Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra

Michael Hatz stál u zrodu řady výjimečných modelů. Zároveň však byl jedním ze dvou lidí, kteří byli po vypuknutí skandálu suspendováni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra

4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Michael Hatz stál u zrodu řady výjimečných modelů. Zároveň však byl jedním ze dvou lidí, kteří byli po vypuknutí skandálu suspendováni.

Jak jsme zmiňovali v posledních dnech, vyšetřování kauzy Dieselgate stále ještě není u konce. Podle právnické firmy Jones Day by závěrečné resumé mělo být známo až na konci roku, nicméně dle spekulací deníku Handelsblatt inkriminovaný software vyvinuli již před sedmnácti lety lidé od Audi. V produkčních vozech jej však nikdy nenasadili, k tomu byli svolní teprve jejich kolegové z Volkswagenu v roce 2005.

Nedá se očekávat, že nám tuto spekulaci někdo někdy oficiálně potvrdí, ovšem kolem odpovědných osob se pomalu utahuje smyčka. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit, proč aktuálně na místo šéfa vývoje u Porsche rezignoval Wolfgang Hatz. Ten daný post zastával pět let, nicméně s koncernem VW Group je spojen mnohem delší dobu. Kromě značky ze Zuffenhausenu přitom působil i v Audi.

Jakkoliv prozatím neexistuje přímá spojitost mezi ním a dieselovým skandálem, jisté náznaky tu jsou. Hatz byl, stejně jako Ulrich Hackenberg, krátce po vypuknutí kauzy suspendován. Hackenberg pak v prosinci loňského roku odstoupil, Hatz podal rezignaci nyní. Dle Porsche byl přitom jeho krok dobrovolný, ve světle výše zmíněného si však můžeme domýšlet leccos.

Tak či tak, kredit Hatzovi upřít nelze. Stál u zrodu takových modelů, jakými jsou 918 Spyder či 911 GT3 RS. V minulosti se navíc postaral i o dvanáctiválec pro Formuli 1 nebo legendární Porsche Carrera RS 3.8. Ještě předtím pak působil u Opelu, Fiatu nebo BMW, kde pod jeho vedením vznikl motor S14, který používala vůbec první generace M3 E30.

I kdyby tedy Hatz nějakým způsobem byl do skandálu zapojen, zásluh má na svém „hřbetu“ bezpočet. Jeho post přitom nově bude zastávat Michael Steiner, který byl dosud šéfem kvality u Porsche. Předtím navíc působil jako hlava inovací a konceptů, přičemž vedl vývoj modelu Panamera. Jeho novým úkolem pak bude kupříkladu produkční Mission E.


Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra - 1 - Porsche Hatz a Steiner 01
Wolfgang Hatz u Porsche na vlastní žádost končí...

Šéf vývoje Porsche končí, firma s ním ztrácí výjimečného konstruktéra - 2 - Porsche Hatz a Steiner 02
...jeho post šéfa vývoje bude s okamžitou platností zastávat Michael Steiner

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše