Reklama

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají

Šílenství kolem SUV zachvátilo starý kontinent v plné síle a podléhá mu jedna automobilka za druhou. Tyto se drží stranou a držet dále chtějí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají

1.2.2018 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Šílenství kolem SUV zachvátilo starý kontinent v plné síle a podléhá mu jedna automobilka za druhou. Tyto se drží stranou a držet dále chtějí.

SUV a s nimi spřízněné crossovery jsou momentálně segmentem, který se může těšit největšímu zájmu zákazníků. Dle jednoho z šéfů Kie za tím stojí změna vnímání podstaty těchto aut. Zatímco před deseti lety bylo typickým zástupcem této kategorie robustní Mitsubishi Pajero s dieselem pod kapotou, v podstatě užitkově zaměřené auto, dnes je s vyšší stavbou karoserie spojena prestiž. Za tu také lidé připlácejí, což se pochopitelně odráží na maržích výrobců, kteří na vozech tohoto typu vydělávají více než na jiných.

Kombinace vysokého zájmu a vysokých marží pochopitelně žene do tohoto segmentu stále více modelů. Aktuálně tak SUV nabízí prakticky každá mainstreamová automobilka a nebrání se jim ani ty úzkoprofilové. SUV si tak nějaký ten pátek můžete koupit i u Bentley, brzy jej nabídne konkurenční Rolls-Royce, Lamborghini má svůj Urus a rivalové od Ferrari ho chystají též. Situace zašla dokonce tak daleko, že i Lotus, automobilka postavená kolem ideálu minimálních rozměrů a hmotnosti, míří do tohoto segmentu též.

Co tedy dělat, když nejenže nestojíte o SUV, ale odmítáte je až do té míry, že byste nejraději zakotvili u značky, jež je vůbec nenabízí?Aktuálně již nemáte příliš na výběr, zvláště pak v Evropě. Počítat přitom musíte s velmi omezenou praktičností, neboť vesměs jde o dvoumístné sporťáky. S tím pak souvisí i cena, která povětšinou šplhá do astronomických výšin - výjimky pod milion jsou tu pouze tři, ve všech ostatních případech počítejte s minimálně sedmimístnou cifrou.

O které výrobce tedy jde? Jejich seznam najdete dle abecedního pořádku níže, včetně fotek vybraných vozů z jejich nabídky. Někdy navíc ani nebylo nutné cokoli vybírat, protože jejich nabídka se často omezuje na jediný model. A to je - krom slibů samotných firem - i další důvod, proč s těmito značkami ani do budoucna nemůžeme v segmentu SUV počítat.

Ariel

Hned první jméno na seznamu je trochu sporné. Ariel totiž má sice v nabídce otevřený Atom, zároveň však nabízí i model Nomad. Ten by přitom již definicím crossoveru mohl odpovídat, zábavu totiž slibuje na silnici i mimo zpevněný asfalt. Kvůli tomu ostatně dostal vyšší světlou výšku než sourozenec a také jiné obutí. Dokonce tu máme i náznak karoserie. Nicméně pokud by již Nomad křížencem byl, pak mezi buggy a sporťákem, SUV v tomto autě nevidíme. Proto Ariel nemusíme ze seznamu vyškrtávat.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 1 - Ariel Nomad nova sada 13Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 2 - Ariel Nomad nova sada 14Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 3 - Ariel Nomad nova sada 19

Bugatti

Automobilkou z Molsheimu jsme se v tomto ohledu zabývali nedávno. Přitom jsme naznačili, že v jejím případě nejspíše na SUV nikdy nedojde, a to kvůli nabídce omezující se vždy jen na jeden model. A jelikož Chiron bude v produkci ještě nějakých sedm let, je otázkou, jaké zákaznické trendy budou převládat v polovině příští dekády. Přijde-li na mnohými avizovaný rozmach elektromobility, budou u toho spíše aerodynamičtější karoserie, než ty s vyšším podvozkem i střechou.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 4 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 48Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 5 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 49Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 6 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 50

Caterham

Máme zde první „podmilionovou“ nabídku, základní Caterham Seven 160 vyjde již na 17 495 GBP (503 900 Kč). Je ovšem třeba dodat, že jakkoliv je toto provedení působivé, po čase vám začne připadat pomalé. Posun směrem k akceleraci z klidu na stovku za 5 sekund u modelu Seven 270 stojí dalších 130 tisíc korun, přičemž i nadále musíte počítat s poměrně úzkou kabinou a zavazadelníkem tak akorát na svačinu a helmu.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 7 - Caterham nove modely 2015 01Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 8 - Caterham nove modely 2015 05Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 9 - Caterham nove modely 2015 07

Koenigsegg

Od relativně levného Caterhamu se přesuneme do extraligy, švédský Koenigsegg vás totiž naopak přijde na několik desítek milionů korun. Momentálně má přitom výrobce k dispozici pouze model Regera, který se obejde bez klasické převodovky, ačkoliv pod kapotou netrůní pouze přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ale také několik elektromotorů. Agera RS je totiž již vyprodána, stejně jako One:1. První zmíněný vůz ale dostane za pár let nástupce, přičemž SUV to rozhodně nebude.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 10 - Koenigsegg Regera TG nova sada 04Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 11 - Koenigsegg Regera TG nova sada 05Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 12 - Koenigsegg Regera TG nova sada 06

McLaren

Ve vyšších cenových sférách zůstaneme i nadále, byť třeba základní McLaren 540C lze pořídit již od 128 055 GBP (3 688 100 Kč). Počítat přitom i nadále můžete s 3,8litrovým osmiválcem twin-turbo, jehož výkon se otiskl do názvu vozu a který zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak přesahuje magickou třístovku. Mimo to se 540C chlubí klasickým podvozkem s vinutými pružinami, pročež je přímočařejší než sourozenci.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 13 - McLaren 540C prvni sada 02Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 14 - McLaren 540C prvni sada 03Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 15 - McLaren 540C prvni sada 04

Morgan

Naše dnešní poslední zastávka u Britů je spojena se značkou, která má ve své nabídce i tříkolku 3Wheeler. Právě ten je dalším vozem, který lze pořídit pod milion korun, konkrétně přitom startuje na sumě 25 950 GBP (747 400 Kč). Jde sice o částku bez daně, i po jejím přičtení se ale pod danou laťku vejdete. Nicméně musíte počítat s tím, že za deště jste namydlení, na suchu vás pak 3Wheeler zasype problematickými zážitky pramenícími z jeho tříkolové konstrukce.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 16 - Morgan 3 Wheeler Gulf Edition 01Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 17 - Morgan 3 Wheeler Gulf Edition 02Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 18 - Morgan 3 Wheeler Gulf Edition 04

Pagani

Oficiálně si aktuálně u italské automobilky nemůžete pořídit vůbec nic, Huayra je vyprodaná jako kupé i Roadster a Zonda již nějaký ten pátek není v prodeji. Nicméně pokud máte více peněz než strýček Skrblík, Horacio Pagani vám velmi rád nějakou postaví i se zakázkovými panely karoserie či specifickým čalouněním. A pokud máte kapsu opravdu naditou, můžete klidně počítat i s navýšením výkonu až někam k osmi stovkám koní.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 19 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 01Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 20 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 02Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 21 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 03

Smart

Jsme ve finále, a to u nejlevnějšího a zároveň nejpraktičtějšího vozu. Smart ForFour totiž zvládne odvézt i čtyři dospělé a pár jejich tašek, přitom v základním provedení osazeném litrovým tříválcem o výkonu 71 koní vychází na 299 500 Kč. Model ForTwo startuje ještě o deset tisíc korun níže, sveze však pouze dvojici pasažérů. Ti si zároveň mohou dopřát i vyšší výkon, elektromotor či dokonce volné nebe nad hlavou, v tu chvíli ale mohou základní ceny i více než zdvojnásobit. Dodejme, že Smart svého času o SUV uvažoval a dost možná by se k němu i dnes rád vrátil. Nedostatečný odbyt stávajících modelů ale činí další rozšiřování nabídky v tuto chvíli nepravděpodobným.

Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 22 - Smart ForTwo 2015 oficialni sada 04Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 23 - Smart ForTwo 2015 oficialni sada 05Tohle jsou poslední značky aut, které v Evropě nenabízí SUV. A ani ho nechystají - 24 - Smart ForTwo 2015 oficialni sada 06

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše