Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte zájem o dnes legendární sportovní sedan, na objednání vám zbývají poslední měsíce. Pak se za ním alespoň na nějaký čas zavře voda.
Čeho jsme se obávali, se stalo skutečností. Subaru oficiálně potvrdilo, že model WRX STI na evropských trzích skončí bez nástupce, i když zájem mezi zákazníky o něj trvá. Stávající 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec pohánějící vůz totiž plní pouze emisní normy Euro 6b a jako takový jej od září příštího roku nebude možné na Starém kontinentu prodávat. Automobilka sice může přistoupit k jeho přepracování a stoprocentně k němu časem i přistoupí, nicméně až ve chvíli, kdy bude takový krok zapotřebí hlavně i jinde ve světě. A i pak bude otázkou, jestli se STI do Evropy vrátí.
Je více než jasné, proč Subaru učinilo poměrně drastické rozhodnutí, které rozesmutní celou řadu fanoušků. Prodeje automobilky na evropských trzích obecně nejsou enormní, kupříkladu za celý loňský rok činily 37 189 vozů. A to mluvíme o kompletní produkci značky, kdy na Forester a XV připadají hned dvě třetiny tohoto koláče. WRX STI si ale ukouslo jen velmi malý kousek, na rozdíl třeba od Spojených států, kde spolu s méně výkonnou variantou WRX tento vůz loni oslovil nemalých 33 279 kupců.
V zámoří se přitom žádná změna v rámci emisí aktuálně nechystá, Subaru tedy na tomto trhu může zůstávat v relativním klidu. Stejně tak je tomu v domovině značky, kde navíc WRX STI používá přeplňovaný dvoulitr produkující až 328 koní a 431 Nm. Tedy vyšší výkon i točivý moment než evropská 2,5litrová jednotka, která disponuje 300 koňmi a 407 Nm. Přesto bude tento motor s koncem příštího léta shledán jako „nevyhovující“.
WRX STI je tak vlastně další obětí evropského tažení proti automobilům s klasickými spalovacími motory. Objednat si jej naštěstí můžete ještě do léta příštího roku, přičemž ceny aktuálně startují na sumě 1 130 000 Kč. Za tuto částku je přitom k mání základní verze Active, která má stejnou techniku jako výše položená úroveň Sport (za 1 300 000 Kč). Rozdíly jsou ve výbavě, která u dražší verze zvyšuje hmotnost z 1 607 na 1 641 kilogramů.
Dodat pak můžeme, že po odchodu Subaru WRX STI v Evropě již mnoho japonských sporťáků nezůstane. Z dostupných lze totiž jmenovat pouze Mazdu MX-5, Hondu Civic Type-R a Nissan 370Z. Godzilla neboli GT-R R35 ovšem již šplhá ke třem milionům korun, NSX je ještě dražší. A nové generace Toyoty Supra či Mazdy RX ještě pár let nedorazí, přičemž u Wankelu je velmi pravděpodobné, že bude následovat Mitsubishi Lancer Evo na věčnost...



























Subaru WRX STI se redakčním testem prohnalo několikrát a i když jsme na japonský über-sedan vždy nepěli chválu, museli jsme vždy uznat, že má své kouzlo. Od léta příštího roku jej ale můžeme zkoušet již jen jako ojetinu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha