Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla řeší nečekané problémy. Model 3 už teď ohrožuje její prodeje, snižuje cíle
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V říši Elona Muska nejdou věci tak úplně podle plánu. Zákazníci si špatně vyložili význam Model 3, navíc dodavatelé s Teslou nespolupracují tak, jak si vysnila.
Momentálně pomalu není dne, abychom nezmínili automobilku Tesla. Je to logické, značka se chystá na spuštění výrobu dlouho očekávaného Model 3, který ji má „udělat nebo oddělat”, a tak o ní asi jen tak mluvit nepřestaneme. Zejména příznivci automobilky jistě očekávají první scénář, sama automobilka ale nyní překvapivě rozvíjí úvahy spíše v druhém smyslu. A to ve vztahu k budoucnosti i současnosti.
Dle původních plánů měl Model 3 napomoci Tesle k výrobě půl milionu aut už v příštím roce, což ve srovnání s loňskou produkcí znamená šestinásobné vzedmutí. V roce 2020 by pak značka ráda dosáhla dokonce milionu. Zdá se vám to až příliš odvážné? Pak vítejte na jedné lodi s Elonem Muskem, který už začíná produkční cíle týkající se Model 3 snižovat.
Včera uvedl, že jej „překvapuje, jak je tam venku stále spousta lidí, kteří naivně smýšlejí o výrobě a zásobování. V tomto ohledu vážně není snadné cesty, jak navýšit produkci, opravdu ne.“ To lze těžko vnímat jinak, než jako nářek nad neřešitelnými obtížemi s tak rychlým navýšením výroby. Přímo o snížení cíle 500 tisíc aut vyrobených v příštím roce nemluví, už z dalších slov je ale patrné, že nebude naplněn. Dále totiž uvedl, že výroby 10 000 aut týdně „bude dosaženo někdy v roce 2018“. A nemusíme být geniální matematici, abychom si spočítali, že pokud výroba takto rychle nepojede od samotného počátku roku, za 51 týdnů příštího roku půlmilionová meta vyrobených vozů nepadne.
Pro letošek se máme dočkat maximálně pěti tisíc aut vyprodukovaných během jednoho týdne, ovšem nikoliv již od samotného července, kdy má výroba Tesly Model 3 naběhnout, ale znovu až od neurčitého data. Zda se tak ale skutečně stane či nikoliv, to je ve hvězdách. A ví to vlastně nejen Musk, ale také investoři. Ti ostatně již na nejistotu a horší čtvrtletní výsledky zareagovali tak, že cenu akcií poslali dolů, byť v případě Tesly podobné racionální faktory obvykle nehrají velkou roli.
Značku ale nesužují jen problémy s budoucností, potíže kvůli příchodu Model 3 má už nyní. Začíná se totiž potýkat s poklesem zájmu o dosud klíčový Model S, jehož objednávky totiž poklesly o 7 procent. Za tím má stát čekání zákazníků na Model 3, o němž většina lidí má smýšlet jako o vylepšeném Modelu S, i kvůli jeho jméno. Prý jej zákazníci vnímají jako třetí evoluci aut Tesly, tak tomu ale není už proto, že novinka bude stát zhruba polovinu.
Za nižší peníze tedy nelze čekat pokrokovější techniku, delší dojezd či lepší jízdní dynamiku. bude to horší auto, konstatuje sám Musk. „Chceme dát velice jasně najevo, že Model 3 není třetí evolucí našeho vozu. Model 3 je ve své podstatě menší a dostupnější variantou Modelu S, která má ve vínku méně technických fines. Model S tedy bude i nadále lepší než Model 3. Mělo by tomu tak ostatně být, neboť je to dražší vůz,“ řekl doslova po zveřejnění finančních výsledků za první kvartál.
Zda ale Muskova slova budou zákazníky plně vyslyšena a pochopena, to je sporné. Navíc výsledek se hned tak nedozvíme, Tesla chce totiž s dalším oznámením o produkci vyrukovat až poté, co z montážních linek začnou sjíždět první sériové exempláře Modelu 3. To je vlastně i pochopitelné, s účetními výkazy totiž novinka může jaksepatří zamávat - v dobrém i ve zlém.
Vypadá to tedy, že pro Teslu se nyní opravdu začíná lámat chleba. S příchodem masového elektromobilu je zkrátka spojeno mnoho otázek, na které teprve musíme dostat odpovědi. Hodnota automobilky byla vystavěna i na velikášských prohlášeních Elona M., kterým nyní firma musí dostát. A buď se to podaří a poletí dále vzhůru, nebo bude naplněna vize o bublině, která může náhle splasknout...
Model 3 je pro Teslu skutečným mezníkem. Není proto divu, že se o něm stále mluví. Dosud jsme si jej přitom mohli ukázat v černém provedení, na níže přiloženém videu máme ovšem i bílý exemplář
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva