Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Golf GTI převedl v losím testu něco, co nikdo neočekával
1.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hot hatch disponuje koncepcí „všechno vpředu“. Přesto se ale při náhlém vyhýbání překážce nehrnul po tečně jako nedávno BMW X2, ani zdaleka.
Není tomu dlouho, co jsme tu měli losí test BMW X2. Jeho výsledek nás více než překvapil, takovou nedotáčivost jsme totiž již hezky dlouho neviděli. Mnichovský předohrab totiž během simulace několikeré náhlé změny směru připomínal sáňky, které se jednoduše vydaly po přímé trajektorii a zcela odmítají návrat do původního jízdního pruhu. Takové chování rozhodně nelze považovat za bezpečné, zvlášť při rychlosti, v jaké X2 vzdala boj s trakcí - lépe hodnocena byla při takové disciplíně i levnější Škoda Karoq.
Dnes si posvítíme na průjezd Volkswagenu Golf GTI, který lze vnímat pozitivně i negativně - záleží na úhlu pohledu. Německý hot hatch totiž zvládne test s čistým štítem nanejvýš při rychlosti 73 km/h, což rozhodně není mnoho. Překvapivé ale je, že v tu chvíli není nedotáčivý, naopak začíná naznačovat přetáčivost, což je u vozu s pohonem předních kol a motorem i převodovkou vpředu neobvyklé a u Volkswagenu ještě méně. Naplno se pak snaha hrnout se dveřmi napřed patrná při vyšším tempu, při rychlosti 77 km/h se pak GTI kvůli rozevlátosti ani nezvládne vrátit do původního jízdního pruhu.
Pokud bychom přitom měli hodnotit pouze samotný výsledek losího testu, pak platí výše zmíněné - dosahované rychlosti jsou relativně nízké. Golf GTI je často zmiňován jako nastavená laťka pro ostatní hot hatche. Není sice nejrychlejší, nejpraktičtější či vizuálně nejagresivnější, nicméně na druhou stranu je asi nejucelenější.
Nicméně je to hot hatch a k zábavnému projevu patří spíše přetáčivé chování. Je tak vlastně pěkné vidět předokolku, jejíž záď ochotně čitelně ustřeluje do stran. Testovací jezdci španělského magazínu km77 pak navíc dodávají, že stabilizační kontrola byla ponechána ve standardním nastavení v normálním jízdním režimu. Přesto ovšem zasahovala jen minimálně, což naznačuje, že za volantem GTI lze očekávat opravdu slušnou porci zábavy. Je ale potřeba se na ni připravit, aby byla i bezpečná...






VW Golf GTI překvapil při losím testu přetáčivostí. Ta může být zdrojem zábavy i potíží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejčtenější články
Autor stylových sporťáků stvořil stejně stylový kombík s motorem V12, za patřičnou sumu vám ho postaví i s manuálem
14.8.2025Jak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
15.8.2025Škoda ukázala víc z nové Octavie. Podstatě se radši úplně vyhýbá, tragikomicky říká, že jde ve stopách první generace
15.8.2025BMW chce nahradit svůj největší propadák dalším kontroverzním modelem, bez opory v tradici má chystat soka Géčka a Defenderu
15.8.2025Nejnovější Lamborghini je tak uřvané, až si ho prý lidé spletou se zemětřesením
15.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB