Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen čelí v Americe poklesu prodejů, s cenami dolů přesto nepůjde
4.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka hodlá za mořem raději riskovat ztrátu tržního podílu, než aby své produkty prodávala s nižším ziskem.
Pokud v posledních týdnech přišla řeč na koncern Volkswagen, pak se pokaždé v centru dění ocitla krize vedení. Ta vyvrcholila prozatímním odchodem předsedy správní rady Ferdinanda Piëcha, který tak alespoň zdánlivě podlehl šéfovi koncernu Martinu Winterkornovi. Nejistota v předchozí větě je přitom záměrná, neboť již zakrátko může být vše jinak. Zítra se totiž koná výroční zasedání akcionářů, kde by vnuk Ferdinanda Porsche mohl celou situaci zvrátit ve svůj prospěch. Zvláště když nyní má k tomu pádné argumenty.
Jak asi jistě víte, jednou z věcí, kterou Piëch vyčítal svému bývalému chráněnci, jsou neúspěšné operace Volkswagenu v Americe. Značce již nějaký ten pátek za oceánem klesají prodeje a nejinak je tomu i letos. V dubnu se registrace propadly o 2,7 procenta na 30 009 nových vozů, celkově pak za první čtyři měsíce letošního roku dokonce o 7,5 procent na 109 248 aut.
Poněkud překvapivé ovšem je, že Volkswagen v této záležitosti nehodlá nikterak ustoupit klesající poptávce kupujících. Christian Klinger, člen správní rady koncernu pro marketing a prodeje, totiž v oficiálním komuniké oznámil, že automobilka bude raději riskovat svůj podíl na trhu, než aby přišla s vyššími slevami. To je samozřejmě na jednu stranu nadmíru působivé rozhodnutí.
Je tu ovšem také druhá stránka, na jejímž základě Volkswagen na severoamerickém trhu ztrácí pozice opravdu výrazně. Kupříkladu v loňském roce značka prodala necelých 367 tisíc nových vozů, tedy o 10 procent méně než v předchozím období. Klinger ovšem i přes letošní počáteční propad věří, že nakonec se povede vše zvrátit a finální výsledky z tohoto roku budou stejné jako v tom předchozím.
Tomu lze ovšem věřit jen stěží, zvláště při pohledu na výsledky prvního kvartálu. Navíc tu pak máme program slev, na jehož základě jste si vůči oficiálnímu ceníku ještě loni v květnu mohli koupit nový Volkswagen o 3 132 USD (cca 76 555 Kč) levněji. Letos v lednu však slevy činily jen 1 840 USD (45 000 Kč), v únoru pak 2 200 USD (53 775 Kč). V průměru přitom automobilky poskytují slevu vyšší o 6,5 procenta.
Volkswagen by tak ve výsledku mohl skutečně narazit, neboť oznámení o poklesu prodejů německé značky přichází ve chvíli, kdy americký trh míří vzhůru. Celkové dubnové prodeje narostly o 4,6 procenta, za první čtvrtletí roku 2015 pak hovoříme o 5,4procentním navýšení. Vedení koncernu ovšem danou strategii považuje za správnou a uplatnit ji hodlá i v Brazílii, kde prodeje rovněž klesají.
Za pravdu dává Volkswagenu lehký nárůst zisku, který se oproti loňskému prvnímu čtvrtletí zvýšil z 1,8 procent na dvě. Je ale vskutku otázkou, zda akcionářům bude tak malý růst v oblasti dividend stačit. Zítřejší setkání tak bude velmi sledovanou záležitostí.





 
 Volkswagen v Americe postupně ztrácí na tržním podílu, vyšší slevy ovšem značka nechystá. A to ani v případě modelu Passat, který se za mořem vyrábí a tudíž není zatěžkán drahou přepravou
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 4 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter