Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty
1.5.2019 | Mirek Mazal
Naftový pohon osobních aut zůstává i nadále ve špatném světle, minimálně zákazníkům německých prémiovek to ale nevadí. Která z nich nabízí nejlepší šestiválcový diesel?
Poslední léta patří debatám okolo budoucnosti dieselových motorů v osobních automobilech. Kauza Dieselgate vystrašila zejména německé zákazníky, kteří krátkodobě zavrhli své přesvědčení o životaschopnosti vznětového spalování. Před dvanácti měsíci se prodeje dieselů v Německu pohybovaly pod polovinou dřívějších hodnot, dnes se ovšem klepající jednotky nadechují k nové ofenzivě.
Německá KBA hovoří o tom, že prodeje naftových aut letos rostou, zatímco odbyt těch benzinových klesá. Podíl dieselů na trhu se tak v březnu dostal zpět na 32,64 %, tedy bezmála jednu třetinu. Lidé se pro dříve nechtěné verze vracejí a i když někteří tvrdili, že je to jen za cenu enormních slev, pozdější data ukázala, že v podobné míře se dealeři musí zákazníkům podbízet i s benziny.
Výrobci tedy dále nabízejí většinu svých modelů také s dieselovými motory a platí to tím spíše, čím výše na trhu zamíříme. V malých autech jsou naftové agregáty ohroženým druhem, do parádních modelů nejvyšších tříd je ale automobilky dále montují s nadšením. Černou pistolí se tak krmí i BMW řady 8, Mercedes-Benz třídy E nebo Audi A8. Tato trojice sebevědomých provedení se potkala na jednom společném poměřování dynamických schopností.
Dieselová smetánka svého druhu (existuje už jen pramálo schopnějších nafťáků) se na letišti představila ve složení BMW 840d, Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI. Bavorsko zastoupil třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 235 kW (320 koní) a 680 Nm. Automat s osmi stupni a pohonem všech kol slibuje zrychlení na stovku za 4,9 sekundy, což je na 1 895 kilogramů těžké, naftové GT pěkné tempo.
Stuttgart může nabídnout starší šestiválec s objemem 3,5 litru dopovaný párem turbodmychadel s celkovým výkonem 245 kW (333 koní) a 480 Nm. Sedmistupňová samočinná převodovka s 4x4 pracují ve prospěch zrychlení 5,3 sekundy na hranici 100 km/h. Mercedes na dlouhé cestování ve dvou váží 1 845 kilogramů.
Třetí křižník se dostavil z Ingolstadtu vybavený šesti válci s celkovým objemem tří litrů. Přeplňování zajišťuje nárůst energie na 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Pohon obou náprav s automatickým osmikvaltem dvoutunovou limuzínu vážící 2 050 kilogramů žene na stovku v čase 5,7 sekundy.
Reálné srovnání vyšlo nejlépe pro BMW, které čtvrt míle projelo za 13,1 sekundy, Mercedes se zdržel o jednu desetinu sekundy a Audi s nižším výkonem zaostalo za prvním o pět desetin. Zrychlení z třetího převodového stupně znamenající rychlost 80 km/h dokázal opět příkladně šestiválcový motor v novém BMW. Suverénní ovládnutí dvou disciplín předznamenalo propad ve třetí disciplíně.
Nejmladší věk z trojice rivalů fungoval do prověření brzdové soustavy. Nejlepší chování po sešlápnutí brzdového pedálu předvedlo Audi, které až nejtěžší zastavilo nejdříve. Druhý Mercedes jako nejlehčí auto v testu zažil zklamání, BMW posledním testem přišlo o svou neporazitelnost.
Tříúrovňové srovnání BMW 840d, Mercedesu E400d a Audi A8 50 TDI ukázalo, že v případě naftových šestiválců je nadále špičkou bavorská značka. I když nabízí ještě výkonnější verzi 50d s 400 koňmi
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 2 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 4 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva