Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla má stále potíže s kvalitou. Podívejte se, v jakém stavu dodala majiteli Model S
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O tom, že Tesly mají potíže s kvalitou, se mluví již déle, kde kdo ale měl za to, že po létech produkce jsou tyto problémy minulostí. Nejsou.
Představte si, že si koupíte auto za 2,5 milionu korun. V tu chvíli oprávněně očekáváte, že bude kvalitně postaveno. Jednoho dne vám ho náklaďák před domem složí a vy se těšíte, až se poprvé projedete. Chodíte kolem něj, prohlížíte si ho ze všech stran. Pár dní jezdíte a máte ze svého auta radost. A pak si všimnete několikacentimetrové praskliny v A-sloupku.
Přesně to se stalo jednomu čerstvému majiteli Tesly Model S P90D v Kanadě. Prasklina není jeho vinou, všimněte si barvy, která je i ve zlomu, takže se to nemohlo stát ani při doručování, nýbrž mnohem dříve. "Jak to mohli v dealerství při připravování na doručení přehlédnout? Muselo to být očividné, když auto myli. Nevím ani, jak by se mohl tenhle díl vyměnit, aniž by se rozebrala spousta věcí. Kdybych si toho všiml hned, auto bych nepřebral," píše majitel na fóru Tesla Motors Clubu.
A-sloupek je u Modelu S tvořen dlouhým kusem hliníku, který pak přes střechu pokračuje až k C-sloupku a tvoří tak strukturální součást auta. Otázkou samozřejmě je, jesli je prasklý "jen" vnější krycí panel, anebo jestli je poškozen i sloupek samotný. Podle majitele to vypadá na druhou možnost a podle jiného člověka na zmíněném fóru, který daný vůz viděl, jsou oboje přední dveře špatně slícovány, což by mohlo ukazovat na vážnější strukturální problém.
V každém případě je prasklina v takovémto místě, navíc takhle velká, povážlivý problém. Ze strany Tesly by měla být samozřejmostí výměna celého auta. Boční panel šasi je jeden hliníkový výlisek, jehož součástí jsou všechny sloupky i práh. Nedovedeme si představit, že by se jeho výměna vůbec dala uskutečnit aniž by se to zásadně neprojevilo na výsledném chování vozu.
Majitel, vystupující jako Snowstorm, si převzal svůj vůz v pátek 31. března. To znamená konec prvního kvartálu a podle některých odpovědí na fóru Tesla Motors Clubu je možné, že se automobilka snažila dodat co nejvíc aut. Proto mohla ošidit kontrolu kvality a výstupní inspekci - a výsledek vidíme na fotografiích.
Člověk by čekal, že u typu vyráběného skoro pět let budou podobné chyby vychytány, popř. že se nedostanou ven přes kontrolu kvality. Zejména, když stojí tolik, kolik Tesla Model S. Očividně to tak ale není. Někteří z diskutujících dokonce navrhují, aby majitel informoval úřady. Jiní ovšem říkají, že kdyby to byl přetrvávající problém, už by se to dávno vědělo. Považme také další věc - Tesla chce už příští rok vyrobit 500 tisíc aut za rok, zatímco letos je na cestě ke 100 tisícům. Když nyní vypadá kontrola kvality takhle, jak to bude vypadat, až se bude vyrábět levnější Model 3 ve velkých počtech?
Vůz je zatím stále v servisu a poškození je zkoumáno. "Nechci jezdit novým, ale opraveným 'vrakem'," píše majitel na fóru. Internet, zejména diskusní fóra, samozřejmě zveličuje; v několika stránkách diskuse si člověk může přečíst názory mnoha karosářských odborníků, kteří říkají, že by požadovali nové auto. A jednoho, kterému podobně praskl A-sloupek na DeTomasu Pantera z roku 1972, když s ním závodil na okruhu Laguna Seca. Říká, že to zavařil a že se problém už nikdy nevrátil.
Jaký bude vývoj, se zatím nechme překvapit. Je možné, že Tesla bude po majiteli chtít podepsat dohodu o mlčenlivosti, v minulosti jsme byli něčeho takového svědky v souvislosti se zavěšením kol. Pokud se tak stane, na informace můžeme zapomenout, ale majitel možná dostane celé nové auto.
Obecně vzato to ale ukazuje, že Tesla se stále nedokázala plně poprat s problémy v kvalitě montáže aut. V tomto ohledu má bohatou historii u obou vyráběných typů. Model S na začátku provázela celá řada závad, ani dlouhodobě na tom není úplně dobře. Po letech jeho výroby přišel na trh větší Model X. Už u něj bylo očekáváno, že Tesla zúročí své zkušenosti a přešlapům se vyhne. Realita ale byla jiná. Opravdu je tedy na místě optimismus ohledně příchodu Modelu 3, u kterého bude přeskočena celá jedna vývojová, na kvalitu produktu zaměřená fáze?




Tohle je ona prasklina. Něco takového bychom nechtěli vidět na novém autě za 250 tisíc, natož za 2,5 milionu
Tohle je pravý boční panel šasi Modelu S, který se možná bude muset vyměnit
Takhle vypadá zdravý sloupek na jiném autě
Zdroj: TeslaMotorsClub.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Živá témata na fóru
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch