Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto se opravdu správně vyvažují kola na LaFerrari. Vysvětlení značky je bizarní
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to jedno z nejexkluzivnějších aut a nedá se říci, že by si jeho tvůrci nedali záležet na tom, jak vypadá. V případě vyvažování kol je jim to rázem jedno.
Tyto dny jsou u většiny motoristů spojeny s návštěvou pneuservisů a nahrazení letního obutí zimním. Je to celkem rutinní operace, při které - pokud nemáte jednu sadu kol pro letní a druhou pro zimní provoz - dojde k demontáži letních pneumatik a montáži těch zimních. Neodmyslitelně k tomu patří i následné vyvažování kompletních kol, které zajistí, že nebude docházet k rozličným nepříjemnostem od nerovnoměrného sjíždění pneu až po přenášení nepříjemných vibrací do volantu.
To se dělá s pomocí závažíček, typicky olověných, která se dnes na kola převážně lepí. Méně zkušeným motoristům se může zdát, že už se dnes kola ani nevyvažují, ale vyvažují - jen to obvykle nejsou vidět. Je zvykem lepit závaží na různá místa vnitřní části disku, protože dosáhnete prakticky stejného efektu z hlediska funkce, nemusíte se ale při každém míjení vozu potýkat s poněkud nevzhledným doplňkem.
Je skoro nemožné narazit na jakkoli prestižnější vůz, kde by to bylo jinak. Vidět zánovní Audi, BMW, Mercedes, Porsche, cokoli podobného s viditelnými závažíčky na discích kol je prakticky nemožné, prostě se to tak nedělá. O to překvapivější je vidět něco takového na Ferrari LaFerrari, tedy hypersportu, jehož cena může snadno přesáhnout i sto milionů korun. Na něčem takovém to vypadá opravdu nepatřičně, tohle auto je nejen technický, ale i designový skvost a najednou... viditelná závaží.
Když to člověk uzří poprvé, řekne si, že se někdo spletl. Že si někdo v pneuservisu nevěděl rady a závaží namontovat na vnější část ráfku. Jenže když si projdete fotky různých LaFerrari, zjistíte, že tohle není nic ojedinělého, na tomto voze to tak obvykle je. A o opakovaný omyl opravdu nejde.
V případě LaFerrari dochází k dodatečnému vyvažování kol i lepením olůvek na vnější okraj ráfku. Není to něčí zběsilý nápad, je to postup určený samotnou automobilkou. Důvod tkví podle ní v tom, že hybridní hypersport je ve své podstatě závodní vůz, takže o funkci tu jde v první řadě, o formu až ve druhé. A s pomocí vně lepených závaží jde dosáhnout preciznějšího výsledku.
Takový přístup lze na jednu stranu kvitovat, na tu druhou nám to ale příliš nezapadá do toho, jak je ztvárněn zbytek vozu. Prakticky nic jiného tu nevypadá jako nějaké utilitární zařízení, je to nejen sportovní, ale i luxusní stroj kladoucí důraz i na atraktivní design a výjimečné materiály. A na kolech má jít rázem jen o funkci?
Nejsme si tedy jisti, jestli tady automobilka trochu nefabuluje a ten pravý důvod netají. Protože kdyby uvažovala opravdu takto, těžko se bude obtěžovat třeba instalací žlutých (nebo jakýkoli jiných...) linek do interiéru, jak je můžeme vidět na Apertě níže. Ani to totiž funkci nepomáhá a mnohé z viditelného ji svou hmotností jen zhoršuje - závodní vůz žádné takové výstřelky nepotřebuje...
Pokud toužíte po vyrovnané jízdě, je třeba i LaFerrari osadit nevzhledným kouskem olova
Na prezentačních kusech ale samozřejmě nic podobného neuvidíte
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito