Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč
9.7.2019 | Petr Prokopec
Jako nové auto u zákazníků propadla, jako relativně dostupný ojetina by si mohla vést lépe. Jenže nevede, ze souboje s Mini Cooperem S a Cliem 182 Trophy vítězně nevyšla.
Kde jsme včera skončili, tam dnes můžeme navázat. Britové usedli za volant faceliftované Škody Fabia a příliš nadšení nepěli. Mladoboleslavské pětidvířko sice stále má své silné stránky, nicméně stále více je patrný jeho vyšší věk, a to zejména ve chvíli, kdy se podíváte na cenu cenu. Výbava Monte Carlo se všemi příplatky totiž může váš účet navýšit až na takovou úroveň, že budete moci přemýšlet o Fordu Fiesta ST. Hatchback modrého oválu vám přitom nabídne více stylu, více výkonu i více zábavy za volantem.
Ovšem, zdaleka ne každý si může dovolit malé auto za více než půl milionu korun. Britové proto srovnali také ojeté ostré hatchbacky, jejichž cena nepřevyšuje 5 tisíc liber, tedy asi 150 tisíc Kč. Fabia mezi nimi nechybí, nicméně jelikož třetí generace nikdy nebyla k dispozici ve verzi RS, je logické, že mluvit budeme o generaci druhé. Tedy o voze, který dokáže oslovit spíše motorem s výjimečnou kombinací turba a kompresoru než čímkoli jiným.
U nás je částka 150 tisíc spíše tou minimální než typickou, který za takový vůz můžete dát, větší výběr je okolo sumy 180 tisíc korun. I to jsou ale zdánlivě solidní peníze za 180koňový hot hatch s rychlým automatem DSG, jenže už omezená nabídka ojetých kusů něco naznačuje. Tohle auto platilo jako nové za nechtěné a nepříliš žádoucím zůstává i asi za třetinu své původní ceny.
Slavná Vicky Butler-Henderson, která se o srovnání postarala, říká, že je to právě netradiční pohonné ústrojí, které zájem zákazníků omezuje. Může být zdrojem celé řady technických potíží, zejména pak rané exempláře s motorem označeným kódem CAVE jsou náchylné k úniku oleje či problémům s písty. Na tyto závady dojela asi třetina vyrobených aut a oprava přitom není levná. Je proto třeba pátrat mezi exempláři s mladším datem výroby. Nicméně i tak bude dle Vicky Škoda spíše volbou z rozumu, nikoliv srdcovou záležitostí.
Možná překvapivě je podobně hodnocené také Mini Cooper S. Jakkoliv za jeho výrobou stojí BMW, které se postarala o relativně kvalitní výrobu (na britské poměry), také v tomto případě je hlavní slabinou pohonná jednotka. Turbem přeplňovaná jedna-šestka nepatří mezi nejspolehlivější agregáty svého druhu, pozor byste si měli dát i na setrvačník či brzdové kotouče. Zejména v případě setrvačníku je pak oprava velmi drahá.
Jsme ve finále, a to u Renaultu Clio 182 Trophy, jehož koupi doporučuje Vicky ze všeho nejvíce navzdory tomu, že pověst francouzských aut dává velký prostor ke skepsi. Tohle je ale limitovaná verzi, která vznikla v 500 kusech a jenž se pyšnila tlumiči Sachs. Ty zlepšovaly jízdní chování z úžasného na jedinečné, momentálně však také mohou být zdrojem vašeho nemalého bolehlavu. Snadno je totiž může obalit koroze, což logicky vede k nutnosti vyhledání ne zrovna levné náhrady.
Navíc je třeba dodat fakt, že zatímco Škody Fabia RS se majitelé právě kvůli zmiňovaným častým problémům zbavovali a nemá tedy dobrou pověst, Clio Trophy platí za sběratelský kousek. Snadno se vám tak může stát, že ve vaší garáži dozná zhodnocení, a to přesto, že si za jeho volantem budete užívat každý kilometr. To se vám ve zbylých autech nestane a ve Fabii RS obzvláště ne, proto ani v klání levných ojetých hot hatchů nezabodovala.
Vicky Butler-Henderson rozhodovala mezi ojetými hot hatchi. Škodu Fabia RS a Mini Cooper S nakonec označila jako volbu z rozumu, zatímco Renault Clio 182 Trophy je srdcovou záležitostí. A právě ten nakonec moderátorka Fifth Gearu propadla nejvíce
Zdroj: Fifth Gear@Youtube
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva