Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vládu nad Hyundai přebírá nový muž, naráz odvolal 17 špičkových manažerů
13.12.2018 | Petr Prokopec
Korejské automobilce v poslední době začíná téct do bot a bez razantních kroků by se její situace mohla rychle zhoršit. Nový výkonný šéf firmy tak ve vedení provádí bezprecedentní změny.
Konglomerát Hyundai Motor Group je druhým největším korejským rodinným impériem. Jako takový velmi lpí na tradicích, což ale v dnešní době není vždy pozitivem. Rozhodování ve firmě totiž dosud měli na starosti starší a konzervativně smýšlející manažeři, kteří se novotám přizpůsobují jen velmi těžko. V některých oblastech tak páté největší automobilce světa začal ujíždět vlak, což nevzbudilo dobré nálady na finančních trzích.
Pro investory se velkou nadějí stal Euisin Chung, 48letý syn dnes osmdesátiletého prezidenta a strůjce konglomerátu Mong-Koo Chunga. Jeho synbyl v září jmenován výkonným šéfem automobilky a od té doby pozvolna upevňuje svou moc. Momentálně v tomto ohledu udělal ten nejzásadnější krok a ve vedení provedl pořádnou čistku - naráz odvolal 17 dosavadních členů nejvyššího vedení firmy.
Pochopitelně, staré tváře byly nahrazeny novými. Například bývalý šéf divize BMW M Albert Biermann teď v Hyundai slouží jako hlava veškerého vývoje a výzkumu a stal se vůbec prvním cizincem, který se objevuje tak vysoko v nejvyšším vedení značky. Biermann navíc nahradí hned dva dlouho sloužící manažery, Yang Woong-chula a Kwon Moon-sika. Jeho hlavním úkolem přitom bude implementace svěžích nápadů, jichž Korejci zkrátka nebyli schopni.
Podobným způsobem má ostatně omladit divizi autonomních a elektrifikovaných vozů Thomas Schemera, jehož Chung přetáhl v říjnu rovněž od BMW, stejně jako se někdejší designér VW Group Luc Donckerwolke má postarat o inovace v oblasti vzhledů vozů Hyundai a Kie.
Jak jsme již zmínili, Chung mladší provádí rošádu ve vedení napříč celou skupinou. Dalším z odvolaných je i viceprezident automobilky Kim Yong-hwan, jenž byl jedním z nejbližších spolupracovníků jeho otce. Koncern Hyundai ale neopouští zcela, nyní se místo výroby aut bude podílet na produkci oceli v divizi Hyundai Steel. Šéf inovací Youngcho Chi se pak pro změnu stává prezidentem skupiny, přičemž má zajistit, aby se Korejci dotáhli na konkurenci v oblasti budoucích technologií.
Na tyto změny již zareagovali investoři, k údivu některých velmi pozitivně. Jen během včerejšího dne vzrostla hodnota akcií automobilky o 9 procent výše a podobným způsobem rostly i cena akcií dalších firem skupiny. Pochopitelně, zatím jde jen o očekávaní investorů, s novými, nepochybně schopnými lidmi v nejvyšším vedení - a samotným Euisinem Chungem v čele - by se ale Hyundai mohlo v brzké budoucnosti stát ještě vážnějším soupeřem pro evropské, japonské a americké automobilky.



Albert Biermann dříve vedl divizi BMW M, nyní byl jako první cizinec jmenován šéfem vývoje a výzkumu automobilky Hyundai. Stal se tak součástí velké čistky ve vedení firmy, která stála místo či dosavadní pozici 17 jejích dosavadních špičkových manažerů
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
Nejnovější články
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 4 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 10:12 - petr_riha
- BMW Divize 12.19. 08:46 - Vrooom
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
