Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice
14.7.2019 | Petr Prokopec
Zatímco Škoda ve Velké Británii míří s cenami stále výše a Brity neohromuje svými vozy tak, jako dříve, Hyundai jde přesně opačným směrem. Nové Santa Fe je sice pořád dražší, zjevně ale má čím okouzlit.
Není žádným tajemstvím, že Britové si oblíbili Škody. Produkty mladoboleslavské automobilky mají dnes dokonce v lásce natolik, že začínají zpětně milovat i auta, kterým se dříve vysmívali. Česká značka si tak v ostrovním království získala dobré renomé, jenže aktuálně začíná hřešit na to, čím po léta bodovala. Její auta najednou nejsou v testech hodnocena tak pozitivně, protože s rostoucí popularitou rostou i na ceně. A rázem tak musí být srovnávána s vozy, které dříve spadaly do jiných sfér.
To je pochopitelně voda na mlýn konkurenci, mezi níž začíná stále více vystrkovat růžky Hyundai. Jeho auta vypadají stále lépe, zakládají si na praktičnosti a s cenami nemíří do stratosféry. Stejně jako u nás tak chtějí zákazníky Škody a Mat Wilson z Carwow připouští, že mohou bodovat.
Patrné je to z jeho testu inovovaného Hyundai Santa Fe, které sice na body proti konkurenční Škodě Kodiaq ztrácí, nicméně pokud se zadíváte do tváře Mata Watsona, uvidíte v něm stejné nadšení, jaké je do ní vepsáno ve chvílích, kdy testuje Škodu či prémiové produkty prestižních značek. Navíc je třeba si uvědomit, že některé z výtek jsou spojeny s britskou nabídkou, nikoliv se samotným vozem.
Na britském trhu je korejské SUV k dispozici pouze s dieselovými motory a navíc striktně v sedmimístném provedení. To logicky ovlivňuje základní cenu, která nepatří mezi nejnižší - SUV je k mání od 33 450 GBP (cca 954 tisíc Kč). V Česku lze oproti tomu sáhnout jak po benzinovém agregátu, tak po pětimístné verzi. Ceny tedy startují na daleko přijatelnějších 799 990 Kč. Jakkoliv i tak je Kodiaq u nás levnější, a to dokonce v dieselovém provedení.
Jelikož se pohybujeme v mainstreamu, kde cena je jedním z hlavních faktorů, jenž nakonec rozhodnou o nákupu, není překvapivé, že Kodiaq je nakonec hodnocen lépe, neboť v Británii startuje již na 26 755 GBP (cca 763 tisíc Kč), tedy podstatně níže než Hyundai. Je ale třeba dodat, že v tu chvíli je na palubě daleko méně výbavy a prostor jen pro pět cestujících.
Kodiaq tedy korejského soupeře neválcuje až tak moc, jak by se mohlo zdát. Mat je ze Santa Fe více než nadšen, zejména po stránce vzhledové mu vůz zvenčí i zevnitř připomíná prémiové produkty. V kabině je sice při bližším poznání jasně poznat, že v některých případech byly použity lacinější materiály, nicméně samotná architektura interiéru vše maže. A intuitivní rozložení ovládacích prvků pak již hodnocení začíná zvrhávat ke „světlé straně síly“.
Velké nadšení pak vzbudila sedadla, neboť vyhřívání je standardem ve všech třech řadách. V té prostřední nebudou mít problém s místem pro hlavu či nohy i basketbalisté, zatímco úplně dozadu se na krátké vzdálenosti vejde i dvojice dospělých. Zavazadelník lze otevírat automaticky i bez kopance pod nárazník, zatímco jízda je spíše uvolněná než sportovní. To ale ve výsledku podtrhuje charakter Santa Fe jako rodinného vozu.
Další slova jsou nejspíše již zbytečná, spíše je třeba si vychutnat Matovy grimasy během testu, ze kterých jsou jasně čitelné jeho pocity. Není tedy divu, že Santa Fe začíná vnímat jako alternativu ke Škodě, která dosud prakticky neexistovala. Uvidíme časem, zda jde o výjimku nebo o začátek nových pořádků, ze kterých Škoda radost mít opravdu nebude. Britský trh je totiž jedním ze stěžejních, zvláště proto, že lidé zde obvykle kupují hlavně výše položené výbavy a motorizace. Nyní by ale mohli začít více utrácet u Korejců než u Čechů.
Mat Watson sice novému Hyundai Santa Fe nenadělil tolik bodů jako Škodě Kodiaq, za tím však do značné míry stojí omezená nabídka Korejců ve Velké Británii. Mnohem podstatnější je tak nadšení, jakým při testu sršel
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito