Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Evropě už je tak horko, že Německo raději omezilo rychlost na Autobahnech
27.6.2019 | Mirek Mazal
Cesta na dovolenou přes Německo se může nečekaně protáhnout. Ubývá neomezených úseků, protože vysoké teploty hrozí zničením povrchu dálnic.
Síť německých dálnic skloňovaná i u nás domácím označením Autobahn patří mezi nejhustší na světě. Pozemní transfer mezi jednotlivými spolkovými zeměmi se díky nim stal relativně rychlou záležitostí o to více, že na většině úseků není nikterak omezena maximální rychlost jízdy. Známé lákadlo pro spěchající motoristy je ale v tuto chvíli minulostí, protože venku je moc velké horko.
Právě na tuto okolnosti se ve svém odůvodnění odolávají oficiální místa spravující německou infrastrukturu. Úředníci stanovili hranice rychlostních limitů na obvykle neomezených úsecích dálnic na 100 až 130 km/h podle charakteru té které dálnice. Důvodem jsou obavy z možnosti tvorby potenciálně smrtících trhlin na povrchu rozpálených komunikací.
Strach ze špatného povrchu potvrdil médiím mluvčí správy silnic. Zpomalení se týká minimálně několika úseků A9 a A38 na jihu východoněmeckého Saska-Anhaltska, další místa budou pravděpodobně následovat.
Až čtyřicet stupňů ve stínu vyvolává obavy silničářů z nenadálých událostí. Narazit v rychlosti 160 km/h na vylomený kus vozovky může být to poslední, co si upocený řidič bude ze života pamatovat. Německé silnice obecně nejsou schopny odolávat současným letním teplotám. Řada vozovek už musela být uzavřena počátkem tohoto měsíce, protože povrch začal praskat náporem třicetistupňových veder. Podobné defekty znají němečtí řidiči z minulých let a známe je i my z České republiky. Žádné plošnější opatření ale u nás v této souvislosti zatím nebylo přijato.




Viditelné následky až čtyřicetistupňových teplot v Německu donutily řidiče zpomalit na části jinak neomezených úseků tamních dálnic
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
