Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z nejrychlejších kombíků vyzval na souboj těžké SUV, smál se jen jeden řidič
26.2.2019 | Petr Prokopec
Na těžké SUV byste si v tomto klání nevsadili zřejmě ani zlámanou grešli, neboť i když Cayenne Turbo s 550 koňmi není slabý, vedle o třetinu lehčí RS4 Avant je za outsidera. Jenže jen než se rozjede.
Není tomu dlouho, co se Seat Leon Cupra potkal na závodní dráze s ostrým SUV Cupra Ateca. Z tohoto klání ovšem rozhodně neodešel vzpřímeně, nýbrž s poněkud svěšenou hlavou. V přímém směru se svému příbuznému s vyšší hmotností musel dívat na zadní partie ze slušné dálky, na okruhu pak sice byl rychlejší, rozdíl to ale nebyl zase tak velký - rozhodně ne na to, že v případě Leonu šlo o limitovanou edici Cupra R s řadou modifikací. To jednoznačně dokázalo, že moderní SUV již nejsou těžkotonážními neohrabanci, jakými byly ještě před pár lety.
Od daného tématu nebudeme odbíhat ani dnes, navíc i tentokrát setrváme u koncernu VW. Španělskou značku ale již necháme stranou, místo toho se zaměříme hned na dvě německé. Audi RS4 Avant se postavilo Porsche Cayenne Turbo. To papírově má vyšší potenciál, jeho čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec totiž produkuje 550 koní. Na druhou stranu je však tento výkon negován takřka 2,5tunovou hmotností. Sprint na stovku tak vůz zvládá za 4,1 sekundy, respektive za 3,9 sekundy při využití maxima potenciálu.
Kombi se čtyřmi kruhy ve znaku vůči tomu staví 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, jehož 450 koní též není málo, dělají z něj spolu s model RS5 Coupe a Sportback druhé aktuálně nejrychlejší Audi po modelu R8 a jeden z nejrychlejších kombíků vůbec. Motor má totiž v jeho případě na starosti „jen” 1 720 kilogramů, tedy o 800 kg nižší hmotnost. Audi je na tom tedy s dynamikou papírově stejně a pokud vezmeme v úvahu, že data Audi jsou obvykle záměrně podhodnocována, mělo by z toho být jasné vítězství Audi. Jenže nebylo.
Při prvním pokusu byl dokonce Cayenne Turbo o pár desetin rychleji. To bylo překvapivé i pro Mata Wilsona z Carwow, proto došlo na opakování celé procedury. Podruhé se karta obrátila, jako první byl odmáváno Audi. To si pak zároveň na konto připsalo i vítězství při třetím pokusu, žádná dominance se ale nekonala - rozdíl v nejlepších časech obou vozů činil ve prospěch Aud pouhopouhou jednu desetinu sekundy.
Právě schopnost 2,5tunového Porsche zrychlit z klidu na čtvrtmíli za pouhých 12,2 sekundy je přitom hlavním poznatkem, který z daného srovnání plyne. Znovu se ukazuje, že spojení „sportovní SUV“ již rozhodně nevyvolává salvy smíchu, tohle auto je vzhledem k výkonu 550 koní na 2,5 tuny hmotnosti až absurdně rychlé. Není tedy divu, že se Mat za jeho volantem skoro nemohl přestat smát - řidiči umí přinášet radost, třebaže obvykle plynoucí hlavně z toho, jakého řidiče výkonného hot hatche či kupé si dají na semaforech k snídani...









Porsche Cayenne Turbo by nemělo být proti výrazně lehčímu Audi RS4 Avant příliš konkurenceschopné, jenže je, velmi
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před hodinou
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 4 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 5 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
