Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty

Naftový pohon osobních aut zůstává i nadále ve špatném světle, minimálně zákazníkům německých prémiovek to ale nevadí. Která z nich nabízí nejlepší šestiválcový diesel?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty

1.5.2019 | Mirek Mazal

Naftový pohon osobních aut zůstává i nadále ve špatném světle, minimálně zákazníkům německých prémiovek to ale nevadí. Která z nich nabízí nejlepší šestiválcový diesel?

Poslední léta patří debatám okolo budoucnosti dieselových motorů v osobních automobilech. Kauza Dieselgate vystrašila zejména německé zákazníky, kteří krátkodobě zavrhli své přesvědčení o životaschopnosti vznětového spalování. Před dvanácti měsíci se prodeje dieselů v Německu pohybovaly pod polovinou dřívějších hodnot, dnes se ovšem klepající jednotky nadechují k nové ofenzivě.

Německá KBA hovoří o tom, že prodeje naftových aut letos rostou, zatímco odbyt těch benzinových klesá. Podíl dieselů na trhu se tak v březnu dostal zpět na 32,64 %, tedy bezmála jednu třetinu. Lidé se pro dříve nechtěné verze vracejí a i když někteří tvrdili, že je to jen za cenu enormních slev, pozdější data ukázala, že v podobné míře se dealeři musí zákazníkům podbízet i s benziny.

Výrobci tedy dále nabízejí většinu svých modelů také s dieselovými motory a platí to tím spíše, čím výše na trhu zamíříme. V malých autech jsou naftové agregáty ohroženým druhem, do parádních modelů nejvyšších tříd je ale automobilky dále montují s nadšením. Černou pistolí se tak krmí i BMW řady 8, Mercedes-Benz třídy E nebo Audi A8. Tato trojice sebevědomých provedení se potkala na jednom společném poměřování dynamických schopností.

Dieselová smetánka svého druhu (existuje už jen pramálo schopnějších nafťáků) se na letišti představila ve složení BMW 840d, Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI. Bavorsko zastoupil třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 235 kW (320 koní) a 680 Nm. Automat s osmi stupni a pohonem všech kol slibuje zrychlení na stovku za 4,9 sekundy, což je na 1 895 kilogramů těžké, naftové GT pěkné tempo.

Stuttgart může nabídnout starší šestiválec s objemem 3,5 litru dopovaný párem turbodmychadel s celkovým výkonem 245 kW (333 koní) a 480 Nm. Sedmistupňová samočinná převodovka s 4x4 pracují ve prospěch zrychlení 5,3 sekundy na hranici 100 km/h. Mercedes na dlouhé cestování ve dvou váží 1 845 kilogramů.

Třetí křižník se dostavil z Ingolstadtu vybavený šesti válci s celkovým objemem tří litrů. Přeplňování zajišťuje nárůst energie na 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Pohon obou náprav s automatickým osmikvaltem dvoutunovou limuzínu vážící 2 050 kilogramů žene na stovku v čase 5,7 sekundy.

Reálné srovnání vyšlo nejlépe pro BMW, které čtvrt míle projelo za 13,1 sekundy, Mercedes se zdržel o jednu desetinu sekundy a Audi s nižším výkonem zaostalo za prvním o pět desetin. Zrychlení z třetího převodového stupně znamenající rychlost 80 km/h dokázal opět příkladně šestiválcový motor v novém BMW. Suverénní ovládnutí dvou disciplín předznamenalo propad ve třetí disciplíně.

Nejmladší věk z trojice rivalů fungoval do prověření brzdové soustavy. Nejlepší chování po sešlápnutí brzdového pedálu předvedlo Audi, které až nejtěžší zastavilo nejdříve. Druhý Mercedes jako nejlehčí auto v testu zažil zklamání, BMW posledním testem přišlo o svou neporazitelnost.


Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 1 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 01Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 2 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 02Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 3 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 03Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 4 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 04Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 5 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 05Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 6 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 06Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 7 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 07Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 8 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 08Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 9 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 09Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 10 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 10Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 11 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 11Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 12 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 12Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 13 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 13Srovnání tří špičkových německých dieselů ukázalo, jak jsou dnes rozdány karty - 14 - BMW 840d Mercedes E400d a Audi A8 50 TDI srovnani 14
Tříúrovňové srovnání BMW 840d, Mercedesu E400d a Audi A8 50 TDI ukázalo, že v případě naftových šestiválců je nadále špičkou bavorská značka. I když nabízí ještě výkonnější verzi 50d s 400 koňmi

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše