Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta
9.10.2018 | Petr Prokopec
Mnozí si stěžují, že automobilky dnes přichází se stále tuctovějšími modely a doby skutečně zajímavých aut jsou dávno pryč. Když pak ale onen vytoužený model přijde, stejně ho nekupují.
Od svého příchodu na trh je Kia Stinger chválena odbornou i laickou veřejností. A na českém trhu se neprodává úplně špatně. Od počátku roku bylo prodáno již 40 exemplářů, tedy jen o chlup menší množství než Alfy Romeo Giulia. Italská značka má přitom mnohem lepší zvuk, a tak by se dalo čekat, že si povede mezi dražšími modely střední třídy citelně lépe.
Jenže to je Česká republika, která má na světovém trhu prémiových aut váhu asi jako Monako v případě těžby uhlí. Když se podíváme na celou Evropu, je Stinger mimořádně okrajovou záležitostí - loni oslovil v druhé polovině roku jen 1 143 lidí a letošních 2 742 prodaných exemplářů velkou díru do světa též nepředstavuje. V USA jsou prodejní čísla vyšší, vzhledem k velikosti tohoto trhu a tamnímu významu Kie je ale 11 624 prodaných vozů pořád jen kapkou v moři. Například konkurenčního BMW 3 se jen v Evropě i na sklonku jeho životního cyklu prodává až přes 10 tisíc kusů za měsíc.
Není tedy divu, že Kia v tuto chvíli varuje, že první generace Stingeru může být zároveň tou poslední, o nástupci stále není rozhodnuto. Na autosalonu v Paříži o tom promluvil designér značky Gregory Guilliame: „Je ještě příliš brzy na to, abychom mluvili o příchodu nástupce. Jakkoliv naše společnost chápe, že jde o objekt budující image značky, tento vůz stále musí být ekonomický úspěšný. Prorazit však s takovým autem v Evropě je velmi obtížné. Lidé z marketingu o tom vědí již od počátku, přesto do marketingu pumpují další peníze. Uvidíme tedy časem, zatím je moc brzy, ale Amerika potřebuje objem. Tam musí tohle auto prodávat,“ uvedl Guilliame.
Designér korejské automobilky přitom dodává, že právě ve francouzské metropoli se během jízdy v modelu Stinger dočkal nadmíru pozitivních reakcí hlavně od dětí. To je dle něj hodně důležité, neboť v podstatě jde o potenciální budoucí zákazníky značky, které by ono setkání mohlo při jejich budoucím rozhodování ovlivnit. „Pro Kiu tedy bylo to nejlepší, co mohla udělat, že Stinger pustila do produkce.“
Nicméně ani tyto pozitivní reakce zjevně nestačí a jelikož lidé začínají auta tradičních tříd kupovat stále méně na úkor a SUV a odvozených crossoverů, začíná být pravděpodobné, že Stinger ve druhé generaci již nedorazí. Pokud se tak skutečně stane, bude jasným důkazem, že si zajímavá auta prostě nezasloužíme.
Při příští prezentaci nového modelu té či oné značky s nudným designem, tří- nebo čtyřválcovým motorem a pohonem předních kol budou mnozí žbrblat, že by to měla být atraktivní zadokolka s šestiválcem. Kia takové auto nabízí, 2 742 prodaných aut v letošním roce ale jasně ukazuje, že jej v Evropě skoro nikdo nekupuje. A to jsou v prodejních číslech i skromnější varianty včetně těch dieselových, které by mohly okouzlit i mnohem širší publikum, bohužel...
Kia Stinger se sice v ČR prodává relativně dobře, v rámci celé Evropy je to ale propadák. Není tak divu, že Kia dosud nerozhodla o příchodu nástupce a obáváme se, že kladně v jeho případě ani nerozhodne
Zdroj: Which Car
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam