Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je první titanové auto na světě. Má 679 koní, stojí 80 milionů Kč
10.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Za nemalé finance dostanete originální a unikátní karoserii s 0,5 mm tenkými panely. Pod ní se skrývá přeplňovaná V8 z Corvette .
Automobilka Icona vám nejspíše nebude zcela neznámá, přestože v poslední době příliš rozruchu nenadělala. Nejvíce se činila v roce 2013, kdy světu odhalila svou prvotinu s názvem Vulcano. O její pohon se měl starat atmosférický motor V12 ve spolupráci s elektrickou pohonnou jednotkou, celkově mělo být k dispozici 950 koní při hmotnosti 1 595 kg. Zrychlení na stovku se tak dle sdělení firmy odehrálo za 3 sekundy, nejvyšší rychlost byla stanovena na 348 km/h.
Za uplynulé tři roky však Icona udělala pořádný úkrok stranou, přičemž je otázkou, co za ní skutečně stálo - zda neschopnost převést sliby do reality či naopak zkušenosti z vývoje, jež značku přiměly ke změně. Ať už je ale skutečnost jakákoliv, výsledkem je nové provedení Vulcano Titanium. To je vůbec prvním vozem na světě, k jehož výrobě byl v hojnější míře než dosud použit titan.
Podrobnosti značka prozatím nezmiňuje, nicméně dodává, že vysochat karoserii z titanu a karbonových vláken zabere 10 000 hodin ruční práce. Některé panely jsou přitom pouze 0,5 milimetru tenké, což se nakonec podepsalo na zachování výše zmiňované hmotnosti 1 595 kilogramů. Bylo však zapotřebí i dalších „obětí“, Vulcano přišlo o elektrickou část svého pohonu.
Namísto dvanáctiválce a elektromotoru pod kapotou najdeme 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1 minulé generace. Ten byl dále upraven legendárním Claudiem Lombardim, někdejším inženýrem Ferrari a šéfem závodní stáje italské automobilky. Produkovat tedy prý může klidně přes 1 000 koní, zatím však byl jeho potenciál lehce umravněn.
Produkční varianta bude zpočátku naladěna na 679 koní a 843 Nm točivého momentu, což vozu dovolí zrychlit z klidu na stovku za 2,8 sekundy a na dvoustovku za 8,8 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na 354 km/h, původně udávané hodnoty tedy byly i navzdory pohonné jednotce s menším počtem válců překonány.
Osmiválec byl přitom posunut co nejblíže ke středu vozu za přední nápravu, aby bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti. O přenos výkonu na zadní kola se pak stará šestistupňový automat s pádly pod volantem, zatímco zastavení dostaly na povel karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.
Dále můžeme zmínit 20palcová přední a 21palcová zadní kovaná kola, které jsou obuty pneumatikami Pirelli P Zero. Uvnitř Icona Vulcano profituje z karbonových dekorů, jenž jsou spárovány s kůží Poltrona Frau a Alcantarou. Nechybí ani dvojice digitálních displejů, z nichž ten suplující přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce.
Uprostřed středové konzole trůní ještě větší tablet, kterému dělají společnost tlačítka v leteckém stylu. Na ten ostatně Icona odkazuje velmi často, karoserie navržená Saumelem Chuffartem byla totiž inspirována rychlostním speciálem Blackbird SR-71. Vnějšek ale již probraný máme, v interiéru pak musíme zmínit ještě skořepiny od Sabbeltu.
Závěrem jen dodáme, že Vulcano Titanium čeká výstavní premiéra od 1. do 3. září na britské přehlídce Salon Privé Concours d'Elegance. Zde si přitom trojice šťastných zájemců bude moci dvoumístné kupé rovnou objednat, za vůbec první titanové auto na světě však musí zaplatit minimálně 2,5 milionu liber (cca 79,84 milionu korun).
Pro značku Icona bude zmiňovaná show vyvrcholením šestiletého úsilí, oslavy ovšem kazí jedna smutná událost. Před pár dny zemřel zakladatel firmy Giovanni Forneris, který svou kariéru odstartoval v designovém centru Fiatu, než začal pracovat pro známé italské karosárny Michelotti a Giugiaro.
V roce 1978 pak založil společnost Cecomp Spa, která se po dlouhá desetiletí specializovala na výrobu konceptů pro Lancii, Maserati či Toyotu. Od roku 2010 pak tato firma touží proniknout mezi skutečné automobilky, k čemuž jí měla pomoci právě značka Icona. Tu nyní povede Giovanniho syn Gianluca.














































Icona Vulcano Titanium je prvním autem na světě z titanu. Pod originální karoserií skrývá 679 koní, za jeden ze tří kusů zaplatíte 80 milionů korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
dnesPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nejčtenější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
5.8.2025Do dražby jdou zabavená superauta dvou podvodníků, obrali důvěřivé lidi o 1,2 miliardy Kč právě s jejich pomocí
6.8.2025Podoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
6.8.2025Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
6.8.2025Ani 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
6.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva