Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kde má tento Ford otevírání zadních dveří? Je skoro dokonale skryté
9.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Není elektronická v logu automobilky ani nad registrační značkou, je to skutečně mechanická „klika” jako u bočních dveří většiny aut. A přesto není vidět.
Malý crossover s modrým oválem není na tuzemských komunikacích zrovna rozšířené auto. Možná zákazníky nezaujal protichůdný název - EcoSport jsou dvě slova naprosto odlišného významu. Ekologie ani ekonomika provozu si se sportováním moc nerozumí. Podle zvýšeného podvozku chtějí u Fordu přidat ještě schopnost překonat rozbitou stezku, ani tím ale tento model neohromuje.
Příčiny úspěchu a neúspěchu Fordu EcoSport ale dnes nechme stranou, třebaže není nedůležité, že jej člověk potká asi jednou za uherský rok. I proto zmiňme, že nabídka vozu momentálně začíná na 399 900 Kč za litrový motor s výkonem 73 kW (99 koní) a produktový katalog jej prezentuje jako „všestranné, úsporné a inteligentní“ auto. Součást mnohých řešení multifunkčního crossoveru je otevírání pátých dveří, kterým EcoSport teprve dokáže zaujmout.
Když k němu totiž zezadu přijdete, žádné obvyklé řešení otevírání nenajdete. Zkušenější automobilisty napadne „lomcovat” s logem Fordu či hledat tlačítko na registrační značkou, ani to ale k úspěchu nevede. Je třeba pořádně zaostřit na zadní světlomety usazené dovnitř víka zavazadelníku - při detailním pohledu je vidět rozdíl v řešení pravé a levé svítilny. Součástí té pravé je totiž mechanická rukojeť otevírání pátých dveří v chromovaném provedení, které skoro dokonale napodobuje vnitřní grafiku levého reflektoru.
Pokud se ptáte, proč je systém otevírání integrován právě od světla, máme odpověď. Je to proto, že některé výbavy zahrnují rezervní kolo umístěné na vnější straně dveří zavazadlového prostoru po vzoru starých off-roadů, takže otevírání výše zmíněnými způsoby by nebylo funkční pro všechny modely. Dveře se tedy otevírají do boku a pomocí madla blízkému těm, která vídáme na bočních dveřích. Přístup do kufru je tak relativně jednoduchý a automobilka slibuje, že stříbrné zapuštěné madlo brání zašpinění rukou.
S tím zkušenosti nemáme, řešení Fordu je ale přinejmenším nápadité. Je vizuálně zajímavé i dobře funkční...












Otevírání kufru Fordu EcoSport je na první pohled neviditelné. A o to také šlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Ikona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
před 2 hodinamiFrancouzský drtič německých lidových silničních stíhačů je k mání sotva jetý po 1. majiteli ročník 1940, je to sen svého druhu
před 4 hodinamiŠéf Porsche po sérii fiasek skončil, investoři už dál nechtěli snášet miliardové ztráty
před 5 hodinamiNěmci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
včeraLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva