Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V 53 letech zemřel autor nejlepšího Fordu dneška. Sám si ho koupil teprve v únoru
24.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Smutné zprávy jsme si v posledních dnech zvykli přijímat od koncernu FCA, ta úplně nejsmutnější ale před pár hodinami dorazila od Fordu. Jeho šéf designu je mrtev.
Automobilový svět v těchto dnech neprožívá zrovna veselé období. Smutno je hlavně u koncernu FCA, jehož šéf Sergio Marchionne zřejmě má své dny sečteny. Na mysli tím ale bohužel nemáme jeho pouhé nahrazení v ředitelském křesle, ale skutečnost, že po banální operaci ramene upadl do kómatu, ze kterého se nejspíše již neprobere. Naznačují to kroky hlavního dědice celého impéria, Johna Elkanna, který o víkendu začal zaměstnance připravovat na nejhorší.
S ohledem na tento vývoj jsme v poště očekávali parte a ono opravdu přišlo, jen na něm nestojí Sergiovo jméno. Oznamuje skon Christophera Svenssona, globálního šéfa designu u Fordu. Ten možná nepatří mezi nejznámější designéry světa, nicméně svým posledním produktem si vydobyl nemalý respekt. Svensson byl hlavou týmu, který má na svědomí novodobé GT.
Tento šestiválcový supersport Svensson nejen navrhl, ale rovněž si jej také pořídil, a to ve specifikaci Competition. V kabině toho tedy kromě volantu a sedadel mnoho nenajdete, ostatně chybí i audiosystém, držáky na nápoje a redukcí prošlo i odhlučnění. Již to samo o sobě naznačovalo, že jde o skutečného nadšence do rychlých kol, nikoliv pozéra, který si vůz pořídil se zaměstnaneckou slevou, aby jej posléze se ziskem prodal.
Svensson si vůz převzal na sklonku února, dlouho jej tedy neužil. To je vskutku kruté, pokud si uvědomíme, že vývoj tohoto kupé neprobíhal zrovna standardně. Utajen byl před nejvyšším vedením a do budovy, kde probíhal, mělo přístup jen pár lidí. Všichni navíc dostali klasický klíč, nikoliv identifikační kartu Fordu. A když chtěli své dílo vidět na denním světle, museli si počkat na víkend, kdy byl areál liduprázdný.
Zatímco s GT to Svensson nakonec vyhrál na celé čáře, svůj nejdůležitější souboj s rakovinou o uplynulém víkendu prohrál. Bylo mu přitom pouhých 53 let. K Fordu nastoupil v roce 1992 po studiích na královské akademii v Londýně. U modrého oválu strávil celou svou kariéru, přičemž po začátcích u německé divize přesídlil do asijsko-pacifického regionu. Přes Ameriku to pak vzal na firemní Olymp.
Dodat již jen můžeme tiskové prohlášení automobilky, která „je velmi smutná, že se dozvěděla o odchodu šéfa designu Chrise Svenssona. Chris byl talentovaným designérem, inspirujícím lídrem a přítelem mnoha lidí. Během své šestadvacetileté kariéry byl pro Ford mnohokrát velkým přínosem a bude nám proto velmi chybět. Naše myšlenky a modlitby míří k jeho rodině.“ Pod to se podepisujeme i my...











Globální šéfdesignér modrého oválu Chris Svensson si pořídil Ford GT ve specifikaci Competition před pouhými pěti měsíci. Bohužel si jej příliš neužil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 11 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
