Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tušíte, kolik dnes mají najeto nejvíce ojeté Tesly S? A kolik mohou najet za rok?
13.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Obavy z omezeného dojezdu trápí řadu zájemců o elektromobilitu, majitel této Tesly mezi nimi ale určitě nebyl. Najel toho za dva roky vážně spoustu.
Píšeme-li o elektromobilech, častým tématem jsou otazníky nad jejich dojezdem a problematickou rychlostí doplnění energie. Udávané dojezdy jsou minimálně v evropském prostředí nereálné, i kdybyste jeli s nohou lehkou jak pírko, natož kdybyste využívali byť je větší části dynamiky, kterou některá elektrická auta skýtají.
Podobné obavy mají i potenciální zájemci o elektrická auta a nejsou nemístné - kapacita akumulátorů je vzhledem k jejich velikosti, hmotnosti a ceně stále bídná a pokud jsou jakkoli větší, z běžné zásuvky je budete dobíjet něco jako věky. Anglicky se tomu říká „range anxiety”, úzkost z omezeného dojezdu a je opodstatněné třeba i kvůli tomu, že benzín si vezmete na každém rohu klidně do lahve od Coca-Coly, zatímco u elektřiny můžete hledat akorát dobíjecí stanici, kterých je stále zoufale málo. A můžete u nich strávit mládí.
Jediná automobilka, které se podařilo tyto obavy alespoň částečně zmírnit, je Tesla. Její auta sice mají i ve své nejlepší baterie srovnatelné s asi 38litrovou nádrží benzinu, což není moc, ale také už to není nic a při relativně vysoké provozní efektivitě těchto aut se s tím už dá někam dojet. A také alespoň sem tam narazíte na Superchargery, rychlonabíječky, jejichž používání mají navíc stávající majitelé vozů Tesla zdarma. V ČŘ je Supercharger jediný, navíc relativně krátce, takže spása to bude stěží, v Německu je ale situace o mnoho lepší. A právě jeden v Německu provozovaný Model S si dnes vezmeme na paškál - jeho majitel ho sice prodává, z úzkosti z omezeného dojezdu to ale jistě není.
Jen tak pro zajímavost jsme se podívali, kolik dnes mají nejvíce najeto ojeté elektromobily a některé kousky jsou vážně pozoruhodné. Člověk by s ohledem na výše zmíněné neočekával, že někdo s elektromobilem, byť Teslou, najede za rok porci kilometrů srovnatelnou s hodně ježděným konvenčním autem, ale děje se to. A Tento Model S 85 je důkazem.
Od první registrace v listopadu 2014 najel přes 142 tisíc kilometrů, což znamená asi skoro 5 500 kilometrů měsíčně. Víme, že takový nájezd umí Model S ujet se spotřebou přes 31 000 kWh elektrické energie, což dělá průměr 21,75 kWh na 100 km - srozumitelnější optikou je to ekvivalent asi 8,4 litru benzinu 100 km spotřebovaného v konvenčním autě. Rychlému „létání” po Autobahnu taková spotřeba jistě neodpovídá, úplně pomalé jízdě ale také ne. A kdyby s touto spotřebou majitel „tankoval” jen u Superchargeru vždy z prázdného baterie do plné, musel by se tam během dvou let zastavit 365krát. Reálně to jistě musel udělat vícekrát a možná častěji doplňoval energii doma, to nevíme, ale i kdyby to měl dělat denně na po pár desítek minut, nezní to při správném plánování zase tak děsivě.
Nechme ale spekulací o tom, kdy a jak majitel svůj vůz nabíjel. Soustřeďme se na fakt, že s Modelem S lze najet za rok 60 - 70 tisíc kilometrů, i přes časově náročnější a nutně častější doplňování energie. A i přes fakt, že to nemůžete udělat skoro kdekoliv, jako natankovat benzín nebo naftu. Tohle auto navíc není jediná Tesla s proběhem nad 100 tisíc kilometrů v inzerci - najde se jich více, byť žádná další nabízená nejezdila skoro 70 tisíc km za měsíc.
Nabídka auta jako taková moc zajímavá není - je hodně drahé, i když na fotografiích nedokonalé kvality nevidíme velké opotřebován. Výbavy je tu tradičně hromada, žádná Tesla nevyjela z fabriky se „švihadly”, elektrické je i nastavování volantu, ale auto nezvládne Autopilot. Můžete si nicméně nechat tuto funkci zabudovat v mnichovském servise Tesly za 3 500 Eur, tedy asi 95 tisíc korun.
Vůz prý má dvě sady pneumatik a byl velmi dobře udržován. Jedinou otázkou tak zůstává kapacita akumulátorů. Kdyby vás z jakéhokoli důvodu zajímalo Jeho cena je 64 990 Eur, tj. zhruba 1,8 milionu korun. To je vážně vysoká cifra za dva roky starý vůz s takovým nájezdem, věkem neprověřenou odolností a nejasnou životností svého nejdražšího komponentu, který dnes jako nový (v nejbližší verzi 90D) přijde v Německu na 99 720 Eur, tj. 2,7 milionu korun. Ale to je dnes vážně druhotné, zajímavý je onen nájezd...











Tenhle Model S má za sebou přes 142 tisíc km za zhruba dva roky. To je vážně hodně...
Zdroje: Mobile.de, Tesla Forums
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva