Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle to vypadá uvnitř nejdražšího VW na prodej. Stojí skoro 7 milionů Kč
13.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sedm milionů korun by stačilo na sedm špičkových Golfů i několik nejlepších Arteonů. Tady jsou třeba na jediné auto, luxusem ale doslova překypuje.
Volkswagen znamená v překladů lidový, rozumějte široce dostupný a tedy i relativně levný vůz. Něčím takovým byl přinejmenším úplně první VW jménem Typ 01, známý spíše jako Brouk. Ten měl původně motorizovat válčící Německo, nakonec ale motorizoval spíše poválečné Německo. A vlastně nejen to, v Mexiku se vyráběl ještě docela nedávno a VW jím svého času doslova zaplavil svět. Se současnými produkty značky má ovšem společnou leda záplavu log rozesetou po všech čertech, dnešní Volkswageny míří navzdory svému jménu docela jiným směrem.
Pokud chcete opravdu levné auto té či oné třídy, VW jím nebývá. Na trhu se snaží profilovat jako cosi mezi běžnými auty a prémiovými vozy automobilek typu BMW. Jak moc se mu to fakticky daří, nechme na jindy, ceny tomu ale odpovídají a třeba nový Arteon míří s ceníkem tak vysoko, že problém nebude ani koupit jej za částku okolo dvou milionů Kč. Což je na „stylovější Passat” docela dost.
Pokud o cenách Arteonu máte povědomí, pravděpodobně byste na otázku, jaký je dnes nejdražší VW ke koupi, odpověděli právě jeho jménem a cenou ve zmíněných relacích. Pokud jde o nové vozy přímo z továrny, byla by to nejspíše pravda, i když podobně draho by zřejmě vyšel i dožívající Touareg v některé ze špičkových specifikací. Pokud ale půjdete pouze po nejdražším Volkswagenu, který si lze koupit bez ohledu na původ, najdete na trhu i nabídky docela jiného ražení. A nad všemi bude čnít ta, o níž vám povíme dnes.
Ohromí už svou cenou - 261 800 Eur neboli 6,85 milionu Kč. Za to si zmíněných špičkových Arteonů koupíte hned několik a nebo vezmete dva a přidáte ještě čtyři Golfy GTI. Na Volkswagen je to vskutku extrémní cena, má ale své vysvětlení, však se stačí podívat na přiložené fotky.
Tedy nedívejte se na první tři, ty zobrazují docela normální VW Multivan. I ten tedy umí být pořádně drahý, však jsme nedávno testovali verzi 2,0 TSI 4Motion s cenou rovněž okolo 2 milionů Kč, ke skoro 7 se ale nevyšplhá ani náhodou. Aby byl tak drahý byl, musí jít o verzi Business od firmy Klassen. Ta se specializuje na úpravy dodávek směrem k luxusním přepravníků nabízejícím uvnitř komfort nikoli nepodobný noblesním britským limuzínám. A nezalekne se ani Volkswagenů.
Tento Multivan tak uvnitř ve výsledku připomene spíše pětihvězdičkový hotel. Jsou tu čtyři samostatně nastavitelná sedala čalouněná nejlepší kůží a alcantarou, pochopitelně vyhřívaná i ventilovaná. Každé má k dispozici elektricky výsuvný stolek, který lze použít při práci nebo třeba při konzumaci něčeho ostřejšího z palubního baru, popř. kávy z palubního kávovaru. O prostředí se stará obložení pravým dřevem, ambientní osvětlení. 32" palcová televize schopná promítat čtyři různé obrazy naráz je též zajímavá, stejně jako špičkové stereo, 3D kino nebo dokonce cestovní Playstation 3. Je tu opravdu co vás napadne, navíc ve zjevně velmi kvalitním balení.
Provedení interiéru interiéru je opravdu dechberoucí, jinou otázkou je kvalita jízdy, je-li základem tohoto stroje pořád dodávka. Ale to takto na dálku neposoudíme. Jasné naopak je, že vůz má stejně jako ten námi nedávno testovaný pod kapotou dvoulitrové benzinové turbo s výkonem až 150 kW (204 koní), které v takovém voze neurazí. Převodovka pro tuto verzi je pouze šestistupňová, automatická, hnaná jsou všechna čtyři kola.
Obrázky vozu, na které se díváte, nejsou žádnou vizualizací, není to nabídka toho, co za VW si od Klassenu můžete koupit. Tento vůz skutečně existuje, má najeto 100 km, stojí v showroomu a může být váš třeba hned zítra. Jeho cena je skutečně enormní a docela by nás zajímalo, kolik lidí si něco takového koupilo či koupí. Pokud ovšem toužíte po něčem, jako je... „luxusní sleeper”, těžko najdete něco zajímavějšího. Zvnějšku je to docela obyčejná osobní dodávka, uvnitř spíše Rolls-Royce. Ovšem, za cenu blízkou onomu Rollsu...




































Toto je aktuálně nejdražší VW v prodeji. Je vskutku neobyčejný a také řádně bizarní
Zdroj: Mobile.de, Klassen Car Design Technology
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
