Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Techniku za miliony obelstili vynálezem za 3 800 Kč. Přesto je nekonečně hloupý
16.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Automobilky investují miliony, možná i miliardy dolarů do systémů, které mají auta řídit sama. Zatím při tom vyžadují prokazatelnou součinnost řidiče, toto zařízení dokáže senzory obelhat.
Eurokomisařka Violeta Bulc odhalila, co chce Evropská unie provést s auty do budoucna. Nepronesla nic příznivého a jako součást zvrhlého plánu uvedla podporu vývoje autonomního řízení. Prvky umělé inteligence nahrazující pokyny řidiče můžeme vidět u nových aut již dnes, systémy ale stále vyžadují alespoň pravidelnou přítomnost rukou na volantu. Americký vynález tuto nutnost vyřešil jednou provždy.
Pomůcka nazvaná Autopilot Buddy má za úkol obelhat senzory lidského doteku na volantu u Tesel. Pokud se člověk nepodílí na řízení, autonomní technologie začne akusticky upozorňovat a později auto samo úplně zastaví. Tohle opatření umožní obejít anatomicky tvarovaná imitace lidské dlaně, která se magneticky připne na volant a ošálí senzory. Řidič přitom může pít kávu a ovládání vozu nechat na autopilotu libovolně dlouho. Tragické následky takového počínání jsme viděli už několikrát.
Buddy je určen primárně pro vozy Tesla Model S, Model X a usilovně se pracuje na zhotovení pro Model 3. Webové stránky produktu lákají na samé výhody ošizení systému, ale zároveň se výrobce předem zprošťuje viny za jakékoliv následky autonehody. Firma se zříká odpovědnosti, nesmí chybět formulace, že užití se doporučuje na uzavřených tratích, nikoliv v provozu.
Povinné upozornění nic nezmění na tom, že dvoudílná plastová náhrada lidské ruky uchycena magnety podvádí techniku za miliony dolarů, preventivně nastavenou na nutnou spoluúčast člověka. Počítače zatím nejsou dostatečně chytré na to, aby mohly vést auto celé hodiny. Tesla vydrží tři minuty, než si začne akusticky vyžadovat asistenci. Majitelům se nabízí Autopilot Buddy, ale snad budou mít dostatek rozumu, aby se nebezpečné hračce za 179 dolarů (3 800 Kč) obloukem vyhýbali. Ne nadarmo řízení není svěřeno umělé inteligenci zcela.










Vývojáři jsou stále daleko od chvíle, kdy by mohli předat řízení auta do „rukou” autonomních systémů, proto je jimi vyžadována součinnost člověka. V USA prodávají Autopilot Buddy, který dovoluje využít autonomní řízení libovolně dlouho bez zásahu člověka
Zdroj: Carl Reese@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Jeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před hodinouŠéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před 3 hodinamiDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 4 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva