Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz pyšnící se prý vůbec nejlepším hodnocením NHTS a pěti hvězdičkami od Euro NCAP byl poražen elektrickým hatchbackem pro masy. A nejen jím.
Bezpečnost moderních automobilů je ve srovnání s minulostí na výrazně vyšší úrovni, tedy alespoň soudě dle výsledků všemožných nárazových testů. Používají se kvalitnější materiály i konstrukční techniky zvyšující jak tuhost karoserie, tak její schopnost absorbovat energii při nárazu. Je ale třeba dodat, že stále lepší výsledky má na svědomí rovněž strategie automobilek uzpůsobovat své vozy normám.
Tato nevyhnutelná skutečnost vyšla znovu na povrch nedávno, když Ford Mustang selhal ve sdílených crash testech Euro NCAP a ANCAP. Ford již dopředu věděl, že jeho sportovní ikona bude mít v testech, pro které nebyl vůz vyvíjen, problémy, a proto se nárazovým zkouškám těchto organizací snažil vyhnout více než čert kříži. Nakonec byl ale nachytán na švestkách.
Paradox je, že byť byl nový Mustang v Evropě označen za nevyhovující, i proto, že jeho výbava je od americké verze odlišná, v případě testů zámořského institutu IIHS je již situace poněkud jiná. Ford je v nich hodnocen jako „dobrý“, byť ani tentokráte se to neobešlo bez ztráty květinky. Problematický je hlavně náraz malou částí přídě.
Proč zde ale o tom hovoříme? Jak jsme naznačili již výše, jednoduše proto, že dnešní vozy jsou opravdu vyvíjeny na míru tomu či onomu crash testu a zatímco v jednom zazáří, ve druhém selžou. To je i případ Tesly Model S, která si od Euro NCAP odnesla pětihvězdičkové hodnocení, stejně jako od americké organizace NHTSA.
V reakci zejména na „domácí“ výsledek Tesla uvedla, že by ve skutečnosti získala i více než pět hvězd, pokud by se takový verdikt udílel. Nové zkoušky, jež provedl institut IIHS, si ale rozhodně za rámeček nedá. Ve čtyřech kategoriích získal Model S „dobré“ hodnocení, tím ale dobré zprávy pro značku končí.
Pouze „akceptovatelný“ je výsledek u nárazu malou částí přídě, kdy bezpečnostní pás nezabránil nárazu figuríny do volantu, Model S tedy neuspěl ve stejné disciplíně jako Mustang. K tomu se přidává ještě „bídné“ hodnocení čelních světlometů a přihodit můžeme ještě „kritický“ verdikt padající na adresu ukotvení dětské autosedačky.
Institut dále poukázal na fakt, že nedávno představená varianta P100D nabrala na hmotnosti, a proto již její střecha nevykazuje při převrácení stejnou tuhost jako ostatní verze. A i přes přítomnost systému Autopilot Model S nemá přednárazový bezpečnostní systém, proto mu opět uniklo vrcholné hodnocení Top Safety Pick+.
To samozřejmě neznamená, že Tesla se náhle stává pojízdnou rakví, zvláště v oné vrcholné verzi P100D. Pouze to ukazuje, že žádný vůz nedokáže uspět ve všech zkouškách, vždy se najde nějaká slabina. Proto ostatně i Tesla v reakci na výsledky ihned zmínila předchozí hodnocení.
IIHS otestovalo i další tři vozy poháněné alternativním ústrojím, a to BMW i3, Chevrolet Bolt a Toyotu Prius Prime. Ani mnichovský vůz neuspěl, byť na tom byl lépe než Tesla. Nejlépe byl pak hodnocen Bolt, zatímco Toyota dojela na stejnou slabinu jako BMW, a sice na čelní světla.
Tesla Model S příliš nezabodovala v testu institutu IIHS, na rozdíl od nárazových zkoušek NHTSA a Euro NCAP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
dnes - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
před 6 hodinami - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
před 8 hodinami - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
před 9 hodinami - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
před 11 hodinami - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 19:46 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 15:41 - jarka
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins