Reklama

Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí

Firma, která stojí za jedním z největších skandálů na poli bezpečnosti aut, má na svědomí i konstrukci problematických zadních pásů některých vozů koncernu VW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí

15.5.2018 | Petr Prokopec | 19 příspěvků

Firma, která stojí za jedním z největších skandálů na poli bezpečnosti aut, má na svědomí i konstrukci problematických zadních pásů některých vozů koncernu VW.

Před několika málo dny finský magazín Tekniikan Maailma shodou náhod přišel na velký problém, který se týká některých modelů koncernu VW. Při testu Seatu Arona zjistil, že když je španělské SUV osazeno pěti lidmi a řidič musí provést ostrý úhybný manévr, může dojít k nechtěnému odepnutí levého zadního bezpečnostního pásu. Jeho západka je totiž usazena o trochu níže, než je tomu u středového, který tak v podstatě funguje jako spouštěč veškerých problémů.

Magazín uvedl, že během ostatních testů nebyla závada odhalena, neboť zadní lavice nebyla osazena třemi pasažéry - pokud není pás prostředního cestujícího zapnut, k potížím dojít nemůže. Záhy se začalo mluvit, s jakými dalšími vozy je toto riziko spojeno - Tekniikan Maailma hovořil o Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo, neboť jde o koncernové vozy postavené na stejném základu, tedy na platformě MQB A0, a disponují stejnou koncepcí bezpečnostních pásů. A teď už také víme, kolik dotčených vozů se již pohybuje na silnicích.

Obě značky již minulý týden konstatovaly, že jsou problému vědomy a pracují na jeho řešení. Zároveň majitelům radí, aby do doby, než budou inkriminované vozy opraveny, raději vzadu nevozili tři pasažéry. Nyní tu máme dodatečné prohlášení, dle kterého je problém spojen s Ibizou modelových roků 2017 a 2018, Aronou modelového roku 2018 a Polem 2018. Do servisů tak míří 219 tisíc exemplářů Pola a 191 tisíc Seatů. Zasaženo je tedy celkem 410 tisíc vozů, což není vůbec málo. Všichni majitelé přitom budou obesláni dopisem.

Zajímavé je, že do servisů nemusí majitelé Volkswagenu T-Roc, ačkoliv i ten užívá stejných základů, dodavatel zadních pásů je ale jiný. Ještě pikantnější je, že podle Tekniikan Maailma je dodavatelem pásů pro zasažené vozy firma Takata - ta firma, která má na svědomí největší svolávací akci v dějinách automobilismu kvůli vadným airbagům.

„Důvodem, proč dochází k nechtěnému rozepnutí pásů vyrobených firmou Takata, je kombinace rozložení západek a příliš citlivých uvolňovacích tlačítek,“ uvádí magazín. Japonská firma tak má na kontě další skandál, který navíc zasáhl i její dosud „čisté“ divize. Zmíněná bilance by na každý pád měla být konečná, další modely koncernu VW by problematické komponenty používat neměly.

Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 1 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 01Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 2 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 02Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 3 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 03Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 4 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 04Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 5 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 05
Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 6 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 06Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí - 7 - Seat Arona problemy s pasem videoscreen 07
Za problémy Volkswagenu Polo, Seatu Ibiza a Arona se zadními bezpečnostními pásy má stát firma Takata. Japonská firma tak má na krku další skandál

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 19 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše