Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Wolfgang Hatz stál nejen u návratu Porsche do Le Mans, ale možná také u podvodu s emisemi. Přesto se mu daří dobře, má úžasnou kolekci hlavně 911.
Po propuknutí kauzy Dieselgate začala u koncernu Volkswagen manažerská variace hry „škatulata, hýbejte se“. Část lidí kvůli skandálu sama rezignovala, jiní byli odejiti, další museli zaujmout nové posty. Celá tato rošáda vykrystalizovala ve zcela nové vedení i jeho novou strukturu, neboť minulostí je nejen značná centralizace, ale také šéf VW Group Martin Winterkorn. Jak jsme ovšem uvedli na počátku letošního roku, špatně se rozhodně nemá, i když přinejmenším morální odpovědnost za celý naftový průšvih nese.
Mezi další, jenž si po propuknutí aféry sbalili věci a vyklidili pracovní stůl, patří Wolfgang Hatz. Ten v září 2015 zastával mezi nejvyšším vedení Porsche post šéfa pro výzkum a vývoj, přičemž četných úspěchů dosáhl hlavně na poli motorsportu. Právě díky němu se totiž značka z Zuffenhausenu vrátila do Le Mans, kde pro letošek vyhrála již třetí čtyřiadvacetihodinovku za sebou. Mimo to Hatz osobně pracoval i na silničním Porsche 911 GT3 RS či GT2 RS, odpovědný byl ale za všechny nové modely automobilky, které v posledních letech přišly - a nebo ještě budou přicházet - na trh.
Při pohledu na toto resumé by si jej koncern měl nejspíše hýčkat, nikoliv přijímat jeho rezignaci. Nicméně Hatzovi vaz zlomily jeho předchozí aktivity, kdy byl šéfem vývoje pohonných jednotek celého koncernu VW. Pod palcem měl tedy oddělení, kde vše propuklo a je možné i velmi pravděpodobné, že o podvodném softwaru věděl. S jistotou to ale netvrdíme, ostatně o Hatzovo možné zapojení do Dieselgate je tu spíše pozoruhodnou souvislostí.
Středobodem dnešního článku je několik snímků, které zaplavují internet. Jejich autorem je jeden z majitelů modelu 918 Spyder, tedy jistě vážený zákazník Porsche, který se s Hatzem zná a osobně jej navštívil. Při té příležitosti vyfotil jeho garáž, v níž vidíme řadu skvostů. V prvé řadě bílé Porsche 911 R, tedy „analogové” kupé s čtyřlitrovým motorem o výkonu 500 koní a manuální převodovkou objednal v zakázkové bílé barvě. Ta dokonce nese označení Hatz White, i když někomu se možná bude jevit jako šedá, jíž nosila jiná edice Sport Classic.
Není to ale zdaleka jediný zajímavý vůz z jeho kolekce. Vedle stojící 911 Turbo Cabriolet zase tak neoslní, dále ale na snímcích vidíme zelenou původní 911 R, dvě 911 generace 930 nebo také červený roadster 356. A je otázka, co všechno ještě Hatz vlastní.
Že jde o jeho vozy, je nepochybné. Podívejte se už na ty registrační značky s písmeny WH nebo na onu zelenou 911 R . Ta se objevila v dokumentárním filmu „100 Porsches and me”, kde je předávána přímo Wolfgangu Hatzovi. Navíc autor fotek pravidelně zveřejňuje snímky své 918, v níž jej svezl i Nico Rosberg. To nebude jen tak někdo, kdo by na webu vykládal nesmysly.
Pochopitelně, Hatzovi jeho vozy nezávidíme - naopak nepochybujeme, že je to nadšenec a tato krásná auta prý pravidelně řídí. To je skvělé. Pro leckoho ale bude jistě poněkud kontroverzní vidět, že člověk, který opět minimálně v morální rovině snad více než kdo odpovídal za vývoj oněch problematických motorů TDI, není na rozdíl od některých svých kolegů hnán k odpovědnosti za skandál, který Volkswagen stojí miliardy a užívá si předčasného důchodu s auty v ceně v řádu minimálně desítek milionů Kč.
Názor si na to udělejte sami. My dodáme, že před nástupem ke koncernu působil Hatz také u značek Fiat, Opel či BMW. U mnichovské automobilky přitom stojí za vznikem přeplňovaného čtyřválcového motoru S14, jenž poháněl BMW M3 E30. Profesionální kariéru má tedy více než slušnou, stejně jako je radost pohledět do jeho garáže...
Wolfgang Hatz ani po nuceném odchodu od Porsche na buben rozhodně nepřišel
Autor snímků je majitelem Porsche 918, ve kterém ho svezl i Nico Rosberg.
I proto má do Hatzovy garáže přístup
Zdroj: Zalasin@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz