Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla vědomě prodává šmejdy, říká bývalý zaměstnanec firmy. Tady je jeden z nich
23.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že Tesly nejsou nejkvalitnějšími auty, víme dávno. Ex-manažer automobilky ale říká, že nepřichází jako výsledek neúspěšných snad dělat věci co nejlépe.
O mizerné kvalitě aut Tesly se už pomalu začínají vyprávět legendy. Děje se to alespoň v kruzích koukajících se na život střízlivýma očima, značná část majitelů - a ještě více fanoušků - ale s tímto tvrzením nesouhlasí. V rozporu s tím je i snad každá anketa zaměřená na kvalitu, spolehlivost či spokojenost, ve které se značka objeví. Místo toho, aby Tesla zastávala v žebříčcích poslední místo, je obvykle na absolutním vrcholu. Zřejmě jen málokdo z respondentů přizná, že si za pár milionů koupil šmejd.
Podle Adama Williamse se ale takových šmejdů prodává spousta a není to náhoda. Tesla prý produkty pochybné kvality prodává zcela vědomě a nic s tím nedělá ani ve chvíli, kdy je na pochybné praktiky s tím související upozorněno nejvyšší vedení. Williams pro automobilku pracoval jako regionální manažer pro oblast New Jersey od roku 2011. Na této pozici pak měl být svědkem praxe, kdy Tesla „nepřiznává zákazníkům, že před dodáním provedla drahé opravy značných nedostatků“. Takové vozy má pak značka prodávat buď jako nové, nebo v případě větších problémů „ojeté“ či „předváděcí“, i když nikdy nebyly použity.
Williamsovi byla tato strategie proti srsti, proto na ní měl opakovaně na přelomu let 2016 a 2017 upozornit své nadřízené. Pochvaly se však od Lennyho Peaka, regionálního manažera pro celé východní pobřeží USA, a Jerome Guillena, viceprezidenta značky, nedočkal. Místo toho měl být nejprve sesazen na post servisního manažera, poté na pozici mobilního manažera a následně byl v září loňského roku propuštěn.
V tomto jednání spatřuje Williams křivdu, a proto se obrátil na soud. Ve své žalobě tvrdí, že byl vyhozen právě v důsledku svého upozorňování na nekvalitní výrobky Tesly a procesy na hraně ilegality. Jako takový měl přitom spadat pod ochranu CEPA, čímž je myšlena ochrana zaměstnance před zaměstnavatelem kvůli nahlášení ilegálních praktiky či odmítnutí se podílení na takových praktikách.
Podle Tesly ovšem Williamsova žaloba není založena na pravdě, v podstatě prý má jít pouze o mstu bývalého zaměstnance vyhozeného pro neschopnost. „Tento právní spor nemá žádné opodstatnění. Tvrzení pana Willliamse o tom, kterak Tesla prodává použitá nebo demonstrační vozidla, je kompletně falešná a neodpovídají tomu, jak to v Tesle funguje,“ uvedl v reakci na žalobu zástupce automobilky s tím, že Williams byl propuštěn jen a pouze kvůli svým výkonům.
Kde je pravda, bude muset rozhodnout soud, se znalostí mnoha případů „kvality” aut Tesly je ale těžké automobilce věřit. Že má s kvalitou velké problémy, které často řeší až dealeři před dodáním, se mluvilo mnohokrát a potvrzují to i snímky nového Modelu 3 od Briana Gluckmana. Ten si vůz nedávno prohlédl v jednom z butiků značky (jde tedy o prezentační kus, který by měl z podstaty dělat co nejlepší dojem) a jak je z jeho fotek patrné, do kvalitního produktu má daleko. Zřejmé je špatné slícování panelů karoserie, vnitřek víka zavazadelníku nebyl nalakován a sešití sedadel v místech styky více částí nesedí. A problémů je u tohoto konkrétního exempláře více.
Kdyby se o něčem podobném mluvilo poprvé nebo by se potíže týkaly jen nového Modelu 3, dalo by se to ještě chápat, ale o těchto potížích se mluví roky. Nezdá se přitom, že by jich ubývalo a týkají se zjevně i nejnovějšího modelu v jeho prezentačním provedení. Je za takových okolností vůbec možné věřit Tesle, že před problémy nestrká hlavu do písku? Nebo že ji tam nestrká lidem, kteří je chtějí řešit?
Jak jsme již uvedli, bude třeba vyčkat na rozhodnutí soudu, je ale otázkou, zda by negativní rozhodnutí Tesle nějak uškodilo. O nekvalitě se mluví, nekvalitní výrobky firma vystavuje, probíhají soudní spory a zákazníků stejně přibývá a hodnota akcií firmy dále roste. Jeden soud tuhle realitu těžko změní...
Takto vypadá Model 3 vystavený v jednom z butiků značky. Na prezentační kus je jeho kvalita tristní
Zdroje: The Verge, Brian Gluckman@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva