Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra
4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Michael Hatz stál u zrodu řady výjimečných modelů. Zároveň však byl jedním ze dvou lidí, kteří byli po vypuknutí skandálu suspendováni.
Jak jsme zmiňovali v posledních dnech, vyšetřování kauzy Dieselgate stále ještě není u konce. Podle právnické firmy Jones Day by závěrečné resumé mělo být známo až na konci roku, nicméně dle spekulací deníku Handelsblatt inkriminovaný software vyvinuli již před sedmnácti lety lidé od Audi. V produkčních vozech jej však nikdy nenasadili, k tomu byli svolní teprve jejich kolegové z Volkswagenu v roce 2005.
Nedá se očekávat, že nám tuto spekulaci někdo někdy oficiálně potvrdí, ovšem kolem odpovědných osob se pomalu utahuje smyčka. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit, proč aktuálně na místo šéfa vývoje u Porsche rezignoval Wolfgang Hatz. Ten daný post zastával pět let, nicméně s koncernem VW Group je spojen mnohem delší dobu. Kromě značky ze Zuffenhausenu přitom působil i v Audi.
Jakkoliv prozatím neexistuje přímá spojitost mezi ním a dieselovým skandálem, jisté náznaky tu jsou. Hatz byl, stejně jako Ulrich Hackenberg, krátce po vypuknutí kauzy suspendován. Hackenberg pak v prosinci loňského roku odstoupil, Hatz podal rezignaci nyní. Dle Porsche byl přitom jeho krok dobrovolný, ve světle výše zmíněného si však můžeme domýšlet leccos.
Tak či tak, kredit Hatzovi upřít nelze. Stál u zrodu takových modelů, jakými jsou 918 Spyder či 911 GT3 RS. V minulosti se navíc postaral i o dvanáctiválec pro Formuli 1 nebo legendární Porsche Carrera RS 3.8. Ještě předtím pak působil u Opelu, Fiatu nebo BMW, kde pod jeho vedením vznikl motor S14, který používala vůbec první generace M3 E30.
I kdyby tedy Hatz nějakým způsobem byl do skandálu zapojen, zásluh má na svém „hřbetu“ bezpočet. Jeho post přitom nově bude zastávat Michael Steiner, který byl dosud šéfem kvality u Porsche. Předtím navíc působil jako hlava inovací a konceptů, přičemž vedl vývoj modelu Panamera. Jeho novým úkolem pak bude kupříkladu produkční Mission E.
Wolfgang Hatz u Porsche na vlastní žádost končí...
...jeho post šéfa vývoje bude s okamžitou platností zastávat Michael Steiner
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 04.19. 12:20 - jerry
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan