Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Statisticky nejtrvanlivější auta v Evropě nekoupíte, nejčastěji ujedou 500 tisíc km
11.6.2019 | Petr Prokopec
Pro některá auta je už nájezd 200 až 300 tisíc kilometrů obtížně dosažitelný, jiná ale zvládají ještě dvakrát tolik. V evropských showroomech ovšem z přeborníků nenarazíte na jediného.
Spolehlivost je pro řadu lidí tou nejdůležitější vlastností při výběru automobilu. Zákazníkům v této oblasti vychází vstříc studie, jež se věnují hlavně zkušenostem dosavadních majitelů. Dozvídáme se tak o problémech s pohonným ústrojím, převodovkami či multimediálními systémy. Povětšinou však je řeč o vozech starých maximálně tři léta, jejichž nájezd není zrovna enormní. Míra poruch je však často vysoká už tehdy, pročež je docela nepravděpodobné, že tyto automobily čeká dlouhý život.
U kterého modelu však můžete očekávat, že se nerozpadne na prach pomalu ve stejné chvíli, kdy budete podepisovat kupní smlouvu? Této oblasti se věnuje americká firma iSeeCars. Společnost tak pravidelně sestavuje žebříček aut, která nejčastěji zvládají najet minimálně 200 tisíc mil, tedy 320 tisíc kilometrů. Momentálně zanalyzovala 13,8 milionů ojetin prodaných v loňském roce, aby následně sestavila seznam 14 vozů, u nichž je nejčastěji evidován tak vysoký nájezd.
Podle nejnovějších výsledků je nejúspěšnějším výrobcem nepřekvapivě Toyota, jejíž vozy opanovaly prakticky polovinu žebříčku. A co je mnohem podstatnější, Sequoia se stala jeho králem, neboť v jejím případě je 7,4procentní šance, že oněch 320 tisíc kilometrů zvládnete najet. Průměr celého segmentu přitom činí pouze 0,8 procenta. Podle šéfa společnosti iSeeCars Phonga Ly za úspěchem vozu stojí zejména platforma koncipovaná pro nákladní vozy, která z tohoto SUV dělá držák k pohledání.
Aut se zvýšenou stavbou karoserie a podvozkem je v žebříku daleko více, přičemž jak Ly konstatuje, jejich stinnou stránkou je zvýšená spotřeba. V tomto ohledu ale najdeme v seznamu čestnou výjimku, a tou je Toyota Highlander Hybrid. Tento model je přitom agenturou EPA brán jako nejúspornější ve třídě, samotné spárování benzinového šestiválce (nová generace odhalená v dubnu již má pouze čtyřválec) a elektromotoru je pro změnu chváleno zákazníky jako spolehlivé.
Kromě devíti SUV figurují v žebříčku také tři pick-upy, přičemž i tentokrát prim hraje Toyota s modely Tacoma a Tundra, jež se umístily na desátém a jedenáctém místě. Ty jsou všeobecně považovány za nezničitelné, stejně jako Honda Ridgeline na osmém místě. Opomenout pak nesmíme ani Toyotu Avalon a Hondu Odyssey, což je pro změnu jediný sedan a jediný minivan, které se zvládly do žebříčku největších držáků propracovat.
Japonské automobilky samozřejmě nejsou jedinými značkami, které se mezi nejlepší čtrnáctku dostaly. Velkého úspěchu dosáhl také druhý Chevrolet s modelem Suburban a třetí Ford s SUV Explorer. Palec nahoru získalo také GMC či Lincoln, to je ale pro tuto chvíli z výrobců naprosto vše. Ani jedno z těchto aut ale bohužel na evropském trhu nepořídíte, do značné míry i proto, že jejich pohon mají na starosti objemnější jednotky, než se líbí v Bruselu.
Modely, se kterými nejpravděpodobněji najedete více než 320 000 km
Tím bychom pomalu mohli skončit naši obvyklou pouť, u iSeeCars se ale tentokrát rozhodli, že prozkoumají i to, u jakých aut je pravděpodobné dosažení nájezdu 300 tisíc mil (cca 483 000 km). Při pohledu na tabulku je ale zjevné, že tato meta už je dosažitelná o poznání obtížněji. Průměr pro celý segment totiž činí pouze 0,1 procenta, s onou porcí je pak spojeno již pouze šest aut, jež mají 0,2procentní pravděpodobnost.
Znovu je patrná dominance Toyoty, japonská automobilka zabodovala s vozy 4Runner, Sequioa, Tacoma a Tundra. První příčka jí však už nepatří, na tu si dělá nárok Ford Expedition. Čtvrtý je pak Chevrolet Suburban. Ideálem ovšem je, aby v takovou chvíli byly provozovány v Indianapolis či Birminghamu. To jsou totiž lokality, kde existuje alespoň 2,3procentní šance, že velký nájezd bude spíše realitou než jen bláhovým snem.
=
Modely, se kterými nejpravděpodobněji najedete více než 483 000 km
Ford Expedition dosáhl na první místo mezi americkými držáky…
…zatímco Toyota 4Runner je druhá…
Chevrolet Suburban vyšplhal na čtvrtou příčku…
…zatímco pátá připadá na Toyotu Tacoma…
Zdroj: iSeeCars
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 7 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 9 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 10 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
dnes - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry