Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Mitsubishi Austrálie: „Nevím, proč lidé kupují Mitsubishi.”
24.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Podle nově jmenovaného šéfa australského Mitsubishi jsou modely této automobilky příliš staré a příliš drahé. Tak moc, že nechápe, proč je někdo kupuje.
V automobilovém, ale nejen automobilovém průmyslu se sebekritičnost příliš nenosí. Také v českých podmínkách je více než obvyklé vynášet jakýkoli vlastní produkt do nebes, i když je očividně jasné, že je to jeden velký průšvih. I to lze samozřejmě chápat, prací dotyčných je prodat to, co jim mateřská firma dodá a mnoho s tím nenadělají, na druhou stranu je podobná přetvářka velmi nebezpečná i pro samotnou firmu. Pouze upozornění na zjevné nedostatky a jejich následné řešení může odstranit skutečnou příčinu potíží - věčná přetvářka vás pouze nutí setrvat v mizérii, ve které se právě nacházíte. Trh dříve nebo později pozná, že vaše nabídka není tak dobrá, jak se tváří a rychle vás pošle ke dnu.
Proto se ani my necítíme jako zloduši, když upozorňujeme třeba na zřejmou degeneraci Fordu Focus, nepřehlédnutelnou mizérii motoru TwinAir nebo zjevnou neživotaschopnost elektromobilů. To není zlé, to je jen kritické - pokud automobilka nedokáže otevřít oči sama, musí přijít novináři, kteří ji s tím pomohou. Díků se za to zpravidla nedočkáte, pokud ale podobná kritika padne na úrodnou půdu, ve střednědobém horizontu automobilce stejně pomůže, neboť udělá to jediné, co může: nabídne časem lepší, konkurenceschopnější produkt.
Pokud to opravdu udělá, dočká se od nás chvály stejně jako se o pár let dříve dočkala pravého opaku. Také proto dnes můžeme pochválit třeba nové Hyundai i30, i když někdejší předchůdce Pony odešel z většiny testů jako totální propadák. Automobilka si to vzala k srdci, udělala lepší auta a boduje nejen u nás, novinářů. Zájem o novou i30 můžete vidět nejen v prodejních tabulkách, ale i na silnicích, které jsou ji pár měsíců po uvedení na trh plné. Jak prosté.
Opravdu dobrý šéf firmy se pak pozná podle toho, že si podobné zrcadlo dokáže nastavit sám a klidně i veřejně připustit, že nabídka jím řízené firmy prostě není dost dobrá na to, aby u zákazníků dostatečně bodovala. Tím totiž výše zmíněný proces, který je pro jakousi očistu tak jako tak nezbytný, jen zkrátí. A to firmě i přes krátkodobé bolestivé období ve střednědobém horizontu ve výsledku pomůže.
V negativním smyslu slova nás tedy nešokuje vystoupení nově jmenovaného šéfa australského zastoupení Mitsubishi jménem Mutsuhira Oshikiri, který po pouhých deseti týdnech ve funkci pro deník Sydney Morning Herald řekl: „Náš produkt je příliš starý a ceny příliš vysoké. Ve většině případů si zákazníci u jednoho auta stěžují na velmi podobné věci a my se za to stydíme. Když si každý stěžuje na něco jiného, je to v pořádku, pokud všichni říkají totéž, jsme za idioty - prostě jsme neudělali věci správně.”
Úkolem Oshikiriho je dostat prodeje jedné z menších japonských značek výše. Její pozice na tamním trhu přitom vůbec není špatná - Japonci v Austrálii vůbec bodují, Mitsu pevně patří do nejlepší desítky a prodává tam desetisíce aut za rok. Jenže letos o 5 procent klesá, i když trh o 10 procent roste. A to je pochopitelně problém, která má Oshikiri vyřešit. Jenže problém vidí v tom, co hned tak změnit nemůže, a tak i touto cestou vyvíjí tlak na mateřskou firmu.
„Naše auta jsou stará a musíme nabídnout více hodnoty za peníze. Já ani nevím, proč lidé Mitusbishi kupují. Je to jednoduchá otázka, ale složitá odpověď, nad kterou se budu muset zamýšlet po následující měsíce. Jaká je naše výhoda? Proč tu musíme být? Jaká je budoucnost? Musím na to teprve přijít,” dodal Oshikiri.
Předpokládáme, že když si tak vysoce postavený manažer dovolí vystoupit v médiích s tak ostrými slovy na adresu vlastní společnosti, musí být jeho pozice velmi silná a musí vědět, že jen ventiluje to, co firma dobře ví. Někteří novináři jej za to kritizují, my to vidíme spíše opačně - kdyby každý šéf místního zastoupení automobilky byl tak sebekritický a dokázal pro zákazníky viditelné nedostatky vnímat a předávat je dále mateřské firmě, spousta problémů by se výrobcům zcela vyhnula. A ani na nás, novináře, by nebyl vyvíjen takový tlak na pozitivní ohlasy a recenze, ať je realita jakákoli.
My tedy držíme panu Oshikirimu palce, jeho vyhlídky ostaně nejsou úplně marné. Brzy dostane do rukou nadějně vypadající nový Outlander 2012 a také konzervativněji (rozumějte: konzervativněji než dnešní Colt) střižené mini Mirage a to by firmě mělo pomoci. Konec konců, jen lepší produkty ji z dlouhodobé perspektivy mohou udržet „na koni”.















Na nový Mirage hledí jako na spásu nejen šéf australského Mitsubishi, novinka by značce měla prospět snad na všech trzích. V Evropě zatím k mání není
Zdroj: Sydney Morning Herald přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 9 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
před 2 hodinami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
před 3 hodinami
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
před 5 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
před 6 hodinami
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
