že je vše OK. Pak se objeví někdo, komu to nedá a je zelenější než ostatní a začne vyvádět. Jak na sviňu má pravdu a Amíci si na VW namastili kapsu - přestože i oni podvádí a ne jen oni. Lidi začali slyšet na velké výkony, které měly dřív závodní auta. Pamatuji si jako dítě, že 74 kW už byl výkon pro sportovní vozy, dnes se auto pod tuto hranici prakticky neprodává...

Takže co vlastně chceme - čistý vzduch nebo výkon motoru a malou spotřebou? Dohromady to jaksi s ropnými palivy nemůžeme mít. Diesel není na vyhození, pokud se nějak rozumně skloubí s elektrickým pohonem, může splnit emisní limity levou zadní. Po městě se bude jezdit na elektriku a mimo město nebo tam, kde to nevadí (malý provoz), může jezdit na naftu a zároveň dobíjet akumulátor. Prostě diesel nějakým způsobem přřivedu k rozumu tím, že nebudu používat vysoké tlaky, chybějící výkon dodá elektrický pohon.

O co jde - zatím nejsme schopni v krátkodobém horizontu přejít na jiný druh pohonu, tedy nám zatím budou ropáky otravovat život, ať chceme nebo ne. Akumulátorový elektromobil budoucnost nemá už jen z toho důvodu, že není reálné zajištění dobíjení všech aut v provozu. Pokr.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nemci sú na tom este dobre.. | 22.2.2018 14:22reagovat
avatar

Tedy věřím pohonu na palivové články a vodík nebo repulzní pohon, ovšem u něj se obávám, že i kdyby ho vědátoři dokázali přivést k životu, armáda ho nepustí do civilu. Představte si výkony v řádech stovek až tisíců kW, žádnou dodávanou energii, repulzní motor totiž bere energii z okolního prostoru, který ochlazuje (řešení globálního oteplování). A toto dát veřejnosti nebo dokonce nepříteli k dispozici, tomu v dohledné době nevěřím. Dokud nebudou vyhlazeni islámští radikálové do posledního kusu, byla by to pro lidstvo katastrofa...

Takže rozum do hrsti a zaměřit se na hybridní vozy s tím, že výkon spalovacích motorů poklesne, aby se splnily limity a zbytek hodíme na krk elektrice. Ale o tom musí rozhodnout technická elita, ne zelení troubové, kteří by chtěli mít životnost aut 30 a více let (prostě i dnes stále jezdit ve Favoritu) a další takové blbosti. Já vím, jak to myslí, ale myslet ještě neznamená vědět jak toho dosáhnout, aniž by se nezhroutil ekonomický systém. zatím se lidstvo ještě nezbavilo snahy se vzájemně vyhladit, tedy nelze příliš čekat na to, že se pohneme někam dál.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Paul

A co letadla? ty jsou v po.. | 22.2.2018 15:41reagovat
avatar

A co letadla? ty jsou v pohodě?

Mrkněte na FLIGHTRADAR24.COM

To asi emise nevyrábí že?

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Ale ve 20 let starém benzín.. | 22.2.2018 16:17reagovat
avatar

Nejhorší jsou nové moderní benzíny. Jsou na tom tisíckrát hůř než nafťáky. Ale chápu, že nejde naráz všechno zakázat. Přijdou na řadu až po naftě. jen se ale ukazuje, že o zdraví nikomu nejde. jen se hledá oběť a nafta teď frčí. mezitím se dál budeme trávit přímovstřikovým benzínem s obrovským množstvím rakovinotvorných pevných částic.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ivo

Reakce na: Pokud vím, celá hysterie j.. | 22.2.2018 16:32reagovat
avatar

Hezky jste to popsal. Ještě jste měl připomenout tu nesmyslnou vysokou hmotnost aut, vždyť stačí do 900 kg a výkon do 37 kW.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Nejhorší jsou nové moderní.. | 22.2.2018 17:02reagovat
avatar

Vyměň si obklad a přestaň tu šířit bludy.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Tedy věřím pohonu na paliv.. | 22.2.2018 18:58reagovat
avatar

Jirka: Do tvých technicky uvědomělých příspěvků tajný armádní repulzní pohon nezapadá... Vodík, z technického hlediska, je "sviňa". Klade mnohem vyšší nároky na konstrukci. Dá se snadno vyrábět z fosilních paliv, ale to není řešení pro surovinově chudou Evropu (tohle je jeden z hlavních popudů ekologického šílenství pod značkou CO2- zmenšit energetickou závislost). Výroba vodíku z OZE pro palivové články znamená jednu energetickou přeměnu navíc (elektřina - vodík - elektřina). Krom toho by se stejně musel přepravovat, takže stojí za zvážení, zda raději zůstat u těch drátů a vylepšovat baterie, jejich recyklaci, či najít jiný způsob pro elektrický pohon. Za připomenutí stojí termonukleární reaktory. Ty, na rozdíl od všelijakých jiných pokusů, mají dlouhodobou vládní podporu na úrovni základního výzkumu. Jde to pomalu, ale pokroky jsou. Jinou otevřenou kapitolou jsou jaderné elektrárny na přepracovaná paliva, které je z pohledu dnešní jaderných elektráren již vyhořelé. Míra využití energie z jaderného paliva je totiž v současnosti značně nízká. Přitom vyhořelého paliva je spousta (Dukovany po desítky let provozu hromadí vyhořelé palivo "na dvorku"). Mou motivací je mimo jiné myšlenka, že je lepší mít složitý centrální zdroj energie a jednoduché vozy, ne naopak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený booch

Reakce na: Papírové hodnoty jsou hesk.. | 22.2.2018 19:13reagovat
avatar

Když se měří u výjezdu z tunelu, budou emise z aut. Když se bude měřit u komína, věř tomu že výsledky budou jiné :D

PS: odkaz neřiká, že za 100% emisí na výjezdu z tunelu mohou nafťáky, ale auta. Je jasný, že na výjezdu ze strahovskýho tunelu nenaměří opatovickou elektrárnu

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka: Do tvých technicky.. | 22.2.2018 21:10reagovat
avatar

Pokud jsme u agresívnosti vodíku, problému jeho skladování nebo dokonce výroby (nikde není napsáno, že se musí vyrábět elektrolýzou), můžeme si říct, že tudy cesta nevede. Ale když to vezmu jinak - kdo všechno se o vodíkový pohon snaží? A kolik firem makalo a maká na elektromobilech? Pokud by se vodíkovému pohonu a jeho vývoji věnoval stejně velký počet lidí a vrazilo se do něj stejný objem peněz, mohl by být daleko více životaschopný, než je tomu dnes.

Ohledně repulzního pohonu - první repulzní motor měl Hitler za války, ale vývoj šel pomalu a výsledek přišel pozdě, navíc jeho tvůrce jako Rakušan nebyl zrovna nadšený tím, že by mělo Německo vyhrát válku. Tehdejší technika nebyla schopná použití repulzního pohonu zvládnout pro jiné využití, než letectví a navíc v nadzvukových rychlostech. Bohužel autor pohonu je dávno mrtvý a ty dva důležité díly, které k chodu motoru byly zapotřebí, se jaksi ztratily a nikdo neví proč a kdo je ztratil nebo zničil. Nepředpokládám, že by nějaká ze světových armád tento pohon vlastnila ve funkčním stavu, jinak by se s tím už dávno vytasili.

Asi tak - lidstvo si volnou energii nezaslouží, protože se neumí chovat jak k vlastnímu rodu, tak k Zemi jako takové. Když se zamyslíš nad elektromobily a budeš hledat řešení, aby byly plnohodnotnou náhradou za spalovací motory, najdeš docela hodně mínusů, které tomu brání. Myslím tím snadnost provozu, kdy stačí jen natankovat a během několika minut odjíždíš s plným akčním rádiem a možností využívat výkon motoru stále na vysoké hodnotě, což u elektromobilů nějak nejde. Ohledně emisí jsou elektromobily velmi sporné, protože pro nulové emise by musely být nabíjeny z obnovitelných zdrojů, což zatím jaksi není reálné a kdy to bude je otázkou. Pak další problém s materiálem pro akumulátory a jejich typem, podle všeho Li-on systém asi nebude úplně to pravé ořechové jak z hlediska vlastností, tak z hlediska dostatku surovin. osobně si myslím, že se nedožiji toho, že by po ulicích jezdily samé -

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Pokud jsme u agresívnosti.. | 22.2.2018 21:23reagovat
avatar

- elektromobiily nebo aspoň nadpoloviční většina. Všichni mají velké oči.

Co se týká jaderného pohonu, pro osobní auta nemyslitelné, maximálně tak pro námořní lodě, ovšem opět problém s možností potopení lodí a ohrožení moře zářením. Můj skromný názor je, že jaderný reaktor se nemá nijak pohybovat, zvlášť ne na moři (viz potopené jaderné ponorky, kde hrozí, že časem obal reaktoru prokoroduje).

Možná bude nakonec řešení dopravy kombinace akumulátorového elektromobilu a trolejí. Sice nevím, jak by to mělo technicky vypadat, protože potřebujeme mít dva sběrače jako trolejbus a nechci domýšlet, jak by se blondýna za volantem potýkala s jejich ovládáním... :-) Hlavní tahy elektrifikované a na vedlejších pojede na aku. Ovšem to znamená obrovské náklady na vybudování infrastruktury a její údržbu. Ať se nám to líbí nebo ne, zatím nemáme za ropná auta náhradu.

Někde jsem četl, že Nikola Tesla svého času předvedl automobil na volnou energii, dokázal jezdit asi týden jen na nějakou krabičku, z které čouhlaly dva dráty a další dva přes nožní reostat napájely asi 80 k elektromotor. Údajně je to zdokumentováno v tehdejším tisku, ale co je na tom pravdy nevím. Novináři se do Tesly naváželi tak dlouho, až se vztekl, krabičku si odnesl a tím to zhaslo. Je-li to pravda či ne nevím, píší jen to, co jsem četl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený cleverstejn

je zapotřebí,je nutno,je p.. | 22.2.2018 22:01reagovat
avatar

je zapotřebí,je nutno,je potřeba ,dořešit ,přeřešit,udělat,nahradit,předělat,vylepšit,snížit,zvýšit,pr odloužit,zkrátit, atd, atd a to radikálně

Nepřihlášený Diesel

To jsou blafy.Vsechno dejt.. | 22.2.2018 23:08reagovat
avatar

To jsou blafy.Vsechno dejte nabíjet elektřinou a je tu blackout.20 let jsem měl benzínové auto teď mám diesel a je to super!

Nepřihlášený eugen

neprihlaseny hloupy Honzo,.. | 23.2.2018 00:28reagovat
avatar

neprihlaseny hloupy Honzo,nevim proc dieselproblem a vyhlazovani narodu spojujes,myslim,ze nemce nenavidis a hrozne jim zavidis a zavist je hrozna nemoc. Nemecko ma i jine dejiny,ne jen valky.Je to narod vynalezcu,myslitelu,vedcu,basniku,skladatelu,lekaru atd.Jak dlouho je chces jeste fackovat.A ta pivni pycha cechu,to Vas naucili plzen varit take bavoraci.Chudaku.A co takhle reparace,nestacily Vam sudety a fabriky,sklarstvi,porcelanky a tisce vesnic.Jdi se podivat do nemecka a poslecni si zda oni mluvi o Tobe jak Ty o nich.Ja si myslim,ze tech nenavistnych nadavek uz bylo dost.Opatruj se Ty posthusito.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Pokud vím, celá hysterie j.. | 23.2.2018 01:25reagovat
avatar

Asi právě nevíš. Ta hysterie vznikla kvůli NOx v USA. Proto mohl VW dostat brutální pokutu (zřejmě odplata za Microsoft a Alphabet/Google v EU). Evropa právě NOx neřešila a proto není reálné odškodnění evropských zákazníků. COx jsou v pohodě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: - elektromobiily nebo aspo.. | 23.2.2018 02:57reagovat
avatar

Jirka: O vodík se snaží málokdo, páč na jeho získání je potřeba buď spoustu elektrické energie, pak je ale lepší rovnou používat elektrickou energii pro pohon bez mezičlánku v podobě vodíku, anebo vodík lze získat snadno z fosilních paliv, pak ale se neřeší energetická závislost a opět lze mezičlánek v podobě vodíku vynechat a spalovat rovnou fosilní paliva jako doposud (byť třeba už jen v elektrárnách). Co se týče elektromobilů, Němci špekulují již s trolejemi pro nákladní dopravu, možná by to šlo i bez trolejí v podobě indukce (viz nabíječky chytrých mobilů v autech), nebo by šlo v bateriích měnit tekutý elektrolyt či dokonce rovnou měnit celé baterie. O jaderných reaktorech jsem samozřejmě uvažoval jako o centrálních zdrojích, ne do aut. To by mě ani nenapadlo...To snad vyplývá i z oné uvedené věty, že je lepší mít složitý centrální zdroj elektrické energie a jednoduché spotřebiče než-li naopak. Zdá se, že o repulzním pohonu beroucí energii z okolí nikdo nic neví, takže je to z kategorie, do které spadá třeba také antigravitační pohon pro mezihvězdné lety nadsvětelnou rychlostí... Evropa může získat významné množství elektrické energie z fotovoltaiky, aniž by se musely rozsévat panely po loukách. Stačí jimi masově osadit všechny budovy. Zásobu pro noční hodiny by mohly vykonávat přečerpávačky. Zatím je fosilní energie plno a tak je i levná, není tu dostatečný nátlak. Nové technologie zatím přicházejí spíše do těžby než-li do pohonů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: neprihlaseny hloupy Honzo,.. | 23.2.2018 03:14reagovat
avatar

Eugen: Především nenávidím Eugeny.

Nepřihlášený Paeris Kiran

Reakce na: jsem pro..i u nás bych naf.. | 23.2.2018 07:59reagovat
avatar

Osobní auta jako taková tvoří pouhých 7 procent emisí dopravy.

zdaleka největší podíl případá na kontejnerovou lodní přepravu (na kilogram zboží a kilometr) druhý největší na kamionovou dopravu a následovaný leteckou přepravou zboží a lidí (tam pravda kdyby mělo jet celé letadlo osobním autem vyjde to hůř)

Zakázat diesely je jednoznačně správné - ovšem zákaz musí přijít pro užitková vozidla nad 3,5 tuny a pro veškerou kamionovou dopravu.

Nepřihlášený É

Diesel nelze v současné do.. | 23.2.2018 08:25reagovat
avatar

Diesel nelze v současné době ničím efektivně nahradit. Bude tu ještě hodně dlouho. Jestli ho časem něco vyhladí tak to vyhladí i sazometové přímovstřikové benzíňáky a zcela určitě to nebude tepelný stroj.

Nepřihlášený

Nafta by měla být maximáln.. | 23.2.2018 10:38reagovat
avatar

Nafta by měla být maximálně v kamionu nebo v traktoru kde také může pracovat tak jak má. Všeobecně se ví že naftové motory mají pracovat v ustálených otáčkách kde vykazují dobré výsledky. Bohužel u nás si naftu koupí každý i ten co najede za rok 5000km do práce a do obchodu.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Třeba benzín, CNG, LPG, hy.. | 23.2.2018 10:41reagovat
avatar

Jo to jsou jenom řeči, zlatá nafta .Jsem rád že jsem

prožil dobu neucpaných výfuků. Problém je jinde

a né v autech. Lidí je moc , aut taky a země stejně

velká. Místo hybridů rozdat " šprcky" . A k pořízení

auta mít vlastní parkovací místo, nikoliv na veřejné

komunikaci. A eko dementi to můžou kontrolovat

ať jsou k něcemu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mirek

Reakce na: jsem pro..i u nás bych naf.. | 23.2.2018 13:24reagovat
avatar

Do nakladaku dame benzinove motory a budou zrat 60litru, kdo to zaplati? lidi. kdo bude rvat ze se vse zdrazilo o 20-40% lidi. No uzasny smer zakazat naftu. jezdim na ni 15 let a nemohu si stezovat, levne jezdeni a klidek za volantem.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka: O vodík se snaží mál.. | 23.2.2018 17:29reagovat
avatar

Vodík se nezískává jen elektrolýzou nebo z fosilních paliv, existují chemické reakce, kdy při výrobě určitých sloučenin se vodík uvolňuje. Přednedávnem proběhl netem článek, že našli nějakou hliníkovou slitinu, na které se voda rozkládá na vodík a kyslík. Ale pak ticho po pěšině, zatím to nebude na průmyslové využití.

Ohledně toho všeho s akumulátory - jestli se uchytí aku s výměnným elektrolytem, tak budiž, ale výměna akumulátorů kus za kus znamená výrazný zásah do konstrukce elektromobilu a navíc někde se ty akumulátory musí nabít. Den má jen 24 hodin...¨¨

Repulzní motor, tak jak jsem ho viděl na obrázcích podle všeho nemá výstupní hřídel a spíš se chová jako proudový motor, tedy vytváří nějaký tah. Původně byl vyvíjen pro letectví, měl Hitlerovi zajistit nadvládu na nebi, když to nešlo s vrtulemi nebo tryskovými motory. To éro skutečně létalo, nemělo křídla ani žádné vrtule, tedy muselo fungovat na principu nějakého tahu nebo ovlivňování gravitace, případně využívání energie magnetického pole Země.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Jo to jsou jenom řeči, zla.. | 23.2.2018 17:32reagovat
avatar

S tím parkovacím místem to říkám taky. Nemáš to kde parkovat aspoň doma přes noc? Tak s tím nezatěžuj už tak dost přeplněný města. Méně přísná varianta by mohla být v modrých zónách vydávat maximálně 1 parkovací kartu na 1 bytovou jednotku.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Asi právě nevíš. Ta hyster.. | 23.2.2018 17:37reagovat
avatar

Celá hysterie se snižováním spotřeby a z toho vyplývajících nesmyslostí, jako zmenšování objemu motorů a ubírání válců je o spotřebě paliva, tedy vzniku CO2 jako "oteplujícího plynu". NOx je jiná kategorie, ten je o tvorbě smogu. NOx se dá regulovat úpravou spalování a přídavnými systémy, ale CO2 se dá regulovat jen a pouze snížením spotřeby. Proto se dnes udává množství CO2 na kilometr jízdy jako srovnávací hodnota.

Takže vím - každý jsme mysleli něco jiného. Stává se.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Vodík se nezískává jen ele.. | 23.2.2018 19:06reagovat
avatar

Jirka: Nad každou úvahou o získávání vodíku musí platit zákon o zachování energie. Pokud zůstanu v úvahách o blízkých budoucích pohonech vozů při zemi, vidím to na spalování metanu. Ten si může Evropa částečně vyrábět sama na polích, zbytek doveze. Trochu se tím zlepší energetická závislost, i když zdaleka nevyřeší, ale hlavně se tím pomůže smradu ve velkých městech a aglomeracích, což je dosti palčivé. Obrovskou výhodou je, že technologie na to jsou už dnes a technická připravenost je značná. Stejně už dnes z polí pochází část paliv (methylester a líh).

Nepřihlášený Martin

Nejvíc mě o zákazu nafťáků.. | 23.2.2018 21:02reagovat
avatar

Nejvíc mě o zákazu nafťáků přesvědčují "ekologové", co z nich pak vypadne, že 3x ročně letí přes půl světa na dovolenou....

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše