Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto vydělalo majiteli za 18 let skoro miliardu Kč. Stačilo koupit ve správný čas
27.8.2018 | Petr Prokopec
Kolik jste na svých autech za posledních 18 let vydělali vy? Minus většina jejich kupní ceny? Vítejte v klubu, tak to obvykle chodí. Pokud ale ve správný čas pořídíte ten správný vůz, může to být i plus miliarda.
Během uplynulého víkendu došlo v americkém Monterey k několika dražbám, při nichž měnily majitele ty nejexkluzivnější vozy světa. Jedním z nich bylo i Ferrari 250 GTO z roku 1962 se šasí č. 3413, které se prodalo za 48,405 milionů dolarů (cca 1 077 361 300 Kč). Rázem je z toho aukční rekord, byť pro někoho možná i překvapivě stále nejde o nejdražší prodaný vůz vůbec. Tato pocta připadá jinému GTO, jehož nový vlastník David MacNeil na počátku letošního června vytáhl z kapsy takřka dvojnásobnou sumu. Stalo se tak však mimo aukční síně.
Červené GTO přivezl na pódium legendární závodník Derek Bell, přičemž aukce odstartovala na 33 milionech dolarů (734,5 mil. Kč). Již to je úctyhodná suma, nicméně trojice zájemců ji během chvíle navýšila na 44 milionů dolarů (979,32 mil. Kč). Poté se přihazování zpomalilo, až nakonec dražební kladívko odkleplo sumu 48,2 milionu korun (1,072 mld. Kč). Výše zmíněná částka přitom zahrnuje i veškeré poplatky aukční síni a snadno překonává dosavadní aukční rekord, který padl v roce 2013 nepřekvapivě ve spojitosti s dalším GTO.
Kdo přesně se ovšem stal novým majitelem nového rekordmana, není jisté. Ví se pouze to, že jde o amerického sběratele, který převzal kormidlo po Dr. Gregovi Whittenovi, bývalému šéfarchitektovi softwarových řešení u Microsoftu. Ten si nyní musí mnout ruce radostí, neboť na voze za 18 let vlastnictví možná vydělal více než za celou svou kariéru u Microsoftu. Když totiž GTO v roce 2000 kupoval, vyšlo jej na 7 milionů dolarů (155,8 mil. Kč). Tehdy to byly obrovské peníze, o víkendu ale auto prodal o 917 milionů dráž. Lze pak jen připomenout, že jako nové stálo toto Ferrari v roce 1962 jen 18 000 USD. A za dalších pět let má být o další půl miliardy dražší.
Tento posun je vskutku neskutečný a můžeme se jen ptát, kde nakonec GTO skončí. Vůbec bychom se však nedivili, kdyby zakrátko měl pouhý jeden šroubek z tohoto legendárního modelu milionovou hodnotu. To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k novému aukčnímu rekordmanovi, v jehož případě si můžeme přiblížit celou historii. Jak přitom bylo zmíněno, vyroben byl v roce 1962 a zpočátku sloužil Ferrari jako testovací vůz. Následně jej pak v témže roce řídil Phil Hill během závodu Targa Florio.
Ještě v roce 1962 vůz vyhrál italské mistrovství vozů GT, v letech 1963 a 1964 pak dojel na prvním místě ve své třídě v již zmiňovaném závodě Targa Florio. Do roku 1965 pak na konto tohoto exempláře připadlo celkově patnáct zlatých vavřínů, což samozřejmě jeho hodnotu jen umocnilo. Stejně jako skutečnost, že jde pouze o jeden ze čtyř vozů z první série (vzniklo jich 33), který dostal lehce modifikovanou karoserii druhé série. Ta pochází z roku 1964 a Ferrari smontovalo pouze tři kusy. Celkem tak vzniklo jen 36 aut, proto jde o takovou a tak moc ceněnou vzácnost.
Ferrari 250 GTO se šasí č. 3413 se o víkendu prodalo za více než miliardu korun
Jeho dosavadní majitel jej přitom v roce 2000 koupil za pohých 155,8 milionů Kč. Po celou tu dobu jej navíc aktivně používal při závodech historických vozů
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry