Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Uniklá webová stránka naznačuje Corvette s motorem uprostřed. Už zmizela
25.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Objevil se střípek indicie, naznačující, že příští Corvette by opravdu mohla mít motor uprostřed. Pořád to jsou ale spíše spekulace než fakta.
Chevrolet Corvette měl vždy motor vpředu. A skoro stejně dlouho, jako je na světě Corvette, existují spekulace o tom, že ta příští už bude mít motor uprostřed. Ne nadarmo mají nejlepší supersporty světa motor uprostřed a Zora Arkus-Duntov, jeden z duchovních otců Corvette, byl také pro tohle řešení. Uprostřed uložený osmiválec se opět dostal do řečí v posledních týdnech a měsících.
„Dokonalý zdroj” webu Car and Driver před několika týdny uvedl, že příští generace Corvette bude mít motor uprostřed. Jak moc tomu věřit, bylo otázkou, nyní ale máme střípek od firmy Katech. Ta donedávna vyráběla motory pro závodní Corvette, takže má k Chevroletu nepochybně blízko. A tenhle střípek by mohl vůz s motorem uprostřed skutečně naznačovat. Je jím webová stránka, na které si můžeme přečíst „C8 Corvette ZR1/Zora” a o řádek níže „2018+ Corvette ZR1/Zora LT5”.
Označení C8 dostane příští generace stoprocentně. Je také pravděpodobné, že bude mít nadcházející Corvette ZR1 motor postavený na tom ve verzi Z06 - a ten má označení LT4. Vylepšená verze by mohla mít označení LT5, ovšem to nemusí vůbec nic znamenat, Chevrolet v kódech motorů velkou kontinuitu nevykazuje. Mnohem víc může naznačit uvedení jména Zora a také to, že stránka, kterou zobrazuje screenshot níže, už neexistuje.
Kromě toho jsou tu starší fakta, která nelze pominout. Patří k nim zachycení záhadného prototypu, který měl téměř jistě motor uprostřed, dále fakt, že zlatý sporťák s rysy Corvette, který byl na webu Katechu, nevidíme prvně. Mohli jsme ho zahlédnout na nástěnce designérky Chevroletu Christine Park vloni na jaře.
Víme také, že Chevrolet si zaregistroval označení Zora a ZR1, a že do továrny Bowling Green v Kentucky, kde se Corvette vyrábí, GM aktuálně investuje 290 milionů dolarů, tedy asi 7,1 miliardy korun. Necelá půlka z této sumy má být určena na modernizaci výroby a pochybujeme a jde o dost velkou částku na nějakou drobnou změnu výrobních postupů, které si obvykle nová generace vozu stejné koncepce vyžaduje.
Další věcí, která nahrává spekulacím, je, že 659 koní je v případě Corvette podle některých zdrojů blízko maxima toho, co můžou pneumatiky auta se zadním náhonem a motorem vpředu přenést na asfalt. Jistě, jsou tu i silnější auta se stejnou koncepcí, ale není jich moc, nebývají to sériové produkty a když už, nejsou to vysloveně sporťáky. Třeba Hellcaty jsou výrazně těžší než Corvette, což trakci pochopitelně pomáhá.
Zapadá to pěkně, ale spekulace o Corvette s motorem uprostřed jsou pořád jen spekulace. Může se samozřejmě objevit skutečné produkční auto, ale také to může být jen koncept anebo se na svět nemusí ve finále dostat vůbec nic. Modelový rok 2018 na webu Katechu je velmi zajímavý a mohl by ukazovat na to, že se něco dozvíme už v lednu 2017 v Detroitu, ale může to být i plácnutí do vody používající rok starou fotku a zbožná přání. Přejme si víc a nechme se překvapit...
Tenhle obrázek byl k vidění na webu Katechu
Testovací mula s motorem uprostřed byla spatřena před mnoha měsíci
Ilustrace Corvette s motorem uprostřed, pocházející od Car and Driveru, jsou staršího data
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz