Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen dál touží po vlastní Dacii, řeší rovnováhu mezi kvalitou a cenou
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern stále neopustily myšlenky na nízkonákladovou značku. Potřebuje však pochopit, co zákazníci jsou ochotni tolerovat a co ne.
Ženevský autosalon pokračuje druhým novinářským dnem, většinu nových modelů a konceptů jsme si ovšem již mohli představit. Řada tedy přichází na poněkud vzdálenější budoucnost, která nebyla na výstavišti Palexpo vyjádřena ani studiemi, ani vizuálními počítačovými prezentacemi, ale pouze slovy. Koncern VW Group tak částečně poodkryl roušku tajemství, jež v současné době halí příchod nové nízkonákladové značky, jež by soupeřila s Dacií.
O tomto kroku Němci mluví již hezky dlouho, přičemž dle bývalého šéfa automobilky Dr. Martina Winterkorna jsme se jí měli dočkat v roce 2018 a její portfolio mělo zahrnovat rodinný hatchback, rodinný sedan a SUV. Poté však vypukla kauza Dieselgate a Volkswagen se rázem musel začít soustředit na něco zcela jiného než expanzi v rozvojových zemích Asie či Afriky. Jak je ovšem patrné, tato idea zcela nezemřela.
Šéf prodejního a marketingového oddělení a bývalý šéf Seatu Jürgen Stackmann v Ženevě prohlásil, že „stále hledáme způsob, jak redefinovat standardy, abychom takové vozy mohli vyrábět. Je naprosto nezbytné, abychom vše udělali správně. Některé věci mohou být otázkou kompromisu, jiné ne. Bezpečnost je dána, tady žádné kompromisy nebudou. Jsou ale oblasti jako třeba kličky dveří, kde je udělat můžeme.“
„Naše společnost má určité interní standardy, díky nimž jsou naše vozy vysoce kvalitní - ale možná jsou některé z nich pouze našimi vlastními normami a neshodují se s tím, co požadují zákazníci. Pokud tedy vše vyřešíme, pak možná splníme naše kritéria pro nízkonákladovou značku,“ dodal k tématu Stackmann. Jeho slova lze přitom velmi snadno přeložit jako hledání rovnováhy mezi nízkou cenou a dostačující kvalitou.
Jen u myšlenek ovšem VW Group nezůstává, místo toho již na celém projektu pracuje s čínským partnerem FAW. Nízkonákladová značka by pak měla zasáhnout střední třídu z malých měst, která touží vlastnit automobily, tedy segment, který v Číně stále raketově roste. „Čínské značky vyrábějí v této třídě opravdu působivé vozy, za dobrou cenu. A dělají to správně, neboť zákazníci vnímají úžasnou hodnotu těchto vozů.“
„Je to oblast, kterou musíme pochopit. Pokud to dokážeme, poté je zřejmé, že musíme pokračovat ve výzkumu možného vstupu nízkonákladové značky i na jiné trhy s nejvyšším zaujetím,“ uzavírá celé téma Stackamnn. My pak jen můžeme dodat, že pokud se Volkswagenu skutečně povede rozjet svou vlastní Dacii, pak ji v Evropě zpočátku čekat nemáme. Nicméně výše zmíněná slova naznačují, že jednou by i takový krok mohl být realizován.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.









VW Group by velmi rád napodobil úspěch Renaultu s Dacií Logan či Sandero
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
19.7.2025Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025
Nejčtenější články
Viceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
20.6.2025Nové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
20.6.2025Kia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
20.6.2025Vrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
20.6.2025Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
21.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva