Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je čínská opulence, 8 Mercedesů S Pullman s nápisem Dynastie 1000
19.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Číně je všechno velké. Je to velká země s velkou zdí a opravdu velkým počtem obyvatel. A potrpí si také na velké množstvích velkých aut.
Připusťme, že Mercedes třídy S dnes není vozem, jehož spatření by znamenalo druhé Vánoce. Prodává se na poměry své třídy a ceny velmi dobře, navíc už ve spoustě generací, takže je na silnicích poměrně pravidelným zjevem. Jenže není eSko jako eSko - už třeba námi kdysi testovaná verze S 63 AMG není ničím obvyklým a to jsou tu ještě varianty jako Mercedes-Maybach S a především Mercedes-Maybach Pullman.
Zejména ta poslední jmenovaná je opravdovou raritou. Je to velmi drahý a ještě luxusnější stroj pro nejnáročnější a nejbohatší klienty Mercedesu a můžete se označit za šťastné, pokud jste v životě viděli byť jen jeden. Na přiložených fotkách jich ale můžete vidět hned osm a nejsou to záběry z továrny třícípé hvězdy.
Pravda, jde o starší generaci W140, to jim ale na výjimečnosti vůbec nic neubírá, pro leckoho to bude přesně naopak. Dá se tušit, že takovou skvadru Mamutů (tak se generaci W140 dodnes říká) si nemohl koupit jeden člověk, pokud to není brunejský sultán a ten jím v tomto případě opravdu není. Stopy v takovém případě mohou vést na Blízký východ, do Ruska nebo Číny a právě třetí možnost je správná. A dodává pohledu na tyto vozy ještě trochu více koření.
Auta zakoupila šanghajský úřad pro mezinárodní vztahy a koupil jich hned 11, protože... co kdyby najednou přijelo 11 státních návštěv. Asi se to nikdy nestalo, ale v Číně mají rádi všechno velké, a tak si pořídili velkou flotilu velkých aut ve vskutku neskromném provedení.
Nebylo ale zase tak neskromné. Verze Pullman byl běžněji vybavovány šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, tato objednávka byla Mercedesem dodána na sklonku výroby generace W140 (v roce 1998) „pouze” s technikou Mercedes S 500L s pětilitrovým osmiválcem. Ten nabízel výkon 240 kW (326 koní), který vozu přes přítomnost pouze čtyřstupňového (později i pětistupňového) automatu zajišťoval akceleraci na stovku za 6,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Verze Pullman je ale ještě o metr delší, má na celkem na délku obdivuhodných 6 123 mm a jistě bude také těžší. Jak rychle jede s pětilitrovým osmiválcem ale nevíme.
Co víme, je, že vozy byly v Číně dále dovybaveny, aby nabízely opravdu maximální přepych. Firma Jinjiang Automobile Service dále upravila interiéry, přidala mj. ledničku a televizi a také vozy obdařila nápisem DYNASTY 1000 fontem používaným Mercedesem. To zřejmě aby všem bylo jasné, že kolem nich neprojíždí jen tak někdo...
Proč o těchto autech mluvíme? Je to pozoruhodný pohled, tolik špičkových eSek naráz se vážně nevidí. Pochopitelně, neobjevily se jen tak, 8 z původních 11 kusů totiž zůstalo až do letoška v majetku úřadů, které je nyní rozprodaly. Bohužel po jednom, takže tuhle hezkou flotilku už nikdy pohromadě neuvidíme, ostatně ceny nebyly s ohledem na relativně nízkou kilometráž (obvykle pár desítek tisíc km) nízké - v aukci se vozy prodaly v přepočtu za 1,8 až 2,3 milionu Kč. Podívejte se na ně, stojí to za to...





























Jestli správně počítáme, je má těchto 8 aut na délku skoro 50 metrů, vskutku pěkná flotila...
Zdroj: Autohome China přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
