Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě

Audi? BMW? Mercedes? Kdepak, to jsou všechno střely mimo terč a nejde ani o nic amerického. Nejlevnější takto výkonné auto v Evropě prodává Infiniti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě

18.10.2017 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Audi? BMW? Mercedes? Kdepak, to jsou všechno střely mimo terč a nejde ani o nic amerického. Nejlevnější takto výkonné auto v Evropě prodává Infiniti.

V současnosti se prakticky na všech frontách mluví o elektromobilitě, případně pak o autonomním řízení. Jenže elektrická auta stále jsou spíše oblastí pro snílky, na činy dojde až za mnoho let, pokud vůbec někdy. Ve druhém pak radary, senzory a kamery navyšují spotřebu takovým způsobem, že fanoušci autopilotů se budou muset obrnit ještě větší trpělivostí.

Ještě před pár lety se přitom zdálo, že právě elektromobilita a autonomní řízení budou posledními hřebíky do rakve sportovních a supersportovních aut. Nicméně těch se aktuálně objevuje více než kdy předtím, i když jejich koncepce prošla zásadní proměnou. I v tomto segmentu je totiž nutné se přizpůsobit emisním regulacím, objemy motorů proto letí dolů, turbodmychadel přibývá.

Navzdory downsizingu ale dnešní vozy dosahují citelně vyšších výkonů, než jaké bylo možné ještě před pár lety očekávat u vrcholných derivátů sportovních automobilek. Nevěříte? Stačí pohled zpátky do roku 1995, kdy bylo světu představeno Porsche 911 Turbo generace 993. Tedy výkonový vrchol značky z Zuffenhausenu, který pod zadní kapotou ukrýval 408 koní.

Před více než dvěma dekádami tak bylo Turbo nejen na firemním vrcholu, dnes vám 400 koní na oslnění publika nestačí. Ostatně tímto výkonem disponuje „běžné” Porsche 911 Carrera S a k dispozici jej má i Audi RS3. Pokud tedy chcete deklasovat zbytek světa a zároveň zůstat u této automobilky, musíte sáhnout po verzi GT2 RS disponující 700 koňmi.

O Porsche ale dnes řeč nebude, středobod našeho dnešního článku se bude točit právě okolo onoho výkonu 400 koní. Zajímalo nás totiž, jaký je momentálně nejlevnější sériový automobil, který dokáže tuto metu překročit a zároveň být praktickým vozem pro každý den. Ze hry jsou tak všechna kupátka a kabriolety a s nimi třeba i Ford Mustang GT, který zadní kola zásobuje výkonem přes 420 koní. Nebo Audi TT RS s rovnými čtyřmi stovkami bujných ořů.

Pokud zůstaneme u značky se čtyřmi kruhy ve znaku, musíme postoupit až na úroveň Audi RS4 se 450 koňmi. Kombi ještě českou cenu nemá, za spřízněné kupé RS5 ale budete platit 2 254 900 Kč. A to je ještě více než za sedan BMW M3, jehož 431 koní vás vyjde na 2 119 000 Kč (kupé M4 s identickým stádem pod kapotou vychází na 2 147 600 Kč.

Přesunout se můžeme k Mercedesu, v jehož případě E 43 AMG disponuje 401 koňmi. Nastavenou laťku tak překonává jen o chlup, ale přece, navíc s cenou 2 020 700 Kč. Máme tedy vítěze? Ne tak docela, jsme teprve na začátku hledání. Nahlédnout přitom můžeme i k Porsche, v jehož případě zadání nejlevněji splňuje Panamera 4S (440 koní) za 3 180 000 Kč.

Zapomenout pak nesmíme ani na Volvo, v jehož případě sice dvoulitrovému čtyřválci napomáhá elektromotor, nicméně detaily v tomto směru nejsou součástí zadání. Máme zde tedy 407 koní, jež vás vyjdou na 1 795 900 Kč. To je prozatím nejnižší suma, nicméně ani tentokráte nejde o konečnou, zamířit musíme také k Alfě Romeo, Cadillacu či Jaguaru.

U italské automobilky Giulia QV s 510 koňmi pod kapotou vyjde na 2 065 600 Kč, Američané si ATS-V cení v Evropě na 74 900 Eur, tedy přibližně na 1 934 000 Kč. V případě Britů pak musíte sáhnout po modelu osazeném přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem, F-Type vychází na nemalých 3 186 656 Kč.

Můžeme tedy zlaté vavříny přiřknout Volvu? Kupodivu nikoliv, existuje zde ještě jeden vůz, který je ještě lákavější nabídkou, bohužel u nás již od loňska nedostupnou. Jak již tušíte, jde o Infiniti, konkrétně pak o model Q50 osazený přeplňovaným třílitrovým šestiválcem. Ten byl totiž naladěn na 405 koní, zadání tedy splňuje.

Tuzemskou cenu s ohledem na absenci značky na českém trhu nemáme, nicméně na německém trhu tento vůz vychází na 55 550 Eur (1 434 500 Kč). To je vskutku lákavá suma, kterou u našich sousedů nepřekoná ani S90 T8, neboť zaplatit za něj musíte 69 240 Eur (1 788 000 Kč). A u nás se jí nevyrovná ani Audi RS3, které je jako Sportback s pěticí dveří začíná jen pár tisíc pod hranicí 1,5 milionu Kč.

Na Q50 je přitom lákavá nejen cena či výkon, ale také fakt, že jde o sportovně laděný sedan s pohonem zadních kol. Puristům možná sice bude vadit sedmistupňový automat, ovšem jsme v Evropě a ve vyšším segmentu, kde se manuály již příliš nenosí - byť třeba takové M3/M4 s touto převodovkou pořídit můžete, tak jako Alfu Romeo Giulia QV.

Jak je vidět, výkon přes 400 koní už dnes není nic až tak výjimečného ani u praktických aut. Valná většina takto výkonných vozů dokonce umožní nejen sportovní jízdu, ale také odvoz dětí do školky a převoz předvíkendového nákupu. Úplně nejlevnější cesta k takovému autu je nám přímo v České republice zapovězena, do Německa to ale zase tak daleko nemáme...

Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 1 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 01Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 2 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 02Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 3 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 03Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 4 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 04Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 5 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 05Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 6 - 2016 infiniti q50 prvni ofic 06
Infiniti Q50 osazené třílitrovým šestiválcem může nabídnout 405 koní...

Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 7 - 2016 infiniti q50 prvni zive 01Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 8 - 2016 infiniti q50 prvni zive 02Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 9 - 2016 infiniti q50 prvni zive 03Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 10 - 2016 infiniti q50 prvni zive 04Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 11 - 2016 infiniti q50 prvni zive 05Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 12 - 2016 infiniti q50 prvni zive 06Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 13 - 2016 infiniti q50 prvni zive 07Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 14 - 2016 infiniti q50 prvni zive 08Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 15 - 2016 infiniti q50 prvni zive 09Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 16 - 2016 infiniti q50 prvni zive 10Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 17 - 2016 infiniti q50 prvni zive 11Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 18 - 2016 infiniti q50 prvni zive 12Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 19 - 2016 infiniti q50 prvni zive 13Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 20 - 2016 infiniti q50 prvni zive 14Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 21 - 2016 infiniti q50 prvni zive 15Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 22 - 2016 infiniti q50 prvni zive 16Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 23 - 2016 infiniti q50 prvni zive 17Tohle je nejlevnější praktické auto s více než 400 koňmi, které lze koupit v Evropě - 24 - 2016 infiniti q50 prvni zive 18
...za necelý milion a půl. Jde tedy o nejlevnější vůz v Evropě, který výkonem překonává hranici čtyř set koní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše