Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč
9.7.2019 | Petr Prokopec
Jako nové auto u zákazníků propadla, jako relativně dostupný ojetina by si mohla vést lépe. Jenže nevede, ze souboje s Mini Cooperem S a Cliem 182 Trophy vítězně nevyšla.
Kde jsme včera skončili, tam dnes můžeme navázat. Britové usedli za volant faceliftované Škody Fabia a příliš nadšení nepěli. Mladoboleslavské pětidvířko sice stále má své silné stránky, nicméně stále více je patrný jeho vyšší věk, a to zejména ve chvíli, kdy se podíváte na cenu cenu. Výbava Monte Carlo se všemi příplatky totiž může váš účet navýšit až na takovou úroveň, že budete moci přemýšlet o Fordu Fiesta ST. Hatchback modrého oválu vám přitom nabídne více stylu, více výkonu i více zábavy za volantem.
Ovšem, zdaleka ne každý si může dovolit malé auto za více než půl milionu korun. Britové proto srovnali také ojeté ostré hatchbacky, jejichž cena nepřevyšuje 5 tisíc liber, tedy asi 150 tisíc Kč. Fabia mezi nimi nechybí, nicméně jelikož třetí generace nikdy nebyla k dispozici ve verzi RS, je logické, že mluvit budeme o generaci druhé. Tedy o voze, který dokáže oslovit spíše motorem s výjimečnou kombinací turba a kompresoru než čímkoli jiným.
U nás je částka 150 tisíc spíše tou minimální než typickou, který za takový vůz můžete dát, větší výběr je okolo sumy 180 tisíc korun. I to jsou ale zdánlivě solidní peníze za 180koňový hot hatch s rychlým automatem DSG, jenže už omezená nabídka ojetých kusů něco naznačuje. Tohle auto platilo jako nové za nechtěné a nepříliš žádoucím zůstává i asi za třetinu své původní ceny.
Slavná Vicky Butler-Henderson, která se o srovnání postarala, říká, že je to právě netradiční pohonné ústrojí, které zájem zákazníků omezuje. Může být zdrojem celé řady technických potíží, zejména pak rané exempláře s motorem označeným kódem CAVE jsou náchylné k úniku oleje či problémům s písty. Na tyto závady dojela asi třetina vyrobených aut a oprava přitom není levná. Je proto třeba pátrat mezi exempláři s mladším datem výroby. Nicméně i tak bude dle Vicky Škoda spíše volbou z rozumu, nikoliv srdcovou záležitostí.
Možná překvapivě je podobně hodnocené také Mini Cooper S. Jakkoliv za jeho výrobou stojí BMW, které se postarala o relativně kvalitní výrobu (na britské poměry), také v tomto případě je hlavní slabinou pohonná jednotka. Turbem přeplňovaná jedna-šestka nepatří mezi nejspolehlivější agregáty svého druhu, pozor byste si měli dát i na setrvačník či brzdové kotouče. Zejména v případě setrvačníku je pak oprava velmi drahá.
Jsme ve finále, a to u Renaultu Clio 182 Trophy, jehož koupi doporučuje Vicky ze všeho nejvíce navzdory tomu, že pověst francouzských aut dává velký prostor ke skepsi. Tohle je ale limitovaná verzi, která vznikla v 500 kusech a jenž se pyšnila tlumiči Sachs. Ty zlepšovaly jízdní chování z úžasného na jedinečné, momentálně však také mohou být zdrojem vašeho nemalého bolehlavu. Snadno je totiž může obalit koroze, což logicky vede k nutnosti vyhledání ne zrovna levné náhrady.
Navíc je třeba dodat fakt, že zatímco Škody Fabia RS se majitelé právě kvůli zmiňovaným častým problémům zbavovali a nemá tedy dobrou pověst, Clio Trophy platí za sběratelský kousek. Snadno se vám tak může stát, že ve vaší garáži dozná zhodnocení, a to přesto, že si za jeho volantem budete užívat každý kilometr. To se vám ve zbylých autech nestane a ve Fabii RS obzvláště ne, proto ani v klání levných ojetých hot hatchů nezabodovala.








Vicky Butler-Henderson rozhodovala mezi ojetými hot hatchi. Škodu Fabia RS a Mini Cooper S nakonec označila jako volbu z rozumu, zatímco Renault Clio 182 Trophy je srdcovou záležitostí. A právě ten nakonec moderátorka Fifth Gearu propadla nejvíce
Zdroj: Fifth Gear@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před hodinou
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 3 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 5 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 10:52 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.06. 10:18 - bojler
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
