Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Většině Alf Romeo vyrobených v posledních letech hrozí vznícení
9.10.2018 | Petr Prokopec
Italská značka je opředena zvěstmi o tragické kvalitě a spolehlivosti. Sama by se ráda této pověsti zbavila, také její nejnovější modely ale stíhá jeden problém za druhým. Tento je opravdu vážný.
Návrat Alfy Romeo mezi živé sice nejspíše neprobíhá přesně podle někdejších plánů, úplně marný ale také není. Značka by letos v Evropa mohla přelézt přes 100 tisíc registrací, což se jí naposledy podařilo v roce 2011. Ve Státech pak sice takové prodeje na kontě nemá, ovšem i stávající přibližně dva tisíce exemplářů měsíčně jsou mnohonásobně lepší počin než 50 či 60 kousků, které měli Italové na kontě ještě před dvěma roky.
Je samozřejmě otázkou, jak tomu bude do budoucna. Ačkoliv je stávající vývoj pozitivní, po ohromných investicích z předchozích let není dostatečný. Navíc největší zastánce značky, bývalý šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, je po smrti. A ačkoliv stávající vedení neustále mluví o úctě, při pohledu na účetní výkazy asi již nebude naladěno na stejné nostalgické vlně jako milovník svetrů.
O Alfu Romeo se tedy můžeme stále strachovat a nejen kvůli již zmíněnému. Nové modely značky mají problémy s kvalitou a spolehlivostí, což jejich image rozhodně nepodporuje. A nepodpoří ji ani nejnovější odhalená chyba. Americká agentura NHTSA momentálně oznámila, že Italové svolávají zpátky do servisů všechna auta, která prodali v USA a stejné problémy trápí i podstatnou část evropské produkce.
Problémy jsou s pohonnými jednotkami. První z nich se týká Alfy Romeo Stelvio QV, která se potýká s přehříváním. Dle NHTSA za tím stojí nedostatečná ochrana hadice hladícího okruhu, která může pohonnou jednotku vyřadit zcela z provozu. Tento problém se má ve Státech týkat pouze 674 vozidel. Na slůvko „pouze“ je ale třeba dát velký pozor. Stelvio je v zámoří v prodeji od loňského června, přičemž za tu dobu se sice prodalo hezkých pár tisíc exemplářů, ovšem nikoliv jen ve vrcholné specifikaci.
Ve výsledku tedy přehřívání 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, jenž produkuje 510 koní, hrozí všem v Americe prodaným exemplářům. Ještě větší problém má ovšem přeplňovaná dvoulitrová jednotka, u které jsou pro změnu problémy se špatným zapalováním. To může vést k přehřátí katalyzátoru a tedy k potenciálnímu samovznícení. Problém přitom není spojen jen s SUV Stelvio, ale rovněž se sedanem Giulia. A co je podstatnější, ve Státech se dotýká 37 228 vozů, tedy v podstatě všech aut, jenž Alfa za dva roky prodala.
V Evropě část prodaných vozů tvoří i diesely, které s přehříváním problémy nemají. Jak velká část celkové produkce to je, zatím nevíme, při současných antinaftových náladách to ale stěží bude většina. Tak obří problém, který může pramenit až v požár, automobilce rozhodně na reputaci nepřidá, i proto jsou obavy o její budoucnost na místě. Akce přitom není až tak preventivní, neboť i nám známí majitelé Alfy Romeo Giulia 2,0 Ti si na problémy stěžují již od loňska. Dobré zprávy spojené s pokusem o návrat Alfy na výsluní, aby člověk pohledal...
Alfa Romeo Stelvio QV musí do servisů kvůli problémům s motorem...
...druhá svolávací akce se však týká i dvoulitrového sedanu Giulia, stejně jako SUV s toutéž pohonnou jednotkou
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva