Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen dál touží po vlastní Dacii, řeší rovnováhu mezi kvalitou a cenou
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern stále neopustily myšlenky na nízkonákladovou značku. Potřebuje však pochopit, co zákazníci jsou ochotni tolerovat a co ne.
Ženevský autosalon pokračuje druhým novinářským dnem, většinu nových modelů a konceptů jsme si ovšem již mohli představit. Řada tedy přichází na poněkud vzdálenější budoucnost, která nebyla na výstavišti Palexpo vyjádřena ani studiemi, ani vizuálními počítačovými prezentacemi, ale pouze slovy. Koncern VW Group tak částečně poodkryl roušku tajemství, jež v současné době halí příchod nové nízkonákladové značky, jež by soupeřila s Dacií.
O tomto kroku Němci mluví již hezky dlouho, přičemž dle bývalého šéfa automobilky Dr. Martina Winterkorna jsme se jí měli dočkat v roce 2018 a její portfolio mělo zahrnovat rodinný hatchback, rodinný sedan a SUV. Poté však vypukla kauza Dieselgate a Volkswagen se rázem musel začít soustředit na něco zcela jiného než expanzi v rozvojových zemích Asie či Afriky. Jak je ovšem patrné, tato idea zcela nezemřela.
Šéf prodejního a marketingového oddělení a bývalý šéf Seatu Jürgen Stackmann v Ženevě prohlásil, že „stále hledáme způsob, jak redefinovat standardy, abychom takové vozy mohli vyrábět. Je naprosto nezbytné, abychom vše udělali správně. Některé věci mohou být otázkou kompromisu, jiné ne. Bezpečnost je dána, tady žádné kompromisy nebudou. Jsou ale oblasti jako třeba kličky dveří, kde je udělat můžeme.“
„Naše společnost má určité interní standardy, díky nimž jsou naše vozy vysoce kvalitní - ale možná jsou některé z nich pouze našimi vlastními normami a neshodují se s tím, co požadují zákazníci. Pokud tedy vše vyřešíme, pak možná splníme naše kritéria pro nízkonákladovou značku,“ dodal k tématu Stackmann. Jeho slova lze přitom velmi snadno přeložit jako hledání rovnováhy mezi nízkou cenou a dostačující kvalitou.
Jen u myšlenek ovšem VW Group nezůstává, místo toho již na celém projektu pracuje s čínským partnerem FAW. Nízkonákladová značka by pak měla zasáhnout střední třídu z malých měst, která touží vlastnit automobily, tedy segment, který v Číně stále raketově roste. „Čínské značky vyrábějí v této třídě opravdu působivé vozy, za dobrou cenu. A dělají to správně, neboť zákazníci vnímají úžasnou hodnotu těchto vozů.“
„Je to oblast, kterou musíme pochopit. Pokud to dokážeme, poté je zřejmé, že musíme pokračovat ve výzkumu možného vstupu nízkonákladové značky i na jiné trhy s nejvyšším zaujetím,“ uzavírá celé téma Stackamnn. My pak jen můžeme dodat, že pokud se Volkswagenu skutečně povede rozjet svou vlastní Dacii, pak ji v Evropě zpočátku čekat nemáme. Nicméně výše zmíněná slova naznačují, že jednou by i takový krok mohl být realizován.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.









VW Group by velmi rád napodobil úspěch Renaultu s Dacií Logan či Sandero
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní včera 15:43
- Hegemonie bratrů Marquezových, vyhrál Alex před Marcem 7.9.2025
- Toprakův vítězný hattrick 7.9.2025
- Vítězem opět Manzi, Vostatek out 7.9.2025
- Moto2 vyhrál Holgado, Salač crash 7.9.2025
Nejnovější články
VW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
před 9 hodinamiDacia začne prodávat světový unikát pro šetřílky, tuto kombinaci pohonu vám nikdo jiný nenabídne
před 10 hodinamiDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraBMW odstartovalo novou éru a její prvotina vypadá dobře, ale podívejte se na základ
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva