Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra
4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Michael Hatz stál u zrodu řady výjimečných modelů. Zároveň však byl jedním ze dvou lidí, kteří byli po vypuknutí skandálu suspendováni.
Jak jsme zmiňovali v posledních dnech, vyšetřování kauzy Dieselgate stále ještě není u konce. Podle právnické firmy Jones Day by závěrečné resumé mělo být známo až na konci roku, nicméně dle spekulací deníku Handelsblatt inkriminovaný software vyvinuli již před sedmnácti lety lidé od Audi. V produkčních vozech jej však nikdy nenasadili, k tomu byli svolní teprve jejich kolegové z Volkswagenu v roce 2005.
Nedá se očekávat, že nám tuto spekulaci někdo někdy oficiálně potvrdí, ovšem kolem odpovědných osob se pomalu utahuje smyčka. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit, proč aktuálně na místo šéfa vývoje u Porsche rezignoval Wolfgang Hatz. Ten daný post zastával pět let, nicméně s koncernem VW Group je spojen mnohem delší dobu. Kromě značky ze Zuffenhausenu přitom působil i v Audi.
Jakkoliv prozatím neexistuje přímá spojitost mezi ním a dieselovým skandálem, jisté náznaky tu jsou. Hatz byl, stejně jako Ulrich Hackenberg, krátce po vypuknutí kauzy suspendován. Hackenberg pak v prosinci loňského roku odstoupil, Hatz podal rezignaci nyní. Dle Porsche byl přitom jeho krok dobrovolný, ve světle výše zmíněného si však můžeme domýšlet leccos.
Tak či tak, kredit Hatzovi upřít nelze. Stál u zrodu takových modelů, jakými jsou 918 Spyder či 911 GT3 RS. V minulosti se navíc postaral i o dvanáctiválec pro Formuli 1 nebo legendární Porsche Carrera RS 3.8. Ještě předtím pak působil u Opelu, Fiatu nebo BMW, kde pod jeho vedením vznikl motor S14, který používala vůbec první generace M3 E30.
I kdyby tedy Hatz nějakým způsobem byl do skandálu zapojen, zásluh má na svém „hřbetu“ bezpočet. Jeho post přitom nově bude zastávat Michael Steiner, který byl dosud šéfem kvality u Porsche. Předtím navíc působil jako hlava inovací a konceptů, přičemž vedl vývoj modelu Panamera. Jeho novým úkolem pak bude kupříkladu produkční Mission E.
Wolfgang Hatz u Porsche na vlastní žádost končí...
...jeho post šéfa vývoje bude s okamžitou platností zastávat Michael Steiner
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
