Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně

31.10.2016 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Snížení daní na maloobjemové motory na největším trhu světa pomohlo Němcům v setrvání na vrcholu. Pod Toyotou se začíná chvět trůn.

Dozvukům kauzy Dieselgate se dnes věnujeme více než obvykle. Prozatím bohužel nikoliv v dobrém světle, neboť na modernizaci softwaru Volkswagenu si stěžuje Evropská unie a Seatu prořídla nabídka. Nyní přece jen budeme mluvit o pro německý koncern pozitivních zprávách. Podle aktuálních informací po devíti měsících letošního roku zůstává německá velkofirma největší světovou automobilku. V rámci závěrečného účtování by VW Group konečně mohl sesadit z trůnu japonskou Toyotu.

Je to značné míry překvapivé, neboť Volkswagen již hezkých pár měsíců prohlašuje, že jeho prioritou již není světové prvenství v počtu prodaných automobilů, nýbrž maximalizace zisku. Přesto ale nakonec od začátku ledna do konce září zvládl vyexepedovat 7,61 milionu nových vozů, tedy o 2,4 procenta více než loni. Toyota má oproti tomu na kontě 7,53 milionu registrací, její růst je tak pouze 0,4procentní.

I výsledky spojené s japonskou značkou jsou do značné míry překvapením, na počátku roku Toyota výrazně strádala kvůli zemětřesení, které zasáhlo ostrov Kjúšú a jež pozastavilo výrobu i ovlivnilo ekonomickou sílu zákazníků. Značka se proto následně opřela o své americké prodeje, což se ukázalo být správným krokem. Byť jen dočasným, neboť aktuální nižší cena benzinu srazila prodeje hybridních vozů Toyoty.

Volkswagen oproti tomu sice v Americe kvůli Dieselgate strádá, nicméně japonskou značku překonává v poměru 3 prodaná auta ku jednomu v Číně. Německý koncern tak do konce září prodal na největším trhu světa již 2,58 milionu aut, tedy o 11 procent více než loni. Za vším přitom stojí snížení daní u aut osazených maximálně 1,6litrovými motory z 10 na 5 procent.

Tato redukce logicky ovlivňuje koncovou cenu, desítku nejprodávanějších aut tak v Číně pohání právě jedna-šestka či menší agregát. Čelo žebříčku okupují hned tři modely Volkswagenu, a sice Lavida, Sagitar a Jetta. Kromě nich se do top 10 propracovala také Toyota Corolla, Buick Excelle, Nissan Sylphy, Ford Escort či Hyundai Elantra. Paradoxní pak může být, že Čína má v seznamu pouze jediného zástupce, a sice Emgrand.

Je otázkou, jakým směrem se situace na největším trhu světa vyvine dále, snížení daní má totiž skončit ke konci letošního roku. Vláda však již zvažuje prodloužení této akce na delší období, neboť dle analytiků by za opačné situace mohl prodej nových aut v příštím roce poklesnout o 4 procenta. Zájem by přitom opadl hlavně o vozy s maloobjemovými motory, což by ovlivnilo plán země snížit do roku 2020 emise o takřka 40 %.

Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně - 1 - VW Cross Lavida for China 01Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně - 2 - VW Cross Lavida for China 02Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně - 3 - VW Cross Lavida for China 03Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně - 4 - VW Cross Lavida for China 04Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně - 5 - Volkswagen Lavida 2013 facelift 02Volkswagen je i po devíti měsících největší automobilkou světa, hlavně díky Číně - 6 - Volkswagen Lavida 2013 facelift 01
VW Lavida počítá hlavně s motorem 1,4 TSI. Díky tomu v Číně podléhá nižšímu zdanění a napomáhá automobilce v navyšování globálních prodejů

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 17 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama