Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Golf GTI se po dvou kolech na okruhu rozpadne, celý. To říká šéf Hyundai N
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývalý šéf divize BMW M a současný ředitel podobně pojmenované odnože Hyundai si nebral servítky. Golf podle něj zvládá ostré ježdění jen chvíli.
Detroitský autosalon je už v plném proudu. Dorazil na něj i otec ostrých korejských hatchbacků a někdejší šéf divize BMW M Albert Biermann, který neproslul zrovna jako diplomat. Na adresu kohokoli a čehokoli je zvyklý vyjadřovat se velmi otevřeně a ani tentokrát se při rozhovorech s novináři nedržel zkrátka.
Dnes z jeho slova nebude mít velkou radost konkurence, konkrétně německý Volkswagen a jeho Golf GTI. Právě ikonu mezi hot hatchi se Biermann rozhodl srovnat s Hyundai i30 N a řekl, že na okruhu by vedle něj hrála druhé housle. „Vím, že existují verze GTI, které jsou pro okruhové ježdění vhodné, ale pokud zvolíte standardní provedení, pak na to můžete zapomenout,“ říká šéf divize Hyundai N.
Biermann rovněž dodává, že i30 N v tomto ohledu nemůže být odlišnější. „Chtěli jsme, aby se na okruzích cítilo jako doma, dodali jsme mu více charakteru a především - udělali jsme jej zábavnější na řízení.“ Golf GTI pak sice bere jako „skvělý vůz“, který dokáže excelovat na zakroucených okreskách a zároveň skvěle poslouží při každodenní rutině, ale „po dvou kolech zábava s ním končí. A vy to víte.“
Novináři se pak ptali, co přesně se po tak krátkém svezení pokazí. „Všechno,“ odpověděl po krátkém přemýšlení Biermann. Zároveň ovšem nevylučuje, že časem by Hyundai mohlo poslat na trh přímého konkurenta pro Golf GTI, tedy verzi i30 N s poddajnějším podvozkem. Nicméně to je vzdálená budoucnost, ta nejbližší je spojena se zaměřením na silnice i okruhy a tedy s tvrdším nastavením.
Zajímavé pak je, že ačkoliv Korejci míří se svou sportovní divizí především na závodní tratě, o rekordy neusilují. „Nikdy nikoho nepošleme, aby zajel nejrychlejší kolo. Při testování na okruhu sledujeme výdrž a veškeré nastavení, ale o čas se nikdo příliš nezajímá. Nikdy se neptám, jak rychle bylo kolo zajeto. Ptám se, jaká u toho byla zábava,“ popisuje dále zaměření vozu Biermann.
I proto dodává, že konkurencí pro divizi Hyundai N jsou „všichni, a zároveň nikdo. Na počátku jsme k některým vozům vzhlíželi, ale poté jsme našli naši vlastní filozofii a posunuli se o kus dále.“ Dle tohoto receptu vznikl jak model i30 N, tak i nový Veloster N. A stejné ingredience použijí Korejci také u třetí novinky, jíž nám představí v září v Paříži. Půjde o i30 N Fastback, který pro změnu bude mít v hledáčku Škodu Octavia RS.
To ovšem nejsou jediné novinky, které letos můžeme od sportovní divize očekávat. Dále se ještě před závěrem roku objeví sportovní pakety N Sport. Ty budou v prvé řadě určeny modelům i30, Veloster, Kona a Tucson, přičemž zahrnují sportovnější podvozek, překalibrované řízení a vizuální doplňky. Na pohonné jednotky sáhnuto nebude, stejně jako zůstanou standardní brzdy.
„Motorová stránka zůstane u normálu, ale vše ostatní se změní,“ potvrzuje výše zmíněné Biermann, který zároveň přiznává, že „pokud nedojde na navyšování výkonu, není třeba sahat na brzdy. Nicméně zážitek z jízdy se změní, neboť nové bude naladění, řízení, podvozek, převodovka... To jsou oblasti, kde jsme chtěli dosáhnout větší odezvy a preciznosti. Nikoliv na úrovni N, ale poblíž.“
Zdá se tedy, že minimálně v rámci sportovní divize N má Hyundai vše jasně rozvrženo. To rozhodně není na škodu a nezbývá než doufat, že Korejci časem nesejdou na scestí. Aktuálně pak jen dodáme, že zmíněný paket N Sport je zatím takto označován pouze interně. Jaký ale bude obchodní název, to neví ani sám Biermann. Uvidíme tedy, čím nás Hyundai za pár měsíců překvapí...
Již standardní Hyundai i30 N má na okruhu excelovat lépe než VW Golf GTI. Stran toho ovšem Korejci začali nabízet i doplňky jako odlehčená kola či sedadla Recaro, jenž potenciál vozu ještě umocní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva