Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt

Vůz pyšnící se prý vůbec nejlepším hodnocením NHTS a pěti hvězdičkami od Euro NCAP byl poražen elektrickým hatchbackem pro masy. A nejen jím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt

3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůz pyšnící se prý vůbec nejlepším hodnocením NHTS a pěti hvězdičkami od Euro NCAP byl poražen elektrickým hatchbackem pro masy. A nejen jím.

Bezpečnost moderních automobilů je ve srovnání s minulostí na výrazně vyšší úrovni, tedy alespoň soudě dle výsledků všemožných nárazových testů. Používají se kvalitnější materiály i konstrukční techniky zvyšující jak tuhost karoserie, tak její schopnost absorbovat energii při nárazu. Je ale třeba dodat, že stále lepší výsledky má na svědomí rovněž strategie automobilek uzpůsobovat své vozy normám.

Tato nevyhnutelná skutečnost vyšla znovu na povrch nedávno, když Ford Mustang selhal ve sdílených crash testech Euro NCAP a ANCAP. Ford již dopředu věděl, že jeho sportovní ikona bude mít v testech, pro které nebyl vůz vyvíjen, problémy, a proto se nárazovým zkouškám těchto organizací snažil vyhnout více než čert kříži. Nakonec byl ale nachytán na švestkách.

Paradox je, že byť byl nový Mustang v Evropě označen za nevyhovující, i proto, že jeho výbava je od americké verze odlišná, v případě testů zámořského institutu IIHS je již situace poněkud jiná. Ford je v nich hodnocen jako „dobrý“, byť ani tentokráte se to neobešlo bez ztráty květinky. Problematický je hlavně náraz malou částí přídě.

Proč zde ale o tom hovoříme? Jak jsme naznačili již výše, jednoduše proto, že dnešní vozy jsou opravdu vyvíjeny na míru tomu či onomu crash testu a zatímco v jednom zazáří, ve druhém selžou. To je i případ Tesly Model S, která si od Euro NCAP odnesla pětihvězdičkové hodnocení, stejně jako od americké organizace NHTSA.

V reakci zejména na „domácí“ výsledek Tesla uvedla, že by ve skutečnosti získala i více než pět hvězd, pokud by se takový verdikt udílel. Nové zkoušky, jež provedl institut IIHS, si ale rozhodně za rámeček nedá. Ve čtyřech kategoriích získal Model S „dobré“ hodnocení, tím ale dobré zprávy pro značku končí.

Pouze „akceptovatelný“ je výsledek u nárazu malou částí přídě, kdy bezpečnostní pás nezabránil nárazu figuríny do volantu, Model S tedy neuspěl ve stejné disciplíně jako Mustang. K tomu se přidává ještě „bídné“ hodnocení čelních světlometů a přihodit můžeme ještě „kritický“ verdikt padající na adresu ukotvení dětské autosedačky.

Institut dále poukázal na fakt, že nedávno představená varianta P100D nabrala na hmotnosti, a proto již její střecha nevykazuje při převrácení stejnou tuhost jako ostatní verze. A i přes přítomnost systému Autopilot Model S nemá přednárazový bezpečnostní systém, proto mu opět uniklo vrcholné hodnocení Top Safety Pick+.

To samozřejmě neznamená, že Tesla se náhle stává pojízdnou rakví, zvláště v oné vrcholné verzi P100D. Pouze to ukazuje, že žádný vůz nedokáže uspět ve všech zkouškách, vždy se najde nějaká slabina. Proto ostatně i Tesla v reakci na výsledky ihned zmínila předchozí hodnocení.

IIHS otestovalo i další tři vozy poháněné alternativním ústrojím, a to BMW i3, Chevrolet Bolt a Toyotu Prius Prime. Ani mnichovský vůz neuspěl, byť na tom byl lépe než Tesla. Nejlépe byl pak hodnocen Bolt, zatímco Toyota dojela na stejnou slabinu jako BMW, a sice na čelní světla.


Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 1 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 01Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 2 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 02Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 3 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 03Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 4 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 04Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 5 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 05Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 6 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 06Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 7 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 07Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 8 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 08Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 9 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 09Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 10 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 10Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 11 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 11Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 12 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 12Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt - 13 - IIHS Tesla Model S a BMW i3 2017 13
Tesla Model S příliš nezabodovala v testu institutu IIHS, na rozdíl od nárazových zkoušek NHTSA a Euro NCAP

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše