Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30

Kdo by si ještě před pár léty pomyslel, že do Hyundai i30 půjde přímo od výrobce pořídit skořepinové sedačky vážící 7 kg. Teď je možné nejen to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30

3.12.2017 | Anna Fišerová | 21 příspěvků

Kdo by si ještě před pár léty pomyslel, že do Hyundai i30 půjde přímo od výrobce pořídit skořepinové sedačky vážící 7 kg. Teď je možné nejen to.

Hyundai pro jeho agresivní reklamní kampaně nebo běžné modely nemusíte dvakrát milovat, díky modelu i30 N na něj ale možná změníte názor. Jde totiž o skvěle odladěné auto, které dělá přesně to, co mělo - zlepšuje image modelu jako takového i image celé značky. Kvůli tomuhle Korejci přetáhli od BMW šéfa jeho divize M (a že ho nemuseli dvakrát přemlouvat...) a ten chce zjevně po hlavičkou skoro stejně pojmenované divize N nabízet ještě více podobnosti s nabídkou o poznání respektovanější německé automobilky.

Hyundai tak na právě probíhajícím tuningovém veletrhu v Essenu představuje balíček továrních úprav nazvaný „N-thusiast Parts”. Je to v podstatě totéž, co díly M Performance od BMW a jejich nabídka čítá zajímavé designové i technické doplňky. Zatím je pochopitelně omezená, do budoucna ale čekejme, že se bude jen rozrůstat.

Mezi dostupnými prvky najdeme mimo jiné 10paprsková kola z lehkých slitin, která jsou z dílny OZ Racing. Pro i30N padla volba na rozměr 8x19“ a oproti sérovému obutí ušetří na neodpružené hmotnosti až čtyři kilogramy. Jejich cena je v Německu stanovena na 1 916 Eur, tedy asi 49 tisíc Kč. Kola jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R v rozměru 235/35 R19, přičemž cena těchto pryží je 3 100 Eur, tedy asi 79 tisíc Kč. Pod koly jsou na obou nápravách posílené brzdy, které si Hyundai cení na 349 Eur, tedy asi 9 tisíc Kč.

Možná ještě zajímavěji se dostupné úpravy promítají do interiéru. Tomu vévodí fantastické závodní sedačky, které vznikly ve spolupráci se společností Recaro. Jsou čalouněny kůží a jedno sedadlo má hmotnost pouhých 7 kilogramů - oproti sériovému provedení musí šetřit možná až desítky kilo každá. Sedadla je možné použít jak se standardními tříbodovými pásy, tak také s novými, 6bodovými. Ty pak značka doporučuje spíše na okruhové ježdění.

Z dostupných prvků dále stojí za zmínku - byť tohle fandy funkčních úprav nepotěší - nálepky ve stylu závodní i30 TCR a specifické koberečky pro řidiče spolujezdce s červeným lemováním. Cenu interiérových a vizuálních doplňků jsme se zatím od automobilky nedozvěděli, jistě to ale brzy napraví.

Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 1 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 01Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 2 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 02Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 3 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 03Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 4 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 04Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 5 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 05Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 6 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 06
Nálepky na této i30 N vás zřejmě u srdce nevezmou, sedačky od Recara by mohly. Obojí jde či půjde pořídit přímo od Hyundai

Anna Fišerová

Další zajímavé články:

Diskuze 21 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše