Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla propadla v hodnocení péče prodejců, prý se chovají jak personál v muzeu
12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Některá zastoupení Tesly jsou lepší, jiná horší, jejich celkové hodnocení je ale daleko nejhorší ze všech. Vítězí Japonci a Němci, na celé čáře.
Když člověk přijde do dealerství a chce si koupit nové auto, dá se očekávat, že se mu budou prodejci snažit co nejvíc vyjít vstříc. Chtějí přece, aby si auto koupil od nich, nikoliv u konkurence, natož od zcela jiné značky. Jak ukazují jiné informace, tohle pravidlo platí ve chvíli, kdy je nabídka větší než poptávka; když je zájemců víc než nabízených aut, situace je opačná.
Americká společnost Pied Piper se zabývá mj. výzkumem toho, jak se prodejci jednotlivých dealerství chovají k zákazníkům a jak se jim daří potenciálním zákazníkům auta prodat. Jestli nabídnou různé možnosti financování, jestli nabídnou odkup stávajícího auta klienta na protiúčet, jak se daří prodávat příslušenství a příplatkovou výbavu apod.
Pied Piper tenhle výzkum provádí už desátým rokem. Oproti loňským výsledkům vidíme, že se drtivá většina automobilek - resp. přesněji dealerů jednotlivých automobilek - polepšila. Největší zvýšení bodového hodnocení vidíme u Porsche, Land Roveru a Mitsubishi, a to o 5 bodů. Vavříny si poprvé odnáší značka Infiniti, následovaná Lexusem a Mercedesem.
Na poslední příčce je potřetí v řadě značka Tesla, a to tentokrát s dost velkou ztrátou na předposlední Volvo. Tesla a Mini jsou také jedinými značkami, které meziročně na bodech ztratily. Právě Tesla byla pozoruhodná svou nekonzistentností, což zaujme o to více, když si uvědomíme, s jakou vehemencí odmítá klasickou dealerskou síť, všechny své „prodejny” provozuje bez výjimky sama a prezentuje to jako ohromnou výhodu.
„Vlastní všechna svá dealerství, takže by si člověk myslel, že všechna budou stejná. Ale nejsou,” komentuje ředitel Pied Piper Fran O'Hagan. Málo showroomů Tesly dělalo všechno pro to, aby inspektor, který vystupoval jako potenciální zákazník, auto koupil. „Chtějí, abyste si auto koupili, a připravují vás na to,” komentuje O'Hagan. U spousty ostatních showroomů se ale prodejci chovali spíše jako personál muzea. O autech všechno věděli, odpovídali na otázky, ale byli pasivní a vypadalo to, že klientovi prodat auto nechtějí.
Stejně tak se většina zástupců Tesly nezeptala, zda má zákazník auto, které by chtěl dát na protiúčet. Většina lidí takové auto má (vcelku pochopitelně), celkový průměr nabídnutí protiúčtu byl 86 %, ovšem u Tesly to udělalo jen 36 % prodejců. Důvod je v tom, že pro Teslu jsou ojetá auta jiných značek spíše nepříjemností, než možností k dalšímu výdělku. Dealeři oddělení od automobilek tyto vozy sami nabídnou k prodeji jako ojetiny a jsou za to kolikrát rádi, Tesla je ale musí přeprodávat jinému prodejci ojetých aut, protože ve svých „galeriích” pro takové aktivity není místo.
Celkově ovšem O'Hagan vidí zlepšení v praktikách prodejců. „Je nepochybné, že průměrné dealerství dnes prodává mnohem efektivněji. Přesto ale zůstávají velké rozdíly. Některé značky zcela změnily způsob, jakým prodávají auta, jiné dnes pracují stejnými postupy jako před 10 lety,” komentuje O'Hagan.
Letošní průměr napříč značkami je 103 bodů a osm značek se během posledních pěti let umístilo vždy nadprůměrně: BMW, Cadillac, Honda, Infiniti, Lexus, Mercedes-Benz, Toyota a Volkswagen. Další, jako např. Mitsubishi, Chevrolet a Land Rover, jsou zase konstantně podprůměrné. Kompletní tabulku najdete níže. Samozřejmě, je to hodnocení amerických dealerství, ale přesto - jaké máte zkušenosti s prodejci těchto značek u nás? Odpovídají, nebo jsou zásadně rozdílné? Podělte se o ně v komentářích.

Tesla je opět na chvostu, většina značek si ale polepšila (graf společnosti Pied Piper)















Tesla svá auta prodává jinak a říká, že lépe. Výsledky tohoto průzkumu ale svědčí spíše o opaku









Některá dealerství Tesly jsou na tom lépe, jiná hůře, celkově ale dopadla daleko nejhůře ze všech hodnocených
Zdroj: Pied Piper
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
