Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear s novými moderátory měl být propadák, ale není, chválí ho tisk i diváci
18.6.2019 | Petr Prokopec
Už volba nových moderátorů vzedmula vlnu negativních ohlasů a Top Gearu rázem začali mnozí předpovídat rychlý konec. Na ten to ale nyní nevypadá, první epizodě 27. série je vyčítána nanejvýš neoriginalita.
Přeobsazování rolí není v showbyznysu nic nového. Ostatně stačí vzpomenout, kolik různých agentů 007 už jsme tu měli. Jen u Jamese Bonda však setrvávat nemusíme, posvítit si můžete třeba i na populární komiksy. Také Batmana již hrálo několik herců, stejně jako Hulka. Prakticky pokaždé byl výběr nového představitele kritizován, v případě netopýřího muže Bena Afflecka byly dokonce sepisovány petice za jeho odvolání. Studio ale vydrželo a ve výsledku byl Affleckův výkon jedním z největších kladů snímků Batman vs. Superman.
Proč o tom ale vůbec mluvíme? Jak nejspíše již tušíte, důvodem je sedmadvacátá série Top Gearu, která se představila v novém složení. Respektive ve staronovém, neboť s Chrisem Harrisem se v nejznámějším motoristickém pořadu na světě již nějaký ten pátek setkáváme. Paddy McGuinness a Andrew „Freddie“ Flintoff jsou ovšem nováčky. Navíc takovými, kteří velké nadšení nevzbuzovali - jeden je komediantem, druhý bývalým hráčem kriketu. S auty pak sice do styku dříve přišli, automobiloví žurnalisté to ovšem zdaleka nejsou.
Od návratu Top Gearu tedy vlastně nikdo moc neočekával, každý víceméně jen počítal s tím, že koukne na první epizodu, která jen potvrdí, jak moc je vše špatné, a tím za pořadem udělá definitivní tlustou čáru. Nicméně realita nemůže být odlišnější, média i diskuzní fóra tak již hezkých pár hodin zaplavují pouze pozitivní recenze. „Překvapení: Nové složení moderátorů Top Gearu funguke velmi dobře,” píší například britský Car Throttle a lidé v reakci na to téměř bezvýhradně přikyvují. Další, nejen britská média se přidávají, narazit na ryze negativní komentář je obtížné.
Chválena je hlavně chemie mezi třemi moderátory, která prakticky ihned po pár minutách dá dokonce zapomenout na ty nejlepší momenty s Harrisem a Mattem LeBlancem. Samozřejmě, na úrovni Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye nová trojice není. To ale ve výsledku nemusí být něco špatného. Původní parta se sbližovala několik let a zafixované máme její interakce až z posledních sérií, kdy již Top Gear byl globálním fenoménem. Pokud si ale pustíte první série, do značné míry budete zděšeni. Nejen daleko horší kvalitou obrazu, ale především tím, kterak mnohé vtípky mezi protagonisty nefungují.
Je však otázkou, zda nová trojice vůbec může vrátit Top Gear na vrchol. Díky omlazení moderátorského tria bezesporu dojde k oslovení nového publika, to staré by pak nemuselo úplně vymizet. Problémem však je, že je tu The Grand Tour a bezpočet dalších motoristických pořadů, na které dnes můžete koukat kdykoliv a kdekoliv. Konkurence je tak větší než kdy předtím, stejně jako předsudky, jež lidé vůči McGuinnessovi a Flintoffovi mají.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, stejně jako na čísla spojená se sledovaností. Co se obsahu týče, v rámci první epizody došlo na návrat ke kořenům. Moderátoři dostali každý čtyři tisíce liber (cca 114 850 Kč), za které si měl pořídit auto co nejbližší svému prvnímu vozu. McGuinness tak skončil ve Fordu Escort druhé generace, Harris v původním Mini a Flintoff v Porsche Boxster.
Trojice se pak se svými vozy vypravila do Etiopie, což sice není příliš originální, nicméně epických výletů do Afriky není nikdy dost. Zvláště když jsou takto zábavné. Je tedy nutné uznat, že Top Gear se staronovým složením vykročil pravou nohou. Ostatně první epizodu můžete shlédnout a přesvědčit se o tom sami. Jen se připravte na to, že angličtina McGuinnesse a Flintoffa je typicky britská - někteří to ocení, jiní méně...
Staronové složení Top Gearu se vypravilo se svými prvními vozy do Etiopie...
...kromě toho došlo i na rozstřel Ferrari 488 Pista a McLarenu 600LT
Zdroje: Car Throttle, britský tisk
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 9 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 10 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva