Reklama

Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer

Dealeři Ferrari se k zákazníkům chovali vždy svérázně, pánem obchodu chtěli být sami. Nyní můžeme vidět, jak je k takovému jednání motivuje výrobce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer

28.1.2018 | Petr Miler | 38 příspěvků

Dealeři Ferrari se k zákazníkům chovali vždy svérázně, pánem obchodu chtěli být sami. Nyní můžeme vidět, jak je k takovému jednání motivuje výrobce.

Na světě je spousta automobilek a pak je tu Ferrari. Výjimečné není jen tím, že vyrábí jedna z nejrychlejších, nejdražších a nejobdivovanějších aut, od ostatních firem se odlišuje i tím, jak zachází se svými zákazníky. Čekali byste mimořádnou noblesu a servis? Od určité chvíle možná, to ale jen v situaci, kdy patříte mezi vyvolené. Mezi vyvolené samotnou automobilkou, která si sama vybírá, co a za jakých podmínek někomu prodá.

Na jednu stranu je to pochopitelné. Pro Ferrari je to velice příjemná pozice, která mu pomáhá udržovat auru naprosté výjimečnosti a jeho zisky žene do extrémních výšin. Jenže my nejsme Ferrari, nejsme akcionáři Ferrari, jsme automobiloví nadšenci a nanejvýš potenciální zákazníci. A těm už chování automobilky zdaleka tak příjemné není.

Už v případě „běžných” modelů bývá obtížné se k nějakému dostat, alespoň ve chvíli, kdy o něj stojí vícero lidí. Automobilka vás může zkraje zcela odmítnout, pokud žádné Ferrari nemáte. A pokud máte, může vás beztak nutit dokola připlácet za výbavu, kterou nechcete, protože jinak auto dodá dříve někomu jinému. Chce zisk a ten příplatky prostě navyšují, tak proč jej prodávat dříve vám jen proto, že jste přišli první? Money talks, řekli by Američané.

A pokud chcete cokoli výjimečného, objevují se ještě bizarnější případy. Automobilka v minulosti s různými svéráznými zdůvodněními odmítla i jedny ze svých nejváženějších klientů, největší ze sběratelů aut její značky a nic na tom nezměnilo ani jejich písemné žádosti o vzetí na milost, šeky na milion dolarů ani jiné věci, které by jakoukoli jinou firmu přiměly líbat zákazníkovi nohy. Ferrari tyhle věci nedělá, chce být pánem a kupodivu se mu to i mezi dnešní konkurencí daří.

Z čeho se to bere? Jistě z historického odkazu a už prapůvodní snahy Enza Ferrariho vyrábět vždy o jedno auto méně než trh žádá, sám o sobě by ale tento stav nevydržel. Na tom musí automobilka pracovat a jak přesně to dělá, ukazuje únik z prezentace, o kterém už jsme jednou mluvili. Tehdy se ale mezi obrázky nevyskytovalo to, co můžeme vidět nyní.

Ferrari zde hovoří o způsobech výběru zákazníků pro svou nejnovější specialitu, ostrou verzi modelu 488, neboť předem ví, že zájem o ní překoná nabídku. Už teď, kdy auto nikdo neviděl, tak stanoví čtyři kritéria výběru. Abyste si toto auto mohli koupit, musíte splnit nejméně jednu z následujících podmínek:

1) Být milovníci aut této koncepce. Tj. vlastnit 488 GTB a ještě jedno auto s motorem V8 uprostřed.

2) Závodit s Ferrari. Tj. vlastnit některé z okruhových Ferrari řad FXX, Challenge apod.

3) Být součástí zbývající top klientely. Automobilka mluví o „top klientech nezmíněných výše”, definice není zcela zřejmá.

4) Být mezi „ZÁVISLÝMI PLUS”. To je hantýrka Ferrari a o těchto lidech hovoří jako o zákaznících, kteří si už koupili jednu či více speciálních edic a k tomu musí vlastnit i něco z aktuální nabídky značky..

Už to je bizarní, automobilka ale dále hovoří o prodeji 488 GTO (zřejmě GTO...) jako o unikátní příležitosti přetransformovat „ZÁVISLÉ” na „ZÁVISLÉ PLUS”. A to tím, že si majitelé jiných vozů ze speciálních edic koupí ještě další auto ze zbytku nabídky, aby splnili kritéria skupiny „ZÁVISLÍ PLUS” a zasloužili si tak, aby jim výrobce prodal i onu novou specialitu. Automobilka by díky tomu prodala o jedno auto neví.

Jakkoli znovu musíme zopakovat, že je pochopitelné, že se Ferrari snaží dosáhnout této pozice a mít tolik stálých klientů, že jim prakticky všechna vyrobená auta prodá, i když se nebude muset o nic snažit (snažit se tady naopak bude muset zákazník), tohle nám přijde už přes čáru. Hovořit o tom, co všechno musí zákazník splnit, aby mu něco mohlo být prodáno, otevřeně zmiňovat závislost a snahu přetransformovat vážené klienty na ještě více závislé... To nám připomíná praktiky drogových dealerů a ne výrobce aut.

Ferrari by se nad svými procesy mohlo zamyslet a vrátit způsobu prodeje svých aut trochu více přirozenosti. I když některým zákazníkům může toto zacházení přijít zajímavě dobrodružné, víme, že existuje dost takových, kterým se zajídá až natolik, že si Ferrari nekupují právě kvůli tomu. A může se stát, že jednou takových bude více, než Italové budou schopni ustát...

Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 1 - Jak Ferrari vybira zakazniky 01
Kritéria pro výběr zákazníků nového speciálního Ferrari jsou poněkud tragikomická

Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 2 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 01Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 3 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 02Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 4 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 03Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 5 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 04Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 6 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 05Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 7 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 06Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 8 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 07Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 9 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 08Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 10 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 09Únik z prezentace ukázal, jak Ferrari zachází se zákazníky. Jako drogový dealer - 11 - Ferrari 488 GTO 2018 unik 10
Jiné obrázky z téže prezentace už jsme mohli vidět dříve

Zdroj: Drive Tribe

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 38 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše